اوبونتو 14.04 پنج‌سال پشتیبانی می‌شود

بهترین جانشین اکس پی

کنونیکال، نسخه 14.04 اوبونتو با رمز Trusty Tahr را به صورت رایگان برای دانلود منتشر کرد. این نسخه جدید مبتنی بر لینوکس یک نسخه LTS یا همان پشتیبانی بلند مدت است. کنونیکال چنین نسخه‌هایی را پنج سال برای دریافت به‌روزرسانی‌ها و رفع مشکل‌ها به صورت رسمی پشتیبانی می‌کند.
کد خبر: ۶۶۷۵۶۶

در اوبونتو 14.04 که از محیط یونیتی هفت بهره می‌برد، دسترسی به منوی برنامه‌ها بسیار راحت‌تر و عملکرد کلی محیط یونیتی بهتر شده است. علاوه بر این، نقاط ضعف نسخه پیشین مانند پشتیبانی نکردن از تراکم‌های پیکسلی بالا در مانیتورهای 4K، نداشتن قابلیت اجرای تنظیمات مربوط به 4K از بخش تنظیمات و نبود قابلیت مینیمایز و ماکسیمایز کردن پنجره‌ها با کلیک روی آیکون لانچر یونیتی رفع شده است. همچنین اپلیکیشن‌های ضروری مانند مرورگر فایرفاکس، لیبرآفیس، تاندربرد، ریتم باکس و... سیستم‌عامل جدید اوبونتو را همراهی می‌کند.

نکته مهم این است که همزمان با انتشار نسخه جدید سیستم‌عامل اوبونتو برای دسکتاپ، اولین نسخه پایدار اوبونتو برای تبلت‌ها نیز مهیا شده است؛ بنابراین در چند قدمی عرضه تجاری این سیستم‌عامل متن‌باز روی تلفن‌های همراه قرار داریم. مارک شاتلورث، بنیانگذار کنونیکال پیشتر گفته بود اولین گوشی‌های اوبونتو پاییز امسال روانه‌ بازار خواهد شد. به نظر می‌رسد در آینده‌ای نزدیک علاوه بر سیستم‌های عاملی مانند iOS، اندروید و ویندوز، Ubuntu Touch نیز یکی از گزینه‌های اصلی شما برای انتخاب تبلت یا تلفن‌همراه موردنظرتان خواهد بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها