در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد

چرایی حمله سایبری اسرائیل به لبنان

پس از شکست‌های مکرر ارتش رژیم صهیونیستی در جنگ غزه و ناکامی بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل در تغییر معادله میدانی غزه، فاز ترور شخصیت‌های محور مقاومت و جنگ الکترونیکی در دستور کار این رژیم قرار گرفته است.
پس از شکست‌های مکرر ارتش رژیم صهیونیستی در جنگ غزه و ناکامی بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل در تغییر معادله میدانی غزه، فاز ترور شخصیت‌های محور مقاومت و جنگ الکترونیکی در دستور کار این رژیم قرار گرفته است.
کد خبر: ۱۴۷۳۳۴۵
نویسنده حسن هانی‌زاده | کارشناس جهان عرب

اقدام اخیر رژیم صهیونیستی در حمله سایبری به شبکه ارتباطی لبنان و حزب الله یکی از پیچیده‌ترین عملیات جنگ الکترونیکی رژیم صهیونیستی و آمریکا علیه محور مقاومت تلقی می‌شود.
 
شبکه «پیجر» لبنان یک شبکه ارتباط عمومی است که حزب الله لبنان نیز در ارتباط گیری با اعضاء خود از این شبکه استفاده می‌کند.
 
موتور الکترونیکی مرکزی این پیجر‌ها از نوع «موتورلا» آمریکا است که دسترسی به این نوع موتور‌ها و پیجر‌ها در بازار‌های لبنان به سادگی میسر است.
 
بی شک این عملیات مقدمه یک حمله گسترده هوایی ارتش رژیم صهیونیستی به مراکز حساس حزب الله و لبنان و محور مقاومت خواهد بود.
 
پس از شکست‌های مکرر ارتش رژیم صهیونیستی در جنگ غزه و ناکامی بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل در تغییر معادله میدانی غزه، فاز ترور شخصیت‌های محور مقاومت و جنگ الکترونیکی در دستور کار این رژیم قرار گرفت.
 
 داده‌های میدانی و اطلاعاتی نشان می‌دهد که در پیجر‌های شبکه ارتباطی لبنان و حزب الله تراشه‌های انفجاری تعبیه شده که با ارسال کد‌های مخصوص از سوی موساد و اطلاعات ارتش اسرائیل چاشنی انفجاری پیجر‌ها فعال می‌شود.
 
متاسفانه مسئولان لبنانی و حزب الله در استفاده از این نوع پیجر‌ها دقت عمل و احتیاط لازم را به عمل نیاوردند و رژیم صهیونیستی از این غفلت برای ارتکاب این جنایت استفاده کرد.
 
از ده روز پیش دانشگاه آمریکایی بیروت بصورتی غیر محسوس از نیرو‌های وابسته به این دانشگاه خواسته بود تا از این پیجر‌ها که وسیله ارتباطی عمومی در لبنان است، استفاده نکنند. این امر نشان می‌دهد که یک هماهنگی اطلاعاتی و میدانی دقیقی بین آمریکا و رژیم صهیونیستی در لبنان وجود داشته و اسرائیل قطعا بدون چراغ سبز آمریکا دست به این عملیات نمی‌زد.
 
اما صرف نظر از عمق فاجعه حمله سایبری رژیم صهیونیستی به شبکه ارتباطی لبنان این اتفاق نشان می‌دهد که اسرائیل در جنگ کلاسیک نظامی به بن بست رسیده و شیوه‌های پیچیده جنگ الکترونیکی و سایبری را در پیش گرفته است.
 
حملات موشکی اخیر انصارالله یمن و حزب الله لبنان به مراکز حساس نظامی، جاسوسی و شنود رادیویی رژیم صهیونیستی در ارتفاعات جولان، تل‌آویو و شهر بندری حیفا در اراضی اشغالی آسیب جدی بر بدنه ارتش اسرائیل وارد ساخت.
 
حزب الله لبنان در طول جنگ غزه با بکارگیری بخشی از توان بازدارندگی خود توانست بدنه ارتش رژیم صهیونیستی را برای تحقق یک پیروزی نظامی در غزه، فلج کند.
 
این جنبش در طول نزدیک به ۱۲ ماه جنگ غزه به تنهایی موفق شد حداقل سه لشکر پیاده مکانیزه ارتش اسرائیل را در شمال اراضی اشغالی با استفاده از تاکتیک‌های جنگ نامتقارن و فرسایشی زمینگیر کند.
 
همین موضوع موجب بروز شکاف میان ژنرال‌های ارتش رژیم صهیونیستی با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل شد، زیرا ژنرال‌ها اعتقاد دارند که ارتش اسرائیل در دراز مدت قادر به اداره جنگ غزه و رویارویی با حزب الله لبنان نخواهد بود.
 
علاوه بر این عبور موشک‌های هایپرسونیک انصار الله از شش لایه دفاع هوایی و پدافندی آمریکا و اسرائیل در منطقه نشانگر توانمندی این جنبش در تغییر معادله میدانی جنگ غزه است.
 
هر ۲۰ موشک هایپر سونیک انصارالله با موفقیت اهداف از پیش تعیین شده خود را در عمق اراضی اشغالی منهدم کردند بدون اینکه سامانه گنبد آهنین اسرائیل بتواند این نوع موشک‌ها را ردیابی کند.
 
با اینکه حزب الله لبنان و انصار الله یمن در طول نزدیک به ۱۲ ماهی که از عملیات طوفان الاقصی می‌گذرد وارد جنگ مستقیم با ارتش رژیم صهیونیستی نشدند. اما اقدامات بازدارنده این دو جنبش به شکست نظامی ارتش اسرائیل در غزه منجر شد.
 
از سویی فشار‌های بین المللی علیه رژیم صهیونیستی برای پایان دادن به جنگ غزه تشدید شده و قبول بی‌قید و شرط آتش بس قطعا سقوط کابینه بنیامین نتانیاهو را در پی خواهد داشت؛ لذا اکنون بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی که بشدت در باتلاق جنگ غزه گرفتار شده تلاش دارد تا دامنه جنگ را از اراضی اشغالی به سایر کشور‌های محور مقاومت گسترش دهد. بطور طبیعی محور مقاومت با آگاهی و هوشمندی بالا در دام نتانیاهو و ژنرال‌های جنگ طلب برای ورود به یک جنگ مستقیم نخواهد افتاد.
 
با این حال روز‌های آینده قطعا روز‌های حساس و سرنوشت سازی خواهد بود، زیرا محور مقاومت و بطور مشخص حزب الله لبنان پاسخ کوبنده‌ای به حمله سایبری اسرائیل علیه شبکه ارتباطی لبنان، خواهد داد؛ لذا هر چند حمله سایبری به شبکه ارتباطی حزب الله یک دستاورد نظامی برای رژیم صهیونیستی تلقی نمی‌شود. اما حزب الله به سرعت قادر خواهد بود شبکه خود را ترمیم کند.
 
قطعا حزب الله لبنان وانصارالله یمن در آینده نزدیک به صورت منسجم و هماهنگ عمل خواهند کرد تا در زمان و مکان مناسب ضربه دردناکتری به رژیم صهیونیستی وارد کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها