یک تحلیلگر مسائل بین‌الملل در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد

۲ دلیل اصلی رژیم صهیونیستی برای حمله به کرانه باختری

یک تحلیلگر مسائل بین‌الملل با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی همواره به دنبال تحقق شعار نیل تا فرات بوده است، گفت: این‌بار، اما رژیم صهیونیستی از حمله به کرانه باختری دو هدف دیگر را دنبال می‌کند که یکی پیشگیری از تکرار عملیات طوفان الاقصی در کرانه باختری و دیگری خروج از موضع انفعال است.
یک تحلیلگر مسائل بین‌الملل با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی همواره به دنبال تحقق شعار نیل تا فرات بوده است، گفت: این‌بار، اما رژیم صهیونیستی از حمله به کرانه باختری دو هدف دیگر را دنبال می‌کند که یکی پیشگیری از تکرار عملیات طوفان الاقصی در کرانه باختری و دیگری خروج از موضع انفعال است.
کد خبر: ۱۴۷۰۷۹۴

به گزارش جام جم آنلاین، جعفر قنادباشی درباره حمله رژیم صهیونیستی به کرانه باختری یادآور شد: سیاست راهبردی اسرائیلی‌ها همواره تحقق  شعار نیل تا فرات بوده است و نباید تصور کرد که اسرائیلی‌ها این راهبرد اصلی خود را با وجود فرو رفتن در انبوه بحران ها کنار گذاشته اند.

 

وی ادامه داد: رژیم صهیونیستی طی سال‌های گذشته نیز بسیار تلاش کرده است تا زمینه تحقق این راهبرد را فراهم کند.

 

این تحلیلگر مسائل بین‌الملل با اشاره به اینکه کرانه باختری بخشی از فلسطین اشغالی است، خاطرنشان کرد: براساس قطعنامه‌های سازمان ملل کرانه باختری نیز شرایطی همچون جولان اشغالی دارد.

 

قنادباشی عنوان کرد: در واقع اگر از دریچه سازمان ملل نیز به این مساله نگاه کنیم باید گفت اشغال کرانه باختری نیز باید هرچه زودتر خاتمه پیدا کند.

 

وی بیان کرد: اما صهیونیست‌ها بنا به راهبردی که دارند، همواره سعی کرده‌اند که این منطقه را در اختیار داشته باشند و به همین دلیل بیشترین شیوه‌های سرکوب را در این منطقه به کار می‌گیرند تا فلسطینی‌ها از این منطقه خارج شوند.

 

این تحلیلگر مسائل بین‌الملل درباره موانع رژیم صهیونیستی در خصوص این راهبرد نیز توضیح داد: شرایط جهانی اجازه تغییر مرز‌ها را نمی‌دهد. این درحالی است که اردن نیز همسایه کرانه باختری است و مردم اردن حساسیت‌های زیادی نسبت به تحرکات اسرائیلی‌ها دارند. به همین دلیل این مساله نیز یکی از موانع جدی صهیونیست‌ها برای دست اندازی به کرانه باختری است.

 

قنادباشی عنوان کرد: این در حالی است که در سال‌های گذشته در برخی قسمت‌های بین مرز سرزمین‌های اشغالی و کرانه باختری دیوار حائل نصب کرده‌اند و بخشی از مزارع، روستا‌ها و شهر‌ها را اشغال کرده‌اند. به عبارت دیگر رژیم صهیونیستی این مناطق را تحت عنوان شهرک‌سازی مصادره کرده است.

 

وی یادآور شد: بنیامین نتانیاهو در دوره اول نخست وزیری خود طرح الحاق کرانه باختری به سزمین‌های اشغالی را دنبال می‌کرد، این در حالی است که آن‌ها این طرح را در خصوص جولان اجرا کردند.

 

این تحلیلگر مسائل بین‌الملل ادامه داد: اما در مورد کرانه باختری شرایط اجازه اجرای چنین طرحی را نداد و مبارزات مردم در کرانه باختری و غزه مانع اجرای آن شد.

 

قنادباشی خاطرنشان کرد: یکی از دلایل اصلی اجرای عملیات طوفان الاقصی این بود که شدت سلطه صهیونیست‌ها بر کرانه باختری و سرکوب شدید فلسطینیان ساکن شهرهای این منطقه کاهش پیدا کند.

 

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر رژیم صهیونیستی از حمله به کرانه باختری اهداف دیگری را دنبال می‌کند، توضیح داد: رژیم صهیونیستی در شرایط بسیار دشوار و بحرانی قرار دارد، زیرا علاوه بر واکنش‌های جهانی و منطقه‌ای به جنایاتش در غزه، بشدت نگران آغاز عملیات مجازات ایران، یمن و حزب‌الله است و بیشترین دلواپسی‌ها را از این جهت دارد.

 

این تحلیلگر مسائل بین الملل با اشاره به اینکه می‌توان دو دلیل را برای حمله اخیر رژیم صهیونیستی به کرانه باختری مطرح کرد به جام جم آنلاین گفت: یکی از این دلایل این است که رژیم صهیونیستی واهمه دارد که در کرانه باختری نیز مبارزان در صدد ایجاد تونل‌های جدید و مسلح شدن باشند.

 

به گفته قنادباشی یکی از کابوس‌های مقامات رژیم صهیونیستی این است که مبارزان کرانه باختری نیز مانند غزه عمل کنند.

 

وی درباره دلیل دوم حمله رژیم صهیونیستی به کرانه باختری نیز توضیح داد: دلیل مهم دیگر این است که رژیم صهیونیستی می‌خواهد با این اقدام نشان بدهد که در حالت انفعال قرار ندارد و به موازات آن با بزرگنمایی نتایج این حمله،ناامیدی‌های موجود در جامعه صهیونیستی را از میان برده و  از فرار شهرک‌نشینان از فلسطین نیز جلوگیری کند.

 

قنادباشی خاطرنشان کرد: این رویکرد مقامات رژیم صهیونیستی شبیه سیاست وزیر امنیت داخلی آن‌هاست که اعلام کرد در درون مسجد الاقصی کنیسه ایجاد می‌کنند. در واقع او نیز با چنین اقداماتی می‌خواهد وانمود کند که رژیم صهیونیستی در موضع انفعال قرار ندارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها