مجمع عمومی خانه سینما در حالی سه‌شنبه شب برگزار شد که در پی توصیه رئیس سازمان سینمایی مبنی بر تعویق انتخابات هیات مدیره و تصویب این موضوع از سوی اعضای حاضر در مجمع، هیات مدیره فعلی خانه سینما برای یک سال دیگر ابقا شد تا روند قانونی شدن صنوف طی شود.
کد خبر: ۶۵۵۱۰۸

به گزارش جام‌جم، با اعلام فراخوان خانه سینما برای برگزاری مجمع عمومی و انتخابات هیات مدیره، سه‌شنبه‌شب مجمع عمومی خانه سینما برگزار شد. البته صبح روز برگزاری این مجمع یکی از اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس در گفت‌وگویی عنوان کرد که چون روند قانونی شدن صنوف خانه سینما هنوز انجام نشده است، انتخابات هیات مدیره در این مجمع غیرقانونی است. بر همین اساس خبرهایی شنیده می‌شد مبنی بر این‌که احتمال لغو مجمع خانه سینما وجود دارد، اما درست چند ساعت پیش از برگزاری این مجمع، حجت‌الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی در نامه‌ای که فقط در چند رسانه منتشر شد، خطاب به هیات مدیره اعلام کرد که به دلیل انجام نشدن فرآیند قانونی شدن صنوف مجمع امروز خانه سینما به تعویق بیفتد.

به همین دلیل حتی تا لحظاتی قبل از برگزاری مجمع با وجود حضور نمایندگان صنوف در خانه سینما اخباری مبنی بر لغو این جلسه شنیده می‌شد. اما بنا بر اعلام قبلی هیات مدیره خانه سینما، این مجمع در همان ساعت و با حضور نمایندگان 30 صنف خانه سینما برگزار شد که علیرضا رضاداد هم به عنوان نماینده سازمان سینمایی در این جلسه شرکت کرد.

در ابتدای این جلسه و پس از ارائه گزارش عملکرد توسط هیات‌مدیره، رضاداد در سخنانی بر توصیه رئیس سازمان سینمایی مبنی بر برگزار نشدن انتخابات و روند قانونی شدن صنوف تاکید کرد. با توجه به این موضوع و تصمیم مجمع و موافقت 28 صنف، هیات مدیره خانه سینما برای یک سال دیگر ابقا شد.

فرهاد توحیدی، رئیس هیات مدیره خانه سینما پس از برگزاری مجمع عمومی این نهاد در جمع خبرنگاران با تاکید بر این نکته که نتیجه حاصله در این مجمع به جهت شخصی برای من و اعضای هیات مدیره مطلوب نیست، گفت: مجمع عمومی با دستور خارج کردن انتخابات هیات مدیره و بازرس، رای به ابقای هیات مدیره به مدت یک سال داد و ماموریت داد که هیات مدیره در این مدت نسبت به انجام تشریفات ثبت قانونی اصناف اقدام کند تا هیچ شبهه‌ای برای ماموریت اصناف پیش نیاید و ما از فردا این ماموریت را با همه توان دنبال می‌کنیم.

وی افزود: هیات مدیره و مجمع نسبت به روشی که در وزارت ارشاد برای تاسیس انجمن فرهنگی وجود دارد، کاملا نقد دارد. تلاش می‌کنیم که در تفاهم با ارشاد، مجلس شورای اسلامی و شورای عالی انقلاب فرهنگی زمینه ثبت اصناف در وزارت ارشاد فراهم شود یا از مجاری قانونی دیگر اصناف را ثبت کنیم.

بر همین اساس هیات مدیره فعلی خانه سینما متشکل از محمدمهدی عسگرپور، فرهاد توحیدی، امیر اثباتی، ابراهیم مختاری، مرتضی رزاق کریمی، محمد سریر، محمدرضا مویینی، سیروس الوند و محمدمهدی خادم بازرس به مدت یک سال ابقا شدند تا در این مدت ثبت قانونی صنوف را دنبال و در موعد مقرر پس از ثبت اصناف مجمع عمومی را برگزار کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها