با سیامند رحمان، قوی‌ترین مرد معلول دنیا

تا هستم رکورد می‌زنم

ایران قهرمان پیکارهای وزنه‌برداری جوانان و بزرگسالان معلولان جهان شد

روز درخشش و رکوردشکنی سیامند رحمان

تیم‌های وزنه‌برداری جوانان و بزرگسالان ایران در شرایطی بر سکوی قهرمانی پیکارهای جهانی معلولان ایستادند که روز پایانی این پیکارها در دبی با درخشش و رکوردشکنی نماینده کشورمان بویژه سیامند رحمان، قوی‌ترین مرد معلول جهان همراه بود.
کد خبر: ۶۶۱۷۰۷

در روز پایانی این رقابت‌ها که با شرکت 330 وزنه‌بردار از 59 کشور در دبی برگزار شد، پیکارهای دسته 107+ کیلو برگزار شد و طی آن نماینده کشورمان دو طلا و دو نقره کسب کردند. اوج هنرنمایی ملی‌پوشان ایران جایی بود که سیامند رحمان، قوی‌ترین مرد معلول دنیا با دوبار رکوردشکنی و ثبت حد نصاب 285 کیلو مدال طلای جهان را به دست آورد. سیامند البته پس از بالا بردن وزنه 285 کیلویی و ثبت رکورد جهانی دست از تلاش نکشید و در حرکت آخر 285.5 کیلوگرم را هم جابه‌جا کرد. او در سه حرکت قبلی خود وزنه‌های 275 ، 281 و 285 را مهار کرده بود. همچنین منصور پورمیرزایی وزنه‌های 255 ، 265 را مهار کرد و با 265 کیلو نقره گرفت. در این دسته وزنه‌بردار عراق با 240 کیلوگرم سوم شد. در بخش جوانان این دسته نیز میثم متقیان با بالای سر بردن وزنه 175 کیلوگرم به مدال طلا رسید. رکورد این وزنه دست خود متقیان با حد نصاب 183 کیلوگرم است که در رقابت‌های جهانی مالزی به ثبت رسیده است.

دیروز همچنین در رقابت‌های وزن 107 کیلو، علی صادق‌زاده با مهار وزنه 231 کیلویی پس از نماینده یونان مدال نقره را به دست آورد و وزنه‌بردار جمهوری آذربایجان هم به مدال برنز رسید.

در بخش جوانان هم علی صیادی موفق شد رکورد جهان را که متعلق به خودش بود دوبار جابه‌جا کند و مدال طلای این دسته را به دست آورد. صیادی وزنه‌های 157 ، 162 و 167 کیلو را مهار کرد و توانست در حرکت سوم رکورد جهان را 11 کیلوگرم جابه‌جا کند. پس از حرکت سوم صیادی برای ارتقای رکورد خود وزنه 171 را درخواست کرد و توانست با مهار این وزنه بازهم رکورد جهان را جابه‌جا کند.

به این ترتیب پرونده رقابت‌های جهانی وزنه‌برداری معلولان امارات برای نمایندگان کشورمان با کسب پنج نشان طلا و یک برنز در بخش جوانان و یک طلا، پنج نقره و یک عنوان نهمی در بخش بزرگسالان به پایان رسید تا در هر دو رده سنی، ایران صاحب عنوان قهرمانی این پیکارها شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها