نامه بنیان‌گذار فیس بوک به باراک اوباما

از جاسوسی خسته شده ایم

«مارک زوکربرگ«، بنیان‌گذار فیس‌بوک با انتشار نامه ای خطاب به باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا گفته است: از «جاسوسی دولتی از شهروندان»خسته و درمانده شده است.
کد خبر: ۶۵۵۵۵۱
از جاسوسی خسته شده ایم

مارک زوکربرگ در اقدامی اشکار، اعتراض خود درباره جاسوسی آمریکا از اعضای فیس‌بوک را منتشر کرد.

زوکربرگ دیروز پنجشنبه (۱۳ مارس - ۲۲ اسفند) در فیس‌بوک نوشت: «دولت (آمریکا) باید طلایه‌دار اینترنت باشد نه تهدیدی برای آن.» اظهار نظر بنیان‌گذار بزرگترین شبکه اجتماعی جهان یک روز پس از آن منتشر شد که گزارشی تازه نشان داد سازمان امنیت ملی آمریکا (ان.اس.ای) از برخی امکانات تکنولوژیک فیسبوک‌ در ساخت بدافزارهای اینترنتی استفاده کرده است.

او در یادداشت اخیرکلیک خود آورده: «وقتی مهندسان ما سخت تلاش می کنند تا امنیت (فیسبوک) را بالا ببرند، تصور ما این است که داریم از کاربران در برابر تبه‌کاران حفاظت می‌کنیم نه دولت...آنها (دولت آمریکا) باید شفاف‌تر عمل کنند وگرنه، مردم بدترین حدس و گمان‌ها را در این باره متصور خواهند شد.»

اطلاعات مربوط به برنامه های گسترده سازمان امنیت ملی آمریکا برای جاسوسی از شهروندان آمریکا و جهان، نخستین بار با افشاگری های ادوارد اسنودن، کارمند سابق نهادهای اطلاعاتی آمریکا، برملا شد.

در میان هزاران مدرک و سند افشا شده توسط اسنودن، آمده بود ان.اس.ای به طریقی به حسابهای کاربران ۹ شبکه بزرگ اجتماعی و ارتباطی در اینترنت دسترسی دارد.

شرکت‌هایی که در این اسناد نام آنها ذکر شده بود عبارتند از: گوگل، فیس‌بوک، یاهو، اسکایپ، ای.او.ال، اپل، یوتیوب، پل‌تاک و مایکروسافت.

پس از انتشار این مدارک، فیس‌بوک، یاهو، لینکدین، گوگل، اپل، مایکروسافت، توییتر و ای.او.ال به اتفاق گروهی تشکیل دادند که ماموریت آن "اصلاحات در نظارت دولتی" تعریف شده است.

این گروه خواستار تغییرات گسترده و ساختاری در برنامه های نظارتی و اطلاعاتی دولت آمریکا شده است.(بی.بی.سی)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها