حوادث خواندنی

هواپیماهایی که ناپدید شدند

بحث درباره سرنوشت پرواز شماره ام.اچ317 مالزی که هفدهم اسفند سال گذشته از صفحه رادار محو شد، همچنان در جهان داغ است اما این بوئینگ تنها هواپیمایی نیست که ناپدید شده است.
کد خبر: ۶۷۱۴۲۹

زنی به نام آملیا ارهارت سال ۱۹۳۷ تصمیم گرفت در پروازی تک نفره عرض اقیانوس اطلس را طی کند اما هواپیمای او در نزدیکی جزیره هاولند ناپدید و هرگز اثری از آن که از نوع لاکهید مدل ۱۰ الکترای بود، پیدا نشد.

اتفاقی که برای پنج بمب‌افکن نیروی دریایی آمریکا در پنجم دسامبر ۱۹۴۵ رخ داد، از دیگر ماجراهای مرموز است که هنوز راز آن فاش نشده است. این هواپیماها از پایگاهی در فلوریدا برخاستند و سپس همراه ۱۴ سرنشین‌شان ناپدید شدند. بعد از آن یک هواپیمای امدادی با ۱۳ سرنشین به جستجو برای یافتن آنها پرداخت که آن نیز ناپدید شد.

معمای پرواز ۷۳۹ نیز در جهان شهرت دارد. ارتش آمریکا شانزدهم مارس 1962، 107 نفر از نظامیان را سوار هواپیمای چارتر کرد تا آنها را به ویتنام بفرستد اما هواپیما به طرز مرموزی گم شد و از آن زمان تاکنون اثری از آن به دست نیامده است. برخی کارشناسان می‌گویند تمامی این هواپیماها روی هوا منفجر و پودر شده‌اند. به همین دلیل نیز بقایای‌شان یافت نشده است.

رکوردشکنی روی برج

برج میلاد تهران تا به حال شاهد رکوردشکنی‌های زیادی بوده است. یکی از رکوردهایی که هر از گاهی در این برج جابه‌جا می‌شود، رکورد سرعت در بالا رفتن از پله‌هاست. ابوذر عمویی که یکی از جوانان داوطلب سازمان هلال‌احمر است، از جمله کسانی است که نامش با نام برج میلاد گره خورده است. او 1793 پله برج میلاد را در 13 دقیقه طی کرد البته رکورد عمویی پابرجا نماند و جوانی دیگر به نام حسن شیرقوی در حضور کمیته ثبت رکورد انجمن مهارت‌های فردی و ورزش‌های نمایشی از پله‌های برج میلاد در زمان 11 دقیقه و 12 ثانیه بالا رفت.

یکی دیگر از رکورددارانی که در برج میلاد صاحب عنوان شد، حسن ولی‌پور نام دارد. او یک‌بار با زمان 42 دقیقه و 40 ثانیه در حالی‌که روپایی می‌زد، از پله‌های برج میلاد بالا رفت و دفعه دوم رکورد خودش را شکست و زمان 37 دقیقه و 18 ثانیه را به ثبت رساند اما پس از آن هاتف ساری‌ جالو یکی دیگر از جوانان عضو سازمان هلال‌احمر با حرکت همراه با توپ موفق شد پله‌ها را در مدت 21 دقیقه طی کند و رکوردی جدید بر جا بگذارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها