معاون امور هنری وزیر ارشاد عنوان کرد:

لباس اقوام ایرانی گنجینه ارزشمند برای طراحان

5000 لباس در جشنواره مد فجر

دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس از حضور 5000 مدل لباس در بخش مسابقه و فروش سومین جشنواره مد و لباس فجر خبر داد و افزود: طرح افتتاح موزه مد و لباس مطرح شده و در حال نهایی شدن است.
کد خبر: ۶۵۱۹۰۱

به گزارش جام‌جم، نشست خبری سومین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر روز گذشته با حضور حمید قبادی دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس، حمید داورزنی نماینده اتحادیه پوشاک ایران و حمیدرضا نیک‌طبع مدیر بخش صنعت جشنواره در تالار وحدت برگزار شد.

قبادی در این نشست با اشاره به بخش‌های هفتگانه جشنواره مد و لباس گفت: مهم‌ترین بخش جشنواره، مسابقه است که بالغ بر 5000 مدل لباس در بخش‌های مسابقه و فروش جشنواره به دست ما رسیده است. مسابقه این دوره از جشنواره شامل بخش‌های لباس مردان، لباس بانوان (مانتوی اجتماعی، مانتوی مجلسی، چادر و پوشش سر) و بخش کودکان است.

قبادی درباره بخش فروش جشنواره افزود: این بخش به دنبال کاربردی کردن و ارائه آثار برتر دوره‌های مختلف جشنواره است که امسال 70 غرفه برای فروش آثار با همکاری اتحادیه پوشاک به این منظور اختصاص یافته است.

دبیر جشنواره مد، بخش سوم را که به نوعی جریان‌سازی علمی حوزه مد و لباس است، بخش علمی و دانشگاهی دانست و گفت: ما در کشور 70 مرکز علمی در حوزه طراحی، دوخت و مد داریم. قبادی همچنین از احصای بیش از صدمقاله و پایان‌نامه در مقطع کارشناسی به دبیرخانه جشنواره خبر داد و در معرفی بخش صنعت چنین توضیح داد: متأسفانه بسیاری از ظرفیت‌های تولید پارچه در کشور شناخته نشده و صنعتگران هم نتوانسته‌اند بخوبی در این حوزه فعالیت کنند. این ابهام و خلأ باعث شد برای تأمین مواد مورد نیاز به خارج از کشور وابسته شویم؛ بنابراین با توجه به محدودیت‌های موجود و بضاعت محدودی که داریم مقرر شده تعداد زیادی از ظرفیت‌های موجود در این زمینه را معرفی کنیم.

قبادی سازمان‌ها و موسسات هنری و همچنین بخش فرهنگی و هنری شامل نشریات، پایگاه‌های اطلاع رسانی و کتاب‌ها را از دیگر بخش‌های این جشنواره عنوان کرد. او همچنین گفت: در این دوره ما میزبان آثار بخش‌های مختلف جشنواره از 17 استان کشور هستیم.

قبادی در این نشست خبری عنوان کرد: در نظر داریم نمایشگاه دائم مد و لباس را که متعلق به کارگروه ساماندهی است، برگزار کنیم. بر این اساس فعالیت یک موزه مد و لباس ارجحیت دارد. همچنین طرح افتتاح موزه مطرح شده و درحال نهایی شدن است.

دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس با تشکر از صدا و سیما گفت: ما استفاده از آثار جشنواره را در پوشش گویندگان، مجریان و در تولید برخی سریال‌ها دیدیم. با این حال وزارت ارشاد به تنهایی این جشنواره را برگزار می‌کند. قبادی در همین باره پیشنهاد داد خبرگزاری‌ها لینک مجزایی را به مد و لباس اختصاص دهند. سومین جشنواره مد و لباس فجر از پانزدهم تا بیست و سوم اسفند از ساعت 10 تا 22 در تالار وحدت تهران برگزار خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها