سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام‌جم آنلاین مطرح کرد

نفوذ مقاومت به دستگاه‌های امنیتی رژیم صهیونیستی

انجام عملیات استشهادی در تل آویو از این حکایت دارد که احتمال نفوذ جریان مقاومت در دستگاه‌های اطلاعاتی، امنیتی و حفاظتی رژیم صهیونیستی بالاست.
 
انجام عملیات استشهادی در تل آویو از این حکایت دارد که احتمال نفوذ جریان مقاومت در دستگاه‌های اطلاعاتی، امنیتی و حفاظتی رژیم صهیونیستی بالاست.  
کد خبر: ۱۴۶۹۹۱۹
نویسنده سید رضا صدرالحسینی | تحلیلگر مسائل منطقه

۳۲۰ روز از آغاز عملیات طوفان الاقصی می‌گذرد و در این مدت شاهد اقداماتی بوده‌ایم که آسیب‌پذیری رژیم صهیونیستی و توانمندی مقاومت را به تصویر کشیده است. برای نمونه می‌توان به عملیات استشهادی اخیر در تل‌آویو اشاره کرد.

 لازم به یادآوری است که دست‌کم از حدود دو سال گذشته شرایط ویژه حفاظتی و امنیتی بر تل‌آویو حاکم بوده و انجام این عملیات ضعف و باگ‌های امنیتی رژیم صهیونیستی را نشان می‌دهد. درواقع این اقدام یک پیروزی برای افرادی محسوب می‌شود که توانسته‌اند آن را به سرانجام برسانند.

به این ترتیب این روزها در فضای کارشناسی رژیم صهیونیستی این مساله مطرح است که یک فرد استشهادی چگونه توانسته حدود ۷ کیلوگرم مواد منفجره را همراه خود حمل کند و به مناطق حساس تل‌آویو برساند و هیچ شخص یا نهادی نیز متوجه این اقدام نشود. به همین دلیل باید تاکید کرد انجام این عملیات از این حکایت دارد که احتمال نفوذ جریان مقاومت در دستگاه‌های اطلاعاتی، امنیتی و حفاظتی رژیم صهیونیستی بالاست.

نکته دیگر این است که اقدام استشهادی بلافاصله پس از پایان گفتگو‌های آنتونی بلینکن رقم خورده است؛ یعنی زمانی که آمریکا و رژیم صهیونیستی صحبت از آتش‌بس می‌کنند این اقدام پیامی برای آن‌ها دارد مبنی بر اینکه مقاومت در داخل مراکز جمعیتی، سیاسی و اقتصادی رژیم صهیونیستی نفوذ دارد. در واقع شرایط این‌گونه نیست که بعد از شهادت بیش از ۴۰ هزار نفر و تخریب همه زیرساخت‌های غزه، آتش بسی به نفع رژیم صهیونیستی انجام شود و در این شرایط حتی بنیامین نتانیاهو نیز اعلام کند که گذرگاه فیلادلفیا را در اختیار خود نگه می‌دارد و اجازه نخواهد داد، مردم غزه به این منطقه برگردند.

لازم به یادآوری است که چنین شروطی قابل قبول نیست و عملیات استشهادی در تل‌آویو پیامی شفاف، آشکار و روشن بود برای این مهم که آتش‌بس باید همراه با مولفه عدالت باشد. به عبارت دیگر عدالت حکم می‌کند که رژیم صهیونیستی باید از غزه خارج شود و مردم غزه به سرزمین‌های خود برگردند. افزون بر این باید اجازه رساندن مواد غذایی و دارویی به غزه نیز داده شود و رژیم صهیونیستی در این خصوص دخالتی نکند. علاوه بر این بازسازی غزه نیز باید شروع شود. در واقع در چنین شرایطی امکان آتش‌بس دائمی که منجر به صلح پایدار شود، وجود دارد.

 به این ترتیب باید تاکید کرد که بدون توجه به این مسائل نمی‌توان اقدام مناسبی انجام داد و با آمدن و رفتن آنتونی بلینکن و ارائه طرحی که آمریکایی‌ها با هدف حمایت و افزایش امنیت رژیم صهیونیستی مطرح کرده‌اند، آتش بس و صلح پایدار ایجاد نخواهد شد. در این شرایط آمریکایی‌ها در رسانه‌ها اعلام می‌کنند که بحث مذاکرات رو به جلوست. این در حالی است که آن‌ها قصد دارند از این رویکرد برای خود اعتباری فراهم کنند. به عبارت دیگر آن‌ها می‌خواهند برای انتخابات آ‌مریکا از این اتفاقات استفاده کرده و ادعا کنند که دموکرات‌ها برای آتش‌بس چنین اقداماتی را انجام داده‌اند.

بنابراین می‌توان گفت هوشیاری مقاومت و همراهی کامل آن‌ها در حوزه‌های سیاسی و میدانی سبب شده این روز‌ها مقاومت فلسطین دست آمریکا و رژیم صهیونیستی را کاملا خوانده است و به هیچ عنوان حاضر نیست شرایطی را که آن‌ها می‌خواهند، ایجاد شود.

نکته دیگری که در این بین باید به آن اشاره کرد، این است که رژیم صهیونیستی و آمریکا در نهایت شاید بتوانند هر آنچه را قابل تصور است از مقاومت فلسطین بگیرند. اما جان آن‌ها در اختیار خودشان است و آن‌ها از جان خود در قالب عملیات‌های استشهادی برای دفاع از آرمان فلسطین و آزادی خاک خود و مقابله با اشغالگران استفاده خواهند کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها