اواسط آذر ماه بود که خبری در مورد کره شمالی در رسانه‌ها منتشر شد؛ این خبر نه مربوط به یک آزمایش جدید موشکی بود و نه ارتباطی با درگیری‌های لفظی مقامات پیونگ یانگ با همسایگانش داشت.
کد خبر: ۶۵۶۷۱۴

منابع دولتی اعلام کردند جانگ ‌سونگ‌تائک، شوهر عمه رهبر کره شمالی به‌اتهام اعمال مجرمانه از تمام مسئولیت‌های خود خلع و از حزب حاکم اخراج شده است. همچنین گفته شد دو نفر از معاونانش نیز به همین دلایل اعدام شده‌اند، اما این پایان کار نبود زیرا روز بیست و دوم آذر مشخص شد سونگ‌تائک نیز به سرنوشت همان دو معاونش دچار شده است.

بنا به گزارش این منابع، سونگ تائک در نشست اخیر حزب حاکم کمونیست از سوی مامورانی بازداشت و از سالن کنفرانس بیرون برده می‌شود. سپس همانند مجرمان و درحالی که دستبند بر دست داشت در دادگاهی نظامی حاضر شد و سرانجام به جرم تلاش برای براندازی حکومت، خائن شناخته و اعدام شد. البته بنا به گزارش منابع دولتی کره شمالی، این تنها دلایل اعدام او نبود؛ ابتدا فساد مالی و اخلاقی را در این زمینه دخیل دانستند، بعدا اعلام شد نزدیک‌بودن او به کانون قدرت در کره شمالی و مسئولیت‌هایش سبب شده بود تصور کند در موقعیتی برابر با رهبر جوان این کشور قرار دارد و برای سرنگون‌کردن کیم جونگ اون تلاش کند. اعدام فردی که زمانی او را دومین مرد کره شمالی می‌دانستند، این پیام را رساند که در این کشور هیچ فردی اعم از مقامات بلندپایه کشور و وابستگان به رهبری، از مجازات در امان نیستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها