پیونگ یانگ تهدیدی فزاینده برای واشنگتن است

گزارش شدیداللحن پنتاگون علیه کره شمالی

کره‌شمالی 4 موشک جدید آزمایش کرد

کره‌شمالی از سواحل شرقی خود چهار موشک کوتاه‌برد به سوی دریا شلیک کرد. به دنبال شلیک این موشک‌ها، وزارت امور خارجه آمریکا از پیونگ یانگ خواست روابط خود را با کشورهای همسایه بهبود بخشد.
کد خبر: ۶۵۰۷۲۶

به گزارش ایسنا، براساس گزارش وزارت دفاع کره‌جنوبی، این چهار موشک از منطقه گیتائریئونگ در جنوب شرق کره‌شمالی به سمت آب‌های شمال شرقی شلیک شدند.

جن ساکی، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در واکنش به این اتفاق در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: ما وضع شبه جزیره کره را با دقت تحت نظارت داریم.

وی خاطرنشان کرد: آمریکا با جامعه بین‌الملل و شرکای خود در منطقه همکاری دارد تا به موضوع امنیت بین‌المللی و خلع سلاح کره‌شمالی رسیدگی کنند.از روز دوشنبه هفته گذشته آمریکا و کره‌جنوبی رزمایش مشترکی را با هدف ظاهری ارتقای آمادگی دفاعی در مقابل آنچه حملات احتمالی از جانب کره‌شمالی خوانده می‌شود، آغاز کردند؛ اقدامی که پیونگ یانگ آن را دامن زدن به اختلافات دو کره و تشدید نظامی‌گری منطقه ارزیابی کرد. این رزمایش به گفته منابع آمریکایی بخشی از تمرین‌های سالانه بوده و تا شش مارس(پانزدهم اسفند) به طول می‌انجامد. این رزمایش در حالی برگزار می‌شود که کره‌شمالی بارها خواستار لغو رزمایش‌های مشترک کره‌جنوبی با آمریکا شده و این قبیل برنامه‌های نظامی را تمرینی برای تهاجم نظامی در شبه جزیره کره عنوان کرده است.

در یک تحول دیگر، روز گذشته کره‌شمالی با رد کردن گزارش اخیر سازمان ملل در مورد حقوق بشر این کشور، یک قاضی استرالیایی رئیس هیات تحقیق سازمان ملل متحد را محکوم کرد، زیرا به گفته مقامات کره‌شمالی، او نتیجه گرفته بود که فرماندهان امنیتی کره‌شمالی و احتمالا رهبر آن باید به علت ارتکاب شکنجه و کشتار شبیه نازی‌های آلمان محاکمه شوند.

گزارش 372 صفحه‌ای سازمان ملل در هفدهم فوریه(بیست و هشتم بهمن) پس از یک سال تحقیق براساس گفته‌های شهروندان کره‌شمالی پناهنده شده به کره‌جنوبی، ژاپن، انگلیس و آمریکا منتشر شده بود.

به گزارش ایرنا، مقامات کره‌شمالی می‌گویند مایکل کربی قاضی استرالیایی، مدارک را به نفع آمریکا دشمن دیرینه کره‌شمالی دستکاری کرده است.

به گفته آنان، ماموریت کربی دروغگویی درباره کره‌شمالی و مخالفت با این جمهوری براساس سیاست ائتلاف بین‌المللی تحت تسلط آمریکاست. بازرسان سازمان ملل در گزارش خود مدعی شده‌اند که براندازی زندانیان سیاسی در کره‌شمالی طی 50 سال گذشته ممکن است معادل نسل‌کشی و جنایت‌های دوران نازی‌ها در آلمان باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها