نه این تیم لی فوتبال آن تیمی نیست که باید نماینده شایسته ای برای فوتبال ایران باشد ، تیمی که برابر گینه نه چندان مطرح در ورزشگاه آزادی تن به شکست 2-1 می دهد .
کد خبر: ۶۵۲۶۵۳
امان از این تیم ناهماهنگ و پر اشتباه

به گزارش جام جم ورزشی ، هر چند برد و باخت ها در بازیهای دوستانه چندان مهم نیست و اهمیتش در شناسای نقاظ ضعف تیم ملی و رفع آنها در بازیهای بعدی است ، اما یقینا اگر نخواهیم برای تیم ملی فوتبال ایران بازیهای دوستانه زیادی را دست و پا کنیم ، باید از آلان زنگ خطر را برای تیم کارلوس کروش در جام جهانی 2014 برزیل به صدا درآوریم .
تیم ملی در این بازی نشان داد که چقدر بازیکنانش ناهماهنگ اند ، از حرکت های ترکیبی در آن خبر نیست و دفاع اش مستحکم نیست و بر روی هر حمله ای به خود می لرزد . اگر همه اینها مشق ها و درس های بازی با گینه ، تیم شصت و دوم رنکینگ فیفا باشد ، باید کروش خیلی خوشحال باشد که حداقل در روز فیفا این بازی در ورزشگاه آزاد ترتیب یافت تا بازیکنان تیم ملی دور همی در برابر یک تیم آفریقایی بازی با نیجریه را شبیه سازی کنند . هر چند که البته تفاوت زیادی است بین این گینه و نیجریه ای که بواسطه تجربه بالای بازیکنانش ، قدرت زیادی دارد و تیم ملی را با همین شرایط با چند گل اختلاف شکست می دهد .
دانیل داوری که در نیمه اول و در دو دقیقه دو گل مفت خورد تا در این شکست نقش اول را ایفا کرده باشد ، در نیمه دوم عملکرد بهتری داشت و در دقیقه 72 یک فرصت تک به تک را جهت گلزنی از بازیکن گینه ای گرفت تا نشان دهد که در صورت جا افتادن در ترکیب تیم ملی و برخوردار شدن از اعتماد به نفس لازم ، می تواند نظر کروش را جلب کند . هر چند که البته کروش روی نیمکت رحمان احمدی را نیز در اختیار دارد که او نیز البته در غیاب مهدی رحمتی می تواند دراوزه بان اول ایران باشد .
به هر صورت تیم ملی در شرایطی برابر گینه در ورزشگاه خالی از تماشاگر آزادی صف آرایی کرد که کروش به بازیکنانی میدان داد که از قبل روی آنها نظر داشته و دارد . بازیکنی چون مهرداد پولادی که با وجود آسیب دیدگی و دوری یک و نیم ساله از میادین ، در تیم ملی بعنوان بازیکن ثابت به میدان رفت تا کروش نشان دهد که روی او برای جناح چپ حساب ویژه ای را گشوده است . به هر صورت در نیمه دوم و با انجام چند تعویض ، تیم ملی بازی را جهت جبران گل های خورده بهتر آغاز کرد . در دقیقه 53 و بر روی یک کار تیمی از جناح راست ، رضا قوچان نژاد با ضربه ای فنی و آرام دروزاه گینه را گشود تا نشان دهد که در جاهای کور دفاع حریفان خوب جایگیری کرده و برای خود فضاسازی می کند . البته روی این گا علیرضا جهانبخش توپ را برای رضا قوچی رها کرد تا او که رویش به سمت دروازه بود ، سنگربان گینه را به تسلیم وا دارد . به هر صورت با وجود تلاش بازیکنان دو تیم و آمدن بازیکنانی چون حاج صفی و کریم انصاری فر در دقایق پایانی در ترکیب ایران ، گل دیگری از خط دروازه ها عبور نکرد تا تیم ملی با شکست 2-1 راهی رختکن شود .

ترکیب تیم ملی ایران: دانیال داوری (علیرضا حقیقی 77)، سیدجلال حسینی، جواد نکونام، مجتبی جباری (علیرضا جهانبخش 45)، مسعود شجاعی (خسرو حیدری 45)، اشکان دژآگه (کریم انصاری‌فرد 86)، قاسم حدادی‌فر، رضا قوچان‌نژاد، پژمان منتظری (مهرداد بیت‌آشور 45)، امیرحسین صادقی، مهرداد پولادی.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
مسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۵
۰
۰
من تازه فارسی اموختم ٰمن میدانم كه ایرن از تیم ما می برد!
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها