«آخرین مروارید» به شبکه 4 سیما می آید

ضبط تله تئاتر «خیرخواهی برای سرخپوست» به کارگردانی داوود دانشور و به تهیه کنندگی دکتر مهدی رحیمیان از امروز شروع می شود.
کد خبر: ۶۶۳۷۴

نمایش تک پرده ای «خیرخواهی برای سرخپوست» نوشته مارک مدوف است که داوود دانشور آن را به فارسی ترجمه کرده است و از امروز کارگردانی آن را برای شبکه 4 سیما آغاز می کند. به گفته دانشور ، این نمایش که قالبی هجو دارد ، به سفر یک زوج امریکایی به صحرای آریزونا می پردازد. این زوج در سفرخود با یک مرد سرخپوست روبه رو می شوند که از راه فروش خرده ریز سرخپوستی امرار معاش می کند. این زوج به تحقیر مرد سرخپوست می پردازند تا زمانی که تصمیم می گیرند با او وارد معامله شوند ، آنها وقتی از مرد سرخپوست می خواهند قرارداد را امضاء کند ، مرد به سمت آنها شلیک می کند. دانشور درباره امتیازات متن این نمایشنامه گفت : «خیرخواهی برای سرخپوست» در واقع بازنگری به تاریخ استعمار و تحقیر سرخپوستان از سوی امریکایی هاست . مارک مدوف ، نویسنده این اثر برخورد امریکایی ها با سرخپوست ها را مورد انتقاد قرار می دهد. در این تله تئاتر قدرت الله صالحی نقش مرد سرخپوست و محمود هندیانی و میترا فیضی نقش زوج امریکایی را عهده دار هستند. کارگردان تلویزیونی آن حسین فردرو است و شیوا رشیدیان طراحی صحنه آن را انجام می دهد. از دیگر عوامل سازنده این فیلم می توان به طراح نور: حمید روزبهانی ، صدابردار: مجید میرزایی ، مدیر تولید: نبی الله گیاهچی اشاره کرد.

خاموشی دریا به پایان رسید

تصویربرداری تله تئاتر تک قسمتی «خاموشی دریا» به کارگردانی حسین عاطفی هفته گذشته در شبکه 4 سیما به پایان رسید. در این تله تئاتر که نوشته ژان بلولر (ورکور) و ترجمه حسین عاطفی است که بازیگرانی چون : جمشید لایق ، مهدی پاکدل ، نگار نعمتی و سهند عبیدی ایفای نقش کرده اند. قصه «خاموشی دریا» در زمان اشغال فرانسه از سوی ارتش آلمان رخ می دهد. یک فرمانده ارتش نازی به خانه مردی می آید که با دختر برادرش زندگی می کند. این خانواده کوچک تنها راه مقابله با فرمانده نازی را «سکوت» می دانند. در طول نمایش آنها متوجه می شوند که فرمانده آلمانی مردی فرهنگی ، اهل موسیقی و ادبیات است و از ارتش فاشیسم دل خوشی ندارد و تصمیم دارد چند روزی مرخصی بگیرد و به پاریس برود و در آنجا مقامات عالی رتبه فاشیسم را ملاقات کند. او در برگشت می گوید: «هیچ امیدی نیست» آلمان تصمیم گرفته است فرانسه را نابود کند. در واقع آنها می خواهند فرهنگ و تمدن فرانسه را برای همیشه از روی زمین بردارند. فاشیسم متوجه شده «تمدن فرانسه» برای قدرت طلبی آلمان خطرناک است.

آخرین مروارید

حمید آذرنگ هم 2 هفته پیش کارگردانی تله تئاتر «آخرین مروارید» را برای شبکه 4 به پایان رساند. در این تله تئاتر تک قسمتی بازیگرانی چون : ندامقصودی ، یعقوب صباحی ، فروغ رجب بیگلو ، محمد ربانی و حمیدرضا آذرنگ ایفای نقش کرده اند. کارگردانی تلویزیونی این اثر هم به عهده مسعود فروتن بود و نصرالله عزیز کنگی ، مسعود مسجدی و امیرعلی پور صبری تصویربرداری آن را عهده دار بودند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها