افتتاح خانه‌های میان‌راهی مخصوص مردان و زنان معتاد

مدیرکل دفتر پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی از افتتاح خانه‌های میان‌راهی مخصوص مردان و زنان معتاد در حال ترک خبر داد.
کد خبر: ۶۶۱۷۲۳

محسن روشن پژوه با اشاره به این‌که قصد داریم در کنار خانه میان‌راهی مردان یک خانه میان‌راهی برای زنان نیز راه‌اندازی کنیم، به ایسنا گفت: این خانه‌های میان‌راهی برای بیمارانی است که مراحل اولیه بهبود را گذرانده و از وضع مطلوب نسبی برخوردارند.

وی با بیان این‌که این مراکز نقش حد واسط بین جامعه و مراکز درمانی را بر عهده دارند، افزود: معتادان بهبود یافته در دو دوره سه ماهه می‌توانند در این خانه‌های میان‌راهی اقامت داشته تا این‌که شغل و محل سکونت مناسبی پیدا کرده و بتوانند در آن اقامت دائم گزینند.

مدیرکل دفتر پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی اظهار کرد: مهم‌ترین خدمت ارائه شده به معتادان بهبود یافته در خانه‌های میان‌راهی، خدمات مددکاری و مشاوره‌ای است در حالی که آنها می‌توانند در این مراکز اقامت داشته باشند.

به گفته روشن‌پژوه، دو خانه میان‌راهی مردان و زنان با‌ظرفیت 20 نفر در استان تهران با آغاز سال نو راه‌اندازی شده و علاوه بر مکان‌یابی برای احداث این خانه‌ها توافقات لازم با سازمان‌های مردم نهاد انجام شده است.

وی با بیان این‌که سازمان بهزیستی حدود 670 کمپ مجاز (اقامتی)‌ دارد، بیان کرد: سازمان بهزیستی 30سرپناه شبانه، 110 مرکز کاهش آسیب، 1300مرکز سرپایی و 20مرکز درمان اجتماع‌مدار دارد.

مدیرکل دفتر پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی همچنین نسبت به افزایش اعتیاد در افراد کمتر از 18 سال هشدار داد و عنوان کرد: براساس شیوع‌شناسی سال 92، تماس‌های برقرار شده با خط ملی اعتیاد و گزارش‌های مراجع ذی‌صلاح، در میان گروه سنی زیر 18 سال اعتیاد رو به افزایش است.

روشن‌پژوه با بیان این‌که 11 مرکز زنان ویژه تحت پوشش سازمان بهزیستی در کشور فعال است، خاطرنشان کرد: ظرفیت هر یک از مراکز به طور متوسط 70 تا 80 نفر است که می‌توان از تحت حمایت قرار گرفتن حدود هزار زن ویژه در این مراکز خبر داد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها