سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد

تلاش رژیم صهیونیستی برای پاسخ به دستاوردهای حزب‌الله

هدف اصلی رژیم صهیونیستی در اقدام تروریستی اخیر پاسخ دادن به حزب الله بوده است، زیرا آن‌ها در عملیاتی بسیار موفق مقر اطلاعاتی ۸۲۰۰ رژیم صهیونیستی را منهدم کردند. 
هدف اصلی رژیم صهیونیستی در اقدام تروریستی اخیر پاسخ دادن به حزب الله بوده است، زیرا آن‌ها در عملیاتی بسیار موفق مقر اطلاعاتی ۸۲۰۰ رژیم صهیونیستی را منهدم کردند. 
کد خبر: ۱۴۷۳۳۵۶
نویسنده سید رضا صدرالحسینی | تحلیلگر مسائل منطقه

درباره دلایل اقدام اخیر دولت تروریست اسرائیل می‌توان به نکاتی اشاره کرد. در این بین به نظر می‌رسد مهمترین علت این اقدام تروریستی پوشش شکستی است که رژیم صهیونیستی در عملیات اربعین متحمل شده. علاوه بر این می‌توان به مواردی مانند اینکه رژیم صهیونیستی در مدت نزدیک به یکسال گذشته با بن‌بستی راهبردی نیز روبرو شده، اشاره کرد. در واقع به دلیل چنین مسائلی است که مقامات رژیم صهیونیستی ناچار شده‌اند، دست به این اقدامات تروریستی بزنند.

این در حالی است که رژیم صهیونیستی با این اقدام تروریستی اهداف حاشیه‌ای را نیز دنبال می‌کرده است، برای نمونه از آن برای جلوگیری از پرداختن به موضوع عدم توانمندی پدافند هوایی در مقابل موشک هایپرسونیک ارتش ملی یمن نیز استفاده کرده است. البته لازم به یادآوری است که بعد از عملیات وعده صادق بخش قابل توجهی از امکانات مورد نیاز و جدید رژیم صهیونیستی در حوزه پدافندی از جانب کشور‌های غربی به ویژه آمریکا تامین شد. در واقع آن‌ها تلاش کردند باگ‌ها و در حقیقت نقاط کور پدافند هوایی رژیم صهیونیستی مانند گنبد آهنین را برطرف کنند. افزون بر این بعد از جنایت تروریستی رژیم صهیونیستی در تهران یعنی شهادت شهید اسماعیل هنیه و تهدید جمهوری اسلامی به مجازات و خونخواهی این شهید نیز مجددا برای رژیم صهیونیستی امکانات جدیدی فراهم شد. برای نمونه تعدادی از ناوچه‌های نظامی آمریکا و انگلیس با هدف تقویت پدافند رژیم صهیونیستی به منطقه گسیل شد. 

این در حالی است که این چتر پدافندی به درستی عمل نکرد، زیرا در عملیات پیروزمندانه ارتش ملی یمن (اصابت موشک هایپرسونیک) و همچنین در عملیات اربعین چتر پدافندی نتوانست به امنیت رژیم صهیونیستی کمک کند و حزب الله در عملیات اربعین توانست با استفاده از موشک‌های کوتاه برد خود ضربات سنگینی به رژیم صهیونیستی بزند. به همین دلیل باید به این نکته توجه داشت که هدف اصلی رژیم صهیونیستی در اقدام تروریستی اخیر پاسخ دادن به حزب الله بوده است، زیرا آن‌ها در یک عملیات بسیار موفق مقر اطلاعاتی ۸۲۰۰ رژیم صهیونیستی را منهدم کردند. 

البته در این بین باید به دیگر دستاورد‌های حزب الله نیز پرداخت. برای نمونه بخش قابل توجهی از ساکنان شهرک‌های اشغالی آواره شده‌اند و شرایطی را رقم زده‌اند که رژیم صهیونیستی بشدت در حال اضمحلال درونی است. در واقع تظاهرات گوناگون، فرار نیرو‌های نظامی، استعفای فرمانده لشکرها، اختلاف در بین دولتمردان، اختلاف بین دولتمردان و ارتشی‌ها و استعفای وزیر دفاع همه به این دلیل است که حزب الله توانسته عمق عملیاتی خود برای حمایت از مردم غزه را از پنج کیلومتر به بالای ۴۵ کیلومتر برساند. افزون بر این چنین مسائلی نشان می‌دهد که امکان حرکت رژیم صهیونیستی برای حمله به جنوب لبنان تقریبا متوقف شده و شمال سرزمین‌های اشغالی خالی از سکنه شده است. لازم به یادآوری است که فعالیت مدارس رژیم صهیونیستی نیز نزدیک به ۱۰ روز است که آغاز شده. اما هیچ یک از مدارس و دانش آموزان مناطق شمالی نتوانسته‌اند که فعالیتی داشته باشند. به همین دلیل باید توجه داشت که این فشار غیر قابل تحمل برای رژیم صهیونیستی از سوی حزب الله با مدیریت تحولات در منطقه شمال انجام شده است.

به این ترتیب عملیات تروریستی اخیر رژیم صهیونیستی را می‌توان پاسخ این رژیم به اقدامات حزب الله دانست. افزون بر این رژیم صهیونیستی تلاش کرد به این شکل روی حزب الله و مردم لبنان نیز تاثیر روحی و روانی بگذارد. علاوه بر این اسرائیل با این عملیات خواست توانمندی تکنولوژی خود را به رخ مقاومت بکشد و در کنار آن تلاش کرد به نظامیان خسته و در حال فرار خود نیز روحیه بدهد. به عبارت دیگر رژیم صهیونیستی همه تلاش خود را به کار می‌گیرد تا شاید بتواند اقدامی را انجام دهد که بتواند آن را دستاوردی برای خود محاسبه کند.

‌این درحالی است که این اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی براساس حقوق بین‌الملل جنایتی جنگی محسوب می‌شود و امکان پیگیری آن در نهاد‌های بین‌المللی، سازمان‌های حقوق بشری و قضایی وجود دارد.

در این بین باید توجه داشت که موضوع کشاندن حزب‌الله لبنان به جنگی تمام عیار نیز جزو تلاش‌های دائمی رژیم صهیونیستی است که تا به حال به دلیل عدم توانمندی برای حمله به جنوب لبنان و حمله‌ای سراسری و زمینی موفقیت آمیز نبوده است. البته رژیم صهیونیستی بمباران‌های هوایی را همچنان در دستور کار قرار داده است و شاید در روز‌ها و هفته‌های آینده نیز باز هم این جنایت را ادامه دهد.

با این حال به دلیل این اقدامات نفرت عمومی و جهانی از رژیم صهیونیستی نیز روز به روز در حال افزایش است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها