شور و حال خریدهای سال نو شهر را فرا می گیرد

آغاز برگزاری بازارچه های خیریه نوروزی برای کمک به نیازمندان

خرید و خیر را یکجا ببرید

این روزها هر چقدر به پایان سال نزدیک می‌شویم، خیابان‌ها و بازارها شلوغ‌تر از روز قبل می‌شود و این هیاهوی شیرین خریدهای شب عید، در بسیاری از نقاط کشور حکمفرماست حتی در بعضی بازارهای مرکزی کلانشهرها، به حدی مراکز خرید شلوغ شده است که انسان احساس می‌کند گروهی از مردم نیت کرده‌اند تا همه خریدهای سال آینده‌شان را در همین چند هفته مانده به تحویل سال انجام دهند.
کد خبر: ۶۴۹۲۹۵
خرید و خیر را یکجا ببرید

اما در میان انبوه بازارهای رسمی و غیررسمی که با نام بازارچه‌های نوروزی راه افتاده‌اند، بازارچه‌ های خیریه‌ای هم وجود دارند که تمام عواید فروش محصولات غرفه‌ها به افراد نیازمند می‌رسد.

در این غرفه‌ها، انواع خوراکی، پوشاک و خریدهای نوروزی به چشم می‌خورد و افراد می‌توانند با خرید از این غرفه ها، هم نیازهای عید خود را برطرف کنند و هم در امری خیر مشارکت داشته باشند.

درواقع، این فعالیت انسان‌دوستانه، یک بازی برنده ـ برنده است که هم به نفع افراد نیازمند است و آنها می‌توانند با فروش محصولات و دسترنج خودشان، بخشی از مشکلاتشان را برطرف کنند و هم به نفع مردمی است که می‌خواهند خرید‌های شب عیدشان با فعالیتی معنوی گره بخورد. تعداد این بازارچه‌های خیریه هم کم نیست و در ایام منتهی به عید، انجمن‌های مختلفی به برپایی غرفه‌های نوروزی اقدام کرده‌اند.

به طور مثال، غرفه بازارچه خیریه انجمن ام‌اس در روزهای هشتم و نهم اسفند در کانون پرورشی قدس واقع در شهرک غرب برگزار می‌شود.

بازارچه خیریه انجمن‌های مختلف حامی بیماران صعب‌العلاج، کودکان بی‌سرپرست و کودکان کار نیز از دیگر غرفه‌هایی است که در اغلب شهرهای کشور برپا شده است و خرید از این غرفه‌ها می‌تواند جایگزین کمک‌های خیرخواهانه ولی بی‌هدف باشد که حتی گاه مورد سوءاستفاده قرار می‌گیرد. البته بدیهی است که باید در خرید از این نوع بازارچه‌ها نیز کاملا محتاطانه عمل کرد و فقط در بازارچه مراکز خیریه معتبری که مطمئن هستیم عواید فروش محصول به دست نیازمندان می‌رسد، خرید کنیم و به هر غرفه‌ای با نام و نشان بازارچه خیریه، اعتماد نکنیم.

آوید طالبیان ‌- ‌جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها