جام جم نوا: علی قمصری با اعلام زمان رونمایی از آلبوم «سخنی نیست» در فراخوانی، هنرمندان را به ساخت ویدئو برای یکی از قطعات این آلبوم دعوت کرد.
کد خبر: ۶۶۵۳۴۷
برای این آهنگساز ویدئو بسازید

آهنگساز و سرپرست گروه «همنوازان حصار» از انتشار آلبوم «سخنی نیست» در اردیبهشت ماه خبر داد.
قمصری درباره این آلبوم گفت: این مجموعه بر اساس قواعد نوین آهنگسازی ایرانی، بر روی اشعاری از احمد شاملو و هوشنگ ابتهاج نوشته شده است. اشعار شاملو مضامینی اجتماعی و انتقادی و اشعار سایه با مضامینی عاشقانه انتخاب شده‌اند.
وی افزود: مجموعه‌ی«سخنی نیست» به صورت آکاپلا در مایه‌ اصفهان آغاز و با آمیزه‌ صوتی متفاوتی با هسته‌ مرکزی تار، عود و بم‌کمان و همراهی سازهای کوبه‌ای و هم‌چنین نقش‌آفرینی خواننده‌ها در قالب‌های مختلف (در آواز شوشتری) ادامه پیدا می‌کند و در ابوعطا و سرانجام در نوا با سازبندی و تمی دگرگون شده پایان می‌یابد.
قمصری درباره مهم‌ترین المان‌های «سخنی نیست» اظهار کرد: شاید استفاده از تکنیک‌های تازه، پررنگ‌تر بودن نگاه آکادمیک نسبت به نگاه تجربی در آواز و قابلیت جذب سلایق مختلف و در عین حال نیافتادن به ورطه‌ی سطح‌گرایی رایج برای تغذیه مخاطب از ویژگی‌های اصلی این مجموعه باشد.
این آهنگساز همچنین،‌ در فراخوانی هنرمندان را به ساخت ویدیو برای یکی از قطعات این آلبوم دعوت کرد و گفت: با توجه به اینکه برای کنسرت سال گذشته «هم‌نوازان حصار»، نمونه تصویری که ارائه شده بود، مورد استقبال واقع شد، با انتشار قطعه «آیینه»، از مخاطبین هنرمند دعوت می‌کنم از طریق ایمیل Alighamsari62@yahoo.com ایده‌هایشان را برای ویدیوی این قطعه با گروه به اشتراک بگذارند تا در مراسم رونمایی از آلبوم که در اردیبهشت‌ماه برگزار خواهد شد، از ویدیوی ساخته شده بهره ببریم.
«بی‌واژه»، «سخنی نیست»، «نسل ما»، «لکه‌های بی‌رنگ»، «تنهایی ما»، «اراده»، «آیینه» و «بی‌قرار» قطعات این مجموعه را تشکیل می‌دهند.
(ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها