یک متخصص آسیب‌شناسی سلولی گفت: مصرف کلم بروکلی از بروز بیماری‌هایی مثل انواع سرطان، آلزایمر، بیماری‌های قلبی و التهاب مفاصل پیشگیری کرده و فرآیند پیری را به تاخیر می‌اندازد. همچنین برای افراد دیابتی بسیار مفید است.
کد خبر: ۶۷۲۷۷۳

حسن اکبری در گفت‌وگو با فارس افزود: کلم بروکلی دارای ماده «سولفورافان» است که تعداد، اندازه و تکثیر تومورهای سرطانی را کاهش می‌دهد در نتیجه از ابتلا به سرطان، بخصوص سرطان سینه، معده، روده بزرگ، رکتوم و ریه‌ها پیشگیری می‌کند.

وی ادامه داد: بروکلی دارای مقادیر زیادی فیبر، ویتامین A، C و K است که باعث پیشگیری از سرطان معده و روده می‌شود و به دلیل دارا بودن مقادیر بالای ویتامین C، فیبر و بتاکاروتن، یک آنتی‌اکسیدان قوی محسوب می‌شود. همچنین مقدار بالای فیبر غذایی موجود در بروکلی برای افراد دیابتی بسیار مفید است و افراد دیابتی برای کنترل بیماری خود باید این سبزی با ارزش را در وعده‌های غذایی خود قرار دهند. کلسیم موجود در بروکلی نیز به همان میزان کلسیم موجود در شیر است، در نتیجه مصرف آن برای افرادی که دچار پوکی استخوان یا کمبود کلسیم هستند، بسیار مفید است.

علائم پارگی منیسک را بشناسید

یک فوق‌تخصص روماتولوژی، علائم پارگی منیسک را بیشتر به صورت درد، ایجاد تورم در مراحل حاد، احساس قفل‌شدن در داخل زانو یا احساس لقی و در رفتن زانو عنوان کرد و گفت: معمولا این بیماران قادر نیستند زانو را به طور کامل خم کنند.

محمد‌مهدی امام، در گفت‌وگو با فارس در مورد پارگی منیسک اظهارداشت: در داخل مفصل دو منیسک وجود دارد یکی در قسمت داخل و دیگری در قسمت خارج. در واقع منیسک، عضوی است که به صورت واشر، بین دو استخوان مفصل زانو قرار می‌گیرد و اجازه نمی‌دهد استخوان‌ها به هم برخورد داشته باشند.

وی تاکید کرد: پارگی منیسک شایع‌ترین آسیب زانو، بویژه در افراد ورزشکار است. علت پارگی منیسک معمولا حرکات ناگهانی بخصوص چرخشی با فشار زیاد در هنگام ورزش است. این آسیب در افرادی که دارای ضعف منیسک هستند یا افرادی که فشار زیادی به مفصل زانو می‌آورند، می‌تواند به وجود آید.

وی ادامه داد: در افرادی که به آرتروز پیشرفته زانو دچار هستند پارگی منیسک بوفور دیده می‌شود که نیاز به اقدام خاصی نیست.

انگور قرمز؛ دوای درد زانوها

نتایج یک مطالعه جدید تائید کرده است که مصرف روزانه انگور موجب تسکین درد شدید ناشی از آرتروز زانو می‌شود.

به گزارش ایسنا، محققان دریافته‌اند که در مبتلایان به اوستئوآرتریت یا آرتروز زانو مصرف روزانه انگور نه‌تنها موجب تسکین درد شدید زانو می‌شود، بلکه انعطاف‌پذیری این مفصل و قدرت حرکت آن را نیز بهبود می‌بخشد. این تاثیر انگور ممکن است به دلیل وجود پلی‌فنول‌های (آنتی‌اکسیدان‌ها) موجود در آن باشد. نتایج این مطالعه نشان می‌دهد زنان و مردانی که در رژیم غذایی‌شان انگور را می‌گنجانند از شدت زانودرد ناشی از فعالیت زیاد به میزان قابل ملاحظه‌ای کاسته می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها