لشکر ابرهه که در دوران جوانی انقلاب اسلامی با عنوان ابرقدرت جهان تغییر نام داد و برای مقابله با دین، سپاه فیل را در قالب بالگردهای نظامی به جنگ با مسلمانان ایران به راه انداخت، امدادهای غیبی آسمان اسلام را بازهم نادید گرفت.
کد خبر: ۶۶۶۷۹۱
واقعه طبس، شکست سنگین شیطان بزرگ

جهت گیری انقلاب اسلامی در مقایسه با دیگر انقلاب‌های جهان، تلاش برای مقابله با استبدادهای داخلی و مهمتر از آن مبارزه با نظام سلطه و استعمارگر بود، موضوعی که سبب اشغال سفارت آمریکا در ایران و وقوع حادثه طبس و در نتیجه شکست دوباره شیطان بزرگ از انقلاب اسلامی شد.

حادثه طبس در ایران از آنجا آغاز شد که دانشجویان خط امام (ره) و نیروهای انقلابی با اشغال لانه جاسوسی آمریکا در سال ۱۳۵۸ در تهران، بیش از۵۰ نفر از دیپلمات‌های آمریکائی را گروگان گرفتند.

شفقت و مهربانی جمهوری اسلامی سبب شد تا در همان ابتدای امر، زنانی که در جمع دیپلمات‌ ها بودند آزاد شوند اما بقیه افراد به مدت ۴۴۴ روز به عنوان گروگان در اختیار نیروهای انقلاب ماندند.

بی‌قراری آمریکا برای آزادی دیپلمات‌های لانه جاسوسی

آمریکایی‌ها که سقوط سفارتخانه خود در ایران را به عنوان شکستی سنگین از کشوری جهانی سومی می‌پنداشتند، برای آزادی گروگان‌های خود، دست به کار شدند.

دانشیار روابط بین‌الملل گروه علوم سیاسی دانشگاه اصفهان گفت: در دورانی که جهان دارای نظامی ۲ قطبی بود و آمریکا در رأس قطب غرب بر دنیا حکومت می‌کرد، پذیرفتن این شکست آنهم از کشوری جهان سومی برای آن، غیرممکن بود.

عنایت‌الله یزدانی با اشاره به تلاش‌های مختلف آمریکا برای آزادی گروگان‌های خود در ایران گفت: توسل به سازمان‌های بین‌المللی و کشورهای ثالث برای واسطه گری و اقدام به طرح توطئه‌هایی علیه جمهوری اسلامی ایران و برنامه‌ریزی برای کودتاهای مختلف از اقدامات آمریکائی‌ها برای این منظور بود اما همه این راه‌ها بی‌نتیجه ماند.

آخرین تیر شیطان بزرگ برای آزادی گروگان‌های آمریکایی

عضو هیات علمی دانشگاه اصفهان افزود: بی‌نتیجه ماندن تلاش‌های از راه دور آمریکا برای آزادی گروگان‌هایش، آنان را به طراحی جنگی متفاوت برای حمله به تهران واداشت.

یزدانی با بیان اینکه نیروهای نظامی آمریکا و پنتاگون در اجرای عملیات طبس و حمله برق آسا به تهران بسیار دقیق و موشکافانه طرح‌ریزی کرده بودند، افزود: اما آمریکایی‌ها پیش‌بینی ویژگی‌های خاص منطقه طبس را نکرده بودند و همین امر آنان را در توفان شن گرفتار کرد و عملیات ویژه آنان به عملیاتی ابتر و شکست خورده تبدیل شد.

وی گفت: این دومین شکستی بود که آمریکا از طرف انقلاب اسلامی برای دولت به اصطلاح قدرتمندش متحمل می‌شد.

حادثه طبس نمونه‌ای دیگر از شکست‌های آمریکا

حادثه طبس در تاریخ کشور ایران اسلامی درس بزرگی برای دولت آمریکا بود تا یک بار دیگر به آنها ثابت شود انقلابی که بنیان آن اسلامی بوده و به یقین توجهات ویژه منجی عالم بشریت حضرت مهدی موعود (عج) شامل حال آن می‌شود و از جان‌فشانی‌های نیروهای انقلابی بهره‌مند بوده و دستاوردی جز ناکامی ندارد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی نیز در این زمینه گفت: آمریکایی‌ها با حمله به طبس تلاش کردند نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را براندازند اما در دوره های پس آن هم نتوانستند به این هدف شوم خود دست نیافتند.

عباس مقتدایی افزود: آمریکایی‌ها که در عملیات طبس با شکست روبه رو شدند به شکل‌های مختلف در دوران جنگ تحمیلی و قبل از آن و در فتنه ۸۸ برای جبران شکست‌های قبلی خود از نظام جمهوری اسلامی، تلاش زیادی کردند اما بازهم راه به جایی نبردند.

وی گفت: مشکل آمریکا از همان ابتدا حقوق بشری بوده و آنها از اینکه نظام اسلامی به عنوان الگویی برای جهانیان قرار گیرد و در نتیجه نظام سلطه براندازی شود، هراس داشته و دارند.

تکرار واقعه ابابیل در کویر طبس

لشکر ابرهه که در دوران جوانی انقلاب اسلامی با عنوان ابرقدرت جهان تغییر نام داد و برای مقابله با دین، سپاه فیل را در قالب بالگردهای نظامی به جنگ با مسلمانان ایران به راه انداخت، امدادهای غیبی آسمان اسلام را بازهم نادید گرفت.

عملیات پنجه عقاب آمریکایی‌ها در پنجم اردیبهشت ۵۹ برابر با ۲۴ آوریل ۱۹۸۰ با ریزگردها و شن‌های کویر طبس روبه رو و ماجرا با پایانی ناخوش برای قدرت یکه تاز غرب در تاریخ ثبت شد.

دانشیار روابط بین‌الملل گروه علوم سیاسی دانشگاه اصفهان گفت: واقعه تاریخی ابابیل و سنگ باران شدن سپاه فیلِ لشکر ابرهه که قصد تخریب خانه خدا را داشتند در حادثه طبس هم تکرار شد.

یزدانی افزود:‌ توفان شن، ورق را برای آمریکائی‌ها برگرداند و از پیشروی آنها برای حمله به تهران و آزادسازی گروگان‌های خود جلوگیری کرد.

وی گفت: واقعیت این است که آمریکایی‌ها در طراحی عملیات پنجه عقاب در طبس دچار مشکلاتی اساسی شدند و محاسباتشان نادرست از آب درآمد؛ مهمتر از همه اینکه با عملی کردن نقشه حمله به تهران و گرفتار شدن در توفان شن، زمینه شکستی دوباره را برای خود رقم زدند.

بیش از ۳ دهه ناکامی آمریکا در مقابله با ایران

دانشیار روابط بین‌الملل گروه علوم سیاسی دانشگاه اصفهان درباره شکست‌های پی‌درپی آمریکا در توطئه‌ چینی‌های خود علیه ایران اسلامی در سال‌های قبل و بعد از انقلاب گفت: آمریکایی‌ها در بیش از سه دهه مقابله با ایران اقداماتی را انجام داده‌اند که همگی با شکست و ناکامی رو به رو شده و این برای آمریکا که فرصت شوم سلطه‌گری بر ایران به عنوان قدرتی ویژه در خاورمیانه و در جهان اسلام را از دست داده بسیار سخت بوده و به همین دلیل همچنان تلاش می‌کند بخشی از قدرت سلطه گری خود در مورد جمهوری اسلامی ایران را بازیابی کند.

یزدانی روحیه استقلال خواهی امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی و ایستادگی رزمنده های ما در دوران انقلاب و دفاع مقدس در جنگی تمام عیار با غرب را هم جنبه‌ای دیگر از کینه ورزی های آمریکا علیه کشورمان دانست و افزود: یکی از مهمترین اقدامات ضد بشری آمریکا در دوران حاضر، پروژه هسته‌ای صلح آمیز جمهوری اسلامی ایران بوده که دشمن آن را به نوعی بحران تبدیل کرده و تلاش می‌کند با امنیتی کردن آن و اعمال تحریم‌های مختلف به کشورمان عقده‌های دیرین خود را از شکست های پیشین مقابل ایران اسلامی بازگشایی کند.

اثبات همیشگی مقاومت ملت ایران در کوران حوادث

عضو هیات علمی دانشگاه اصفهان همچنین به مقاومت های همیشگی و پایمردی های ملت غیور ایران در حوادث مختلف تاریخ این مرزو بوم که از طرف دشمنان قسم خورده اسلام بر کشور تحمیل شده اشاره کرد و گفت: مردم ایران در برگ برگ تاریخ کشور عزیزمان ثابت کرده‌اند همواره از ارزش های انقلاب اسلامی و خون شهدا دفاع می‌کنند، چون این انقلاب به راحتی به دست نیامده و حاصل دهه‌ها تفکر، مبارزه و مقابله با دشمنان نظام اسلامی است.

یزدانی افزود: کشوری همچون آمریکا ممکن است دارای قدرت باشد اما تاریخ ثابت کرده هرجا ملتی قصد مقاومت کرده و ایستادگی پیشه کند به یقین زمینه شکست دشمن و ناکامی های آنان فرام می شود. همانطور که رشادت های ملت شریف ایران اسلامی در دوران مختلف تاریخ این کشور نشان از این مهم می دهد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی هم در این مورد با اشاره به اینکه مدیران کشور باید بدانند نظام جمهوری اسلامی برای تحقق آرمان های خود مخالفان جدی و سرسختی دارد که در رأس همه آنها آمریکاست، گفت: با توجه اینکه هر گونه انحراف از آرمان های مقدس انقلاب اسلامی ما را به نظام سلطه نزدیک می کند،‌ باید با تکیه بر اصول و قواعد نظام جمهوری اسلامی و تلاش برای تحقق اهداف کشور، این مسئله را غیرممکن کنیم.(تسنیم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها