پرواز «بتمن» به دنیای تلویزیون

نسخه تازه‌ و زنده ماجراجویی‌های «بتمن» از سوی تلویزیون تهیه و تولید می‌شود. واحد تلویزیونی کمپانی برادران وارنر، تولید این مجموعه اکشن و ابرقهرمانانه را به عهده دارد.
کد خبر: ۶۵۶۱۲۲
پرواز «بتمن» به دنیای تلویزیون

مجموعه تلویزیونی «بتمن» براساس قصه کمیک استریپ کلاسیک شرکت انتشاراتی دی سی کامیکز ساخته می‌شود. این شرکت در ساخت مجموعه تازه تلویزیونی بتمن با واحد تلویزیونی کمپانی برادران وارنر همکاری خواهد کرد.

مسئولان کمپانی برادران وارنر می‌گویند بحث تولید این مجموعه تلویزیونی از یک سال قبل جدی شد، ولی آنها ترجیح دادند خبر ساخت آن را رسانه‌ای نکنند اما حالا که بازیگر نقش اصلی مجموعه انتخاب شده، تهیه‌کنندگان آن هم صحبت درباره «بتمن» را آغاز کرده‌اند. دیوید مازوز از بین بیش از بیست بازیگر تلویزیونی، برای ایفای نقش شخصیت بروس وین انتخاب شد. بروس وین هم مثل تمام شخصیت‌های اصلی قصه‌های مصور ابرقهرمانانه، آدمی با هویت دوگانه است. وین یکی از میلیاردرهای معروف شهر خیالی گوتام است. گوتام شباهت زیادی به شهر نیویورک دارد و نیروها و افراد شرور و خلافکار، در این مکان حضور دارند و فعالیت‌های ضداجتماعی و جنایتکارانه خود را انجام می‌دهند.

اهالی شهر گوتام احترام بسیار زیادی برای بروس وین قائل هستند ولی کسی نمی‌داند پشت چهره آرام این مرد، چه موجودی زندگی می‌کند و او واقعا کیست. تنها کسی که از راز بزرگ زندگی بروس وین خبر دارد، مباشر پیر و مهربان او آلفرد پنی‌وورث است. بروس وین هم شبیه بقیه شخصیت‌های قصه‌های کمیک استریپی، یک ابرقهرمان به نام بتمن است که در مواقع خطر و اضطرار هویت و لباس عوض کرده و تبدیل به یک ابرقهرمان ماجراجو و پرقدرت می‌شود. دشمنان بتمن هم مثل خود او حال و هوایی کمیک استریپی دارند و شامل موجوداتی عجیب و غریب و خاص می‌شوند. تعداد زیادی از این شخصیت‌ها، موجوداتی کاریکاتورگونه از آدم‌های خبیث و بدطینت حاضر در جامعه هستند. دیوید مازوز اولین بازیگری نیست که جلوی دوربین در نقش بروس وین / بتمن بازی می‌کند ولی سرنوشت او همان سرنوشت بتمن‌های دیگری است که توسط بازیگران مختلف بازی شده‌اند. والدین او هم در دوران کودکی، توسط چند خلافکار به قتل رسیده‌اند. بروس در دوران کودکی تحت تاثیر خفاش‌هایی که در محیط زندگی‌اش حضور دارند، تبدیل به مرد خفاشی می‌شود و قدرت‌های ویژه‌ای کسب می‌کند. او توسط پیشخدمت آلفرد بزرگ می‌شود. آلفرد یکی از معتمدهای والدین بروس وین بود و همیشه و در همه حال، به بروس وین کمک می‌کند و با دلسوزی تمام مراقب او است.

تهیه‌کنندگان بتمن می‌گویند احتمال زیادی وجود دارد نام آن را به «گوتام» تغییر دهند. اولین قسمت مجموعه مثل تمام کارهای تلویزیونی دیگر، یک فیلم سینمایی تلویزیونی یک ساعت و نیمه خواهد بود. کارگردانی اپیزود اول را دنی‌کانن به‌عهده دارد. این فیلمساز انگلیسی تبار تلویزیون، قبل از این با پروژه‌های مطرحی مثل «نیکیتا»، «آلگاتراز» و «سی‌‌اس آی» همکاری کرده است. وی بتمن را براساس فیلمنامه‌ای از بیل‌فینگو و باب کین کارگردانی خواهد کرد. این اپیزود تا قبل از پایان سال میلادی، آماده پخش شده و روی آنتن خواهد رفت.

قصه به دورانی قبل از شروع ماجراجویی‌های بزرگسالانه بروس وین سفر می‌کند. به این ترتیب، مضمون فیلمنامه درباره ظهور جیمز گوردون بازرس ویژه پلیس و آلفرد سرپیشخدمت بروس وین در شهر گوتام است. پس از پخش اپیزود اول، کار تولید قسمت‌های بعدی بتمن شروع می‌شود. فصل اول مجموعه، 13 قسمت و هزینه آن حدود 12 میلیون دلار خواهد بود.

به گفته دنی کانن، ما می‌خواهیم در مجموعه اکشن فانتزی و جنایتکارانه‌مان، تاریخ مرد خفاشی را به صورت کامل تعریف کنیم. به همین دلیل، ضرورت زیادی وجود دارد که شخصیت‌های نزدیک به بتمن (که قبل از او حضور و فعالیت داشته‌اند) هم به صورت کامل معرفی شوند. قصه مجموعه ما با جیمز گوردون شروع می‌شود و بروس وین در ابتدای کار، نقش و حضور مهمی در قصه ندارد. به مرور و با پیشرفت ماجراها، شخصیت بروس وین برجسته‌تر می‌شود و کم‌کم به صورت شخصیت اصلی و محوری قصه در می‌آید.

تا به حال بجز دیوید مازوز، حضور بازیگرانی مثل جیدا پینکت اسمیت، سارا پاکستن، دونال لوگ و بن مکنزی در مجموعه قطعی شده است. مکنزی در نقش بازرس سرسخت اداره پلیس جیمز گوردون بازی خواهد کرد. تماشاگران تلویزیون مازوز را بیش از هر چیز، برای مجموعه درام و دلهره‌آور پربیننده «لمس» می‌شناسند. این بازیگر چهارده ساله در این مجموعه (که سال 2012 روی آنتن رفت) در نقش پسرنوجوانی به نام جیک بوم بازی کرد. او که در قصه مجموعه پسر کپنر ساترلند بود، از قدرت ذهنی بالایی برخوردار بود و می‌توانست یک سری اتفاقات پیش‌رو را پیش‌بینی کند. این موضوع دردسرهایی برای این پدر و پسر خلق می‌کند. در بتمن او نقش دوران نوجوانی شخصیت بروس وین (قبل از این‌که تبدیل به بتمن شود) را بازی می‌کند. مازوز درباره نقش و مجموعه تازه‌اش می‌گوید: قصه‌ها و فیلم های ابرقهرمانانه و کمیک استریپی را دوست دارم و خیلی خوشحالم که در تلویزیون در نقش دوران نوجوانی یکی از آنها بازی می‌کنم. فیلم‌های سینمایی که درباره بتمن ساخته شدند، همه مربوط به دوران بزرگسالی او هستند. از این نظر، مجموعه تلویزیونی‌ ما یک کار جدید در رابطه با این ابرقهرمان است.

ماجراجویی‌های بتمن در کنار مجموعه انیمیشنی کلاسیک تلویزیونی خود، برای اولین بار سال 1989 توسط تیم برتن تبدیل به یک فیلم سینمایی زنده شد. مایکل کیتن بازیگر نقش بروس وین / بتمن، این نقش را در قسمت دوم آن سال 1992 تکرار کرد. سال‌های 1995 و 1997 قسمت‌های سوم و چهارم فیلم ساخته شد. بوئل شوماخر این فیلم ها را کارگردانی کرد و وال کیلمر و جورج کلونی بتمن‌های آنها بودند. کریستوفر نولان در سال 2005 دست به احیای این مجموعه فیلم زد و نسخه تازه‌ای از آن را کارگردانی کرد که از‌سوی منتقدان با تحسین روبه‌رو شد. منتقدان گفتند وی حال و هوای سیاه و تلخ به قصه‌های فانتزی کمیک استریپی داده و این ژانر را وارد دنیای تازه‌ای کرده است. در سه‌گانه بتمنی نولان (که سال‌های 2005، 2008 و 2012 به نمایش عمومی درآمدند) کریستین بیل نقش بروس وین / بتمن را به عهده داشت./ ضمیمه قاب کوچک

ورایتی / مترجم: کیکاووس زیاری

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
نادر
Iran, Islamic Republic of
۰۳:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۹
۰
۰
چه عالی
سینما یه ابرقهرمان درست و حسابی داشته باشه همین بتمنه و بس

نیازمندی ها