عمو نوروز و حاجی فیروز در ایام عید از طریق رادیو به دنیای امروز می‌آیند و با مردم صحبت می​کنند

دید و بازدید نوروزی در کنار رادیو

رادیوهای ایران، تهران، فرهنگ، جوان و سلامت در ایام نوروز ویژه‌برنامه‌هایی با موضوع آداب و رسوم نوروز در اقصی نقاط ایران و کشورهای فارسی زبان، راه‌های رسیدن به سبک زندگی سالم و ایرانی- اسلامی، معرفی آثار باستانی، مشاعره و مسابقه تدارک دیده‌اند. ژاله صادقیان، علیرضا جاویدنیا، مهران دوستی و فاطمه صداقتی برخی از مجریانی هستند که به عنوان مجری در این برنامه‌ها حضور دارند.
کد خبر: ۶۵۱۱۹۰

ابراهیم صابری‌نژاد، مدیر گروه ایران و خانواده رادیو ایران درباره برنامه‌های نوروزی به جام‌جم گفت: ما چهار روز قبل از آغاز سال جدید با ویژه‌برنامه‌ای با نام «خانه بهاری» به استقبال عید می‌رویم که ساعت 9 صبح به مدت 90 دقیقه پخش می‌شود.

وی ادامه داد: از اول تا پانزدهم فروردین ماه برنامه «بهار در خانه ما» از ساعت 11 ظهر به مدت 90 دقیقه از رادیو ایران پخش می‌شود.

این برنامه با همکاری عوامل برنامه‌های خانه و خانواده و سلام کوچولو تولید می‌شود.

در این برنامه به آداب و رسوم نوروز در شهرهای ایران و کشورهای فارسی زبان می‌پردازیم و جاذبه‌های گردشگری هم معرفی می‌شوند. در این برنامه بخشی با نام ایمنی داریم که با کمک معاونت اجتماعی ناجا درباره امنیت در سفر و... صحبت می‌کنیم.

صابری‌نژاد اشاره کرد: ضرورت آیین‌های نوروزی، تغذیه در سفر و صله‌رحم از دیگر مواردی است که به آن می‌پردازیم. مسابقه «عید دیدنی» از دیگر برنامه‌های نوروزی رادیو ایران است که با اجرای ژاله صادقیان و علیرضا جاویدنیا ساعت 17 و 10 دقیقه هر روز در ایام نوروز پخش می‌شود. اعضای دو خانواده در این مسابقه با یکدیگر رقابت می‌کنند. سعید توکل، تهیه‌کننده برنامه «جمعه ایرانی» درباره ویژه‌برنامه نوروزی به جام‌جم گفت: این برنامه طبق هر سال با نام «بهار ایرانی» روزهای اول، دوم، سوم، چهارم، هشتم و دوازدهم فروردین ماه از 9 صبح به مدت دو ساعت از رادیو ایران پخش می‌شود.

آواز قناری در رادیو تهران

مسابقه «صد در صد» در ایام نوروز هر روز از رادیو تهران پخش می‌شود. میثم عبدی، تهیه‌کننده این برنامه به جام‌جم گفت: بخش نیمه‌نهایی و نهایی این مسابقه ایام نوروز هر روز از رادیو تهران پخش می‌شود.

در ایام نوروز همچنین گلچین «آوای نیمه شب» به تهیه‌کنندگی جمشید جم از بیست و هشتم اسفند تا پانزدهم فروردین با پخش موسیقی‌های ناب و اصیل ایرانی از ساعت 2 تا 3 بامداد از رادیو تهران پخش می‌شود. پخش ترانه‌های محلی با گویش‌های مختلف اقوام ایرانی از دیگر بخش‌های این برنامه است. «ورزش برای همه» از بیست و هشتم اسفند تا چهاردهم فروردین از ساعت 6 و 10 دقیقه صبح به گویندگی محمدرضا قلمبُر و برنامه «ورزش 93» هم ساعت 8 صبح به تهیه‌کنندگی مهدی رادفر از رادیو تهران پخش می‌شوند.

«آواز قناری» بیست و نهم اسفند از ساعت 15 به صورت زنده با اجرای مریم شیرزاد و با حضور دوبلورهای شاخص و پیشکسوتان دوبله روی آنتن رادیو تهران می‌رود.هفت سین سلامت، بهارانه،گلچین با طبیعت، آواز قناری، کله قند، چکاوک، دید و بازدید، نمایش دور عاشقی، چراغ لاله، تهران در عید و نوروز در خانه از دیگر برنامه‌های نوروزی رادیو تهران است که با موضوعات طنز، اجتماعی و... پخش می‌شود.

ساز نوروز در رادیو فرهنگ

رضا ملکوتی، تهیه‌کننده و سردبیر برنامه «لبخند بهار» که عصرهای نوروز از رادیو فرهنگ پخش خواهد شد درباره این برنامه به جام‌جم گفت: لبخند بهار به گویندگی منیژه آران و حمیدرضا رضایی و با دعوت از شاعران طنزپرداز همچون اسماعیل امینی، دکتر ترکی و نسیم عرب‌حمیدی حال و هوای بهاری خواهد داشت. همچنین مرتضی احمدی و هوشنگ مرادی‌کرمانی از مهمانان ویژه این برنامه هستند.

برنامه «ساز نوروز» هم به تهیه‌کنندگی و سردبیری امیررضا راد از بیست و هشتم اسفند تا پانزدهم فروردین ساعت 9 تا 12 از رادیو فرهنگ پخش می‌شود.راد در توضیح برنامه گفت: نمایشی با عنوان عمو نوروز و حاجی‌فیروز داریم که این شخصیت‌ها در ایام نوروز به روزگار مدرن آمده و درباره مسائل فرهنگی با شنوندگان صحبت می‌کنند.این تهیه‌کننده با اشاره به این‌که هر روز به مدت 15 دقیقه با مراکز استان‌ها ارتباط برقرار می‌شود، گفت: در این بخش به معرفی مراکز دیدنی استان‌ها می‌پردازیم. در بخش طُرقه هم در قالب گفت‌وگو با خوانندگان و نوازندگان محلی به موسیقی‌های استان‌ها توجه می‌کنیم. رادیو فرهنگ در ایام نوروز هم برنامه مشاعره را به سردبیری و تهیه‌کنندگی فروغ وزیری‌زاده پخش خواهد کرد. سکینه ارجمندی گویندگی این برنامه را در روز اول فروردین به عهده دارد و نرگس اصفهانی بقیه روزها این برنامه را اجرا می‌کند. در این برنامه شرکت‌کنندگان با اشعار نوروزی با یکدیگر رقابت می‌کنند.

بهار سلامت در رادیو سلامت

فریدون ارکانی، تهیه‌کننده برنامه‌های نوروزی «بهار سلامت» و «نوروزتان سلامت» در باره این برنامه‌ها به جام‌جم گفت: برنامه بهار سلامت با محوریت آداب و رسوم نوروز، ترانه‌های نوروزی، تعذیه در نوروز، نمایش و گفت‌وگو با کارشناسان از بیست و نهم اسفند تا دوم فروردین ساعت 9صبح با گویندگی فیروزه آدابی و محمد نظری از رادیوسلامت پخش می‌شود. برنامه نوروزتان سلامت هم از نهم تا یازدهم فروردین ساعت 18 با مضمون نوروز از این شبکه رادیویی پخش می‌شود. موسی نظری هم برنامه «هفت سین سلامت» را در نوروز از رادیو سلامت دارد. نظری در این باره به جام‌جم عنوان کرد: این برنامه از سوم تا پنجم فروردین با مضمون هدف‌گذاری در سال جدید، تغییرات در سال جدید و ... پخش می‌شود. معصومه نوازنی گوینده این برنامه است.

سرزمین من در رادیوجوان

رادیو جوان برای پر کردن ساعات مخاطبان خود بخصوص جوانان در ایام نوروز با 13 برنامه متنوع آماده استقبال از بهار و سال نو شده است. به گزارش روابط‌عمومی رادیوجوان، برنامه الو جوان با موضوع آشنایی مخاطبان با فرهنگ شهرهای مختلف کشور از بیست‌ونهم اسفند تا پانزدهم فروردین 93 ساعت 9 صبح پخش می‌شود.«سرزمین من» با توجه به محیط‌زیست، آشنایی مخاطب با ظرفیت‌های گردشگری ایران و موضوع سلامت از اول تا پانزدهم فروردین ساعت 9 و 30 دقیقه روی آنتن می‌رود. نوبرونه، اینجا اتاق فرمان، چهارباغ، شبکه جوونی، ما برنده‌ایم، سینما فردوس، بهار دانش، 88 موج برتر، بهاری دیگر و شادیانه از دیگر ویژه برنامه‌های نوروزی رادیو جوان است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها