بازتاب سفر رئیس جمهور ایران به عراق در رسانه‌های جهان

سفر ۳ روزه رئیس جمهور ایران به عراق واکنش گسترده‌ای در رسانه‌های جهان داشت.
سفر ۳ روزه رئیس جمهور ایران به عراق واکنش گسترده‌ای در رسانه‌های جهان داشت.
کد خبر: ۱۴۷۲۳۸۹

به گزارش جام جم آنلاین، نخستین سفر خارجی مسعود پزشکیان، رئیس جمهور ایران در رسانه‌های جهان بازتاب گسترده‌ای داشته و هر یک از آنها از زاویه‌ای به این سفر نگریسته اند.

روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی در این باره نوشت: پزشکیان برای نخستین بار از زمان تصدی گری ریاست جمهوری ایران در ماه ژوئیه به عراق سفر کرد. انتخاب عراق به عنوان نخستین مقصد سفر خارجی پزشکیان آشکارا نشان می‌دهد تهران ارزشی استراتژیک برای بغداد در بحبوحه تنش‌های منطقه‌ای قائل است.

یورونیوز نیز در گزارشی اعلام کرد: پزشکیان با سفر به مناطق مختلف عراق امیدوار است علی رغم تشدید تنش‌ها در منطقه بتواند روابط میان تهران – بغداد را تعمیق بخشیده و همکاری‌های میان طرفین را توسعه دهد. این در حالی است که عراق می کوشد روابط میان خود با آمریکا و ایران را متعادل‌تر سازد.

پایگاه خبری عرب ویکلی درباره این سفر نوشت: پزشکیان در دومین روز سفر خود به اقلیم کردستان عراق سفر کرده و با استقبال گرم مقامات کٌرد مواجه شد. نیچروان بارزانی، رئیس این اقلیم شخصاً در پای هواپیما از پزشکیان استقبال کرده و نیروهای پیشمرگه کرد در کنار فرش قرمز پهن شده برای رئیس جمهور ایران به وی احترام گذاشتند. در سفر پزشکیان به عراق ۱۴ سند همکاری میان طرفین در حوزه‌های مختلف به امضا رسید.

صدای آمریکا نیز در گزارشی پیرامون سفر پزشکیان تاکید کرد: رئیس جمهور ایران در رأس هیاتی بلندپایه در عراق مورد استقبال مقامات ارشد این کشور قرار گرفت. سفیر تهران در بغداد انجام این سفر را به دعوت محمد السودانی، نخست وزیر عراق دانست. در این سفر دو یادداشت تفاهم همکاری در زمینه امنیتی میان طرفین به امضا رسید.

المانیتور در گزارش خود پیرامون این سفر نوشت: نیچروان بارزانی از سفر یک رئیس جمهور ایرانی به اقلیم کردستان در نخستین سفر خارجی خود استقبال گرمی کرد. سفر پزشکیان به عراق همزمان با تشدید تنش‌ها در منطقه و جنگ غزه انجام می‌شود که باعث پیچیده شدن روابط میان عراق و آمریکا شده است.

خبرگزاری رویترز در گزارش خود آورده است: پزشکیان در حالی در عراق مورد استقبال گرم مقامات بغداد قرار گرفت که اکنون جنگ غزه نگرانی‌ها درباره گسترش منازعه به سایر مناطق را افزایش داده است. رئیس جمهور ایران در این سفر جنایات مستمر رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان را محکوم کرده و خواستار استقرار آتش بس در غزه شد.

الجزیره نیز با تاکید به اهمیت استراتژیک سفر پزشکیان به عراق، خاطر نشان کرد: همزمان با تشدید تحریم‌های غرب علیه تهران، رئیس جمهور ایران با سفر به بغداد به دنبال گسترش مناسبات با این کشور است. وی در این سفر از بنای یادبود سردار شهید قاسم سلیمانی، فرمانده پیشین سپاه قدس ایران در بغداد بازدید کرده و به وی ادای احترام کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها