تنها به تکنیک موسیقی تکیه نکنیم

هادی منتظری آهنگساز و نوازنده می گوید برای ورود به مسیر حرفه ای موسیقی ایرانی نمی توان تنها به تکنیک موسیقی تکیه کرد و چند نت زد.
کد خبر: ۶۴۹۴۸۲
تنها به تکنیک موسیقی تکیه نکنیم

هادی منتظری آهنگساز و نوازنده و مدرس دانشگاه در مورد وضعیت موسیقی کشور به خبرنگار «آرتنا» بیان داشت: استعدادیابی در موسیقی ایران یک بخش قضیه است. ما موسیقی معرفتی داریم و در آن احترام پیشکسوتی، مریدی و مرادی به معنای خاص کلمه باید رعایت شود تا شاگردی که در کلاس موسیقی حاضر می شود، موجودیت پیدا کند.
منتظری با اشاره به اینکه ورود به حوزه موسیقی تنها نواختن چند نت نیست، تصریح کرد: کسی که به عنوان هنرجو و شاگرد در کلاس های موسیقی شرکت می کند برای تبدیل شدن به یکی از بزرگان حوزه موسیقی در آینده نزدیک؛ نخست باید یک خانه تکانی داخلی انجام دهد. ورود به مسیر حرفه ای موسیقی ایرانی این نیست که چند نت بزنیم. نمی توان در این راه تنها به تکنیک موسیقی تکیه کرد.
این هنرمند موسیقی ایران و نوازنده کمانچه در خاتمه با تاکید بر آمیخته بودن موسیقی ایران با معرفت، اظهار داشت: موسیقی ایرانی با معرفت آمیخته شده است. این موسیقی که در حال حاضر نواخته می شود و جوانانی هم در این مسیر حرکت می کنند بدانند که آثارشان در قالب موسیقی ایران باید دارای تفکر باشد و حضور در موسیقی ایرانی را نباید ساده بگیرند.

آرتنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها