یک تحلیلگر مسائل بین‌الملل در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد

اعتراف تاریخی و سرنوشت ساز به پیروزی حماس‌ در سرزمین های اشغالی

یک تحلیلگر مسائل بین‌الملل با اشاره به اینکه تظاهرات گسترده در سرزمین‌های اشغالی به مثابه یک همه‌پرسی در تائید پیروزی حماس است، گفت: در واقع معترضان با شعار توقف جنگ و ضرورت توافق برای آزادی اسرای اسرائیلی تایید می‌کنند که اسرائیل در دستیابی به اصلی ترین هدف خود در جنگ غزه شکست خورده است.
یک تحلیلگر مسائل بین‌الملل با اشاره به اینکه تظاهرات گسترده در سرزمین‌های اشغالی به مثابه یک همه‌پرسی در تائید پیروزی حماس است، گفت: در واقع معترضان با شعار توقف جنگ و ضرورت توافق برای آزادی اسرای اسرائیلی تایید می‌کنند که اسرائیل در دستیابی به اصلی ترین هدف خود در جنگ غزه شکست خورده است.
کد خبر: ۱۴۷۱۸۰۶

به گزارش جام جم آنلاین، جعفر قنادباشی درباره آخرین تحولات در غزه عنوان کرد‌: اظهارات اخیر «ویلیام برنز» رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) که در مذاکرات صلح حضورداشته بسیار قابل توجه است.

 

وی ادامه داد: ویلیام برنز گفته که ما در این شرایط، ناچار و ناگزیر به انتخاب سخت و دشواری هستیم  و ا‌ین سخنان نشان می‌دهد که آمریکایی‌ها به این نتیجه رسیده‌اند که با وجود اینکه آ‌تش‌بس می‌تواند نشانه شکست رژیم صهیونیستی و ناکامی آمریکا در پیشبرد مقاصدش  باشد، آن‌ها ناچارند تا در مذاکرات آتش بس، از شرایط مورد نظر خود دست برداشته و شرایط حماس را بپذیرند.

 

این تحلیلگر مسائل بین‌الملل یادآور شد: حرف‌های رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا درباره به بن‌بست رسیدن تحرکات به ظاهر دیپلماتیک آمریکا در عرصه غزه،  خط پایانی است بر سیاست‌های گذشته آن‌ها که تلاش می‌کردند تا در روند آتش‌بس وقت‌کشی کنند و زمینه را برای تحمیل شرایط خود به حماس فراهم نمایند.

اعتراف تاریخی و سرنوشت ساز به پیروزی حماس‌ در سرزمین های اشغالی

 

قنادباشی خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها به دلیل شرایط جهانی، داخلی و منطقه‌ای دیگر نمی‌توانند زیان و واکنش‌های مربوط به ادامه کشتار در غزه را تحمل کنند.

 

‌وی با اشاره به افزایش اعتراضات در سرزمین‌های اشغالی بیان کرد: حدود یک هفته است که جمعیت‌های چند صد هزار نفری در معابر تل‌آویو و دیگر شهر‌ها در سرزمین‌های اشغالی بر ضرورت توقف جنگ و آزادی اسرا از طریق مذاکره تاکید می‌کنند.

 

این تحلیلگر مسائل بین‌الملل تاکید کرد: این نوع شعارهای معترضان و به ویژه درخواست آنها مبنی بر کناره گیری سریع نتانیاهو نیز به معنای شکست راهبرد رژیم  صهیونیستی در تداوم بخشیدن به  جنگ غزه است.

 

قنادباشی با اشاره به اینکه تظاهرات گسترده در سرزمین‌های اشغالی به مثابه یک همه‌پرسی و رفراندوم است، توضیح داد: در واقع معترضان با شعار توقف جنگ و ضرورت توافق برای آزادی اسرای اسرائیلی تایید می‌کنند که اسرائیل در دستیابی به اصلی ترین هدف خود در جنگ غزه شکست خورده است.

 

وی با بیان اینکه بنیامین نتانیاهو در دستیابی به اصلی ترین اهداف خود در جنگ غزه تاکنون دستاوردی نداشته است، بیان کرد‌: اعتراف چند صدهزار نفری معترضان به این مساله نشان می‌دهد که حامیان بین المللی او به ویژه  آمریکا و انگلیس نیز در پیشبرد ماشین جنگی خود در غزه شکست خورده اند.

 

این تحلیلگر مسائل بین‌الملل یادآور شد: به عبارت دیگر می‌توان گفت مسیری که آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان در پیش گرفتند و از رژیم صهیونیستی حمایت کرد‌ند، نه تنها بی‌ثمر بلکه به زیان ها و پیامدهای بسیار منفی منجر شده است

 

قنادباشی با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی و حامیان آن نتوانسته‌اند به آزادسازی اسرا به عنوان اصلی‌ترین هدف خود دست پیدا کنند، بیان کرد‌: تا مدتی پیش کارشناسان بین‌المللی و صاحب‌نظران تاکید می‌کردند که رژیم صهیونیستی در جنگ غزه شکست خورده است. اما این روز‌ها شهرک نشین های صهیونیست  در سرزمین‌های اشغالی نیز چنین نظری دارند و خواستار کناره‌گیری بنیامین نتانیاهو شده‌اند.

 

وی تاکید کرد: شعار‌هایی که معترضان در سرزمین اشغالی می‌دهند به نوعی اعتراف به پیروزی حماس است و این به معنای آن‌ است که سیاست‌های جنگی اسرائیل و پیشرفته‌ترین تسلیحات آمریکایی نتوانست بر اراده  مردم فلسطین و مقاومت اسلامی آن‌ها فائق شوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها