نبض سیاست

دستگیری عامل اختلاس 100 میلیاردی

فرمانده ستاد مرزبانی نیروی انتظامی از دستگیری عامل اختلاس صد میلیارد تومانی در مرز ساحلی بوشهر خبر داد.
کد خبر: ۶۷۳۷۷۷
دستگیری عامل اختلاس 100 میلیاردی

به گزارش فارس، سردار حسین ذوالفقاری در حاشیه معارفه فرمانده جدید مرزبانی استان هرمزگان، در جمع خبرنگاران، گفت: دستگیری این فرد حاصل یک کار سنگین اطلاعاتی و عملیاتی پیچیده بود و برای دستگیری این فرد حتی از اینترپل نیز تقاضای کمک شده بود.

وی ادامه داد: این فرد مدت‌ها تحت تعقیب مقامات قضایی بود و حتی گفته می‌شد در خارج از ایران اقامت دارد.

مذاکره برای فاتحه‌خوانی؟!

علاءالدین بروجردی، رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس سه‌شنبه‌شب در حاشیه همایش تجلیل از مدافعان حرم حضرت زینب (س) در پاسخ به پرسش یکی از حضار جلسه که معتقد بود تیم مذاکره‌کننده، «فاتحه نظام را خوانده‌اند»، گفت: مگر ممکن است رهبر معظم انقلاب برای فاتحه‌ خوانی نظام، بفرمایند بروید جلو و مذاکره ادامه پیدا کند؟

به گزارش انتخاب، وی در پاسخ به پرسش فردی که مدعی بود ظریف در غرب نرم صحبت می‌کند و در مجلس محکم، بیان کرد: گزارشی که ما از مذاکره و برخوردهای آقای ظریف داریم، نشان‌دهنده مواضع محکم و تهاجمی ایشان در گفت‌وگوهاست.

اجرای آزمایشی فیلترینگ هوشمند

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: برای فیلتر کردن بخش‌های غیراخلاقی برخی سایت‌ها، با سه دانشگاه و مرکز پژوهشی در داخل کشور قرارداد امضا کرده‌ایم تا برای موارد خاص، فیلترینگ هوشمند طراحی کنند که فعلا این طرح در حال اجرای آزمایشی است.

به گزارش مهر، محمود واعظی در حاشیه جلسه هیأت وزیران و در جمع خبرنگاران درباره افزایش پهنای باند اینترنت افزود: طرح شبکه ملی ارتباطات را طراحی کرده‌ایم و الان ابعاد مختلف آن در حال اجراست.

امیدواریم در شش ماهه اول سال، حدود پنج یا شش شهر بزرگ را به صورت آزمایشی به شبکه ملی اطلاعات متصل کنیم و تا پایان سال 94 تمام کشور به این شبکه متصل شود.

واعظی درباره رفع فیلتر واتس‌آپ گفت: وزارت ارتباطات آنچه را که مربوط به حوزه خودش است، انجام می‌دهد. موضوعاتی که در این باره مطرح شده چندان مهم نیست و بی‌خودی روی آن تبلیغات شده است.

در هر حال این مسائل مسیر خود را طی می‌کند. این اظهارات در حالی است که روز گذشته شبکه وایبر باز هم دچار اختلال شد و گمانه‌زنی‌هایی درباره امکان فیلتر شدن آن مطرح شد.

تحلیل بلیکس از توان موشکی ایران

در حالی‌که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در مصاحبه با روزنامه ژاپنی ماینچی شیمبون گفته است که دانش موشکی ایران پیشرفته‌تر از کره‌شمالی است و نسبت به همکاری ایران و کره شمالی هشدار داده، هانس بلیکس رییس پیشین تیم بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تاکید کرده که بحث موشک‌های بالستیک نباید در مذاکرات وارد شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، وی در گفت‌وگوی خود با المانیتور، همچنین به تفسیرهای امنیتی درباره ایران اشاره کرد و گفت: وقتی آمریکا ناوهای هواپیمابر خود را به خلیج فارس می‌فرستد، چگونه انتظار دارد ایران این حرکت را یک تهدید تلقی نکند؟

اظهار نظر جدید درباره تشکیل فراکسیون اعتدال

در حالی که بارها اعلام شده است فراکسیون اعتدال تشکیل می‌شود و تاکنون چنین اتفاقی نیفتاده است، این بار عابد فتاحی، نماینده ارومیه در مجلس گفت: فراکسیون اعتدال، چهارم خرداد پس از انتخابات هیات رییسه رسما اعلام موجودیت می‌کند.

وی که از طراحان تشکیل فراکسیون اعتدال در مجلس است، در گفت‌وگو با تسنیم یادآور شد: هنوز هیچ‌کس به‌صورت رسمی برای عضویت در این فراکسیون ثبت‌نام نکرده است، اما تمامی نمایندگان مستقل و اصلاح‌طلب مجلس می‌توانند در این فراکسیون ثبت‌نام کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها