هزینه‌های زندگی را با خون بپردازید

فرض کنید پس از برداشتن وسایل مورد نیاز در یک فروشگاه بزرگ در صف پرداخت قرار می‌گیرید و به محض این‌که نوبت شما می‌شود، متوجه می‌شوید یا کارت بانکی‌تان را به همراه نیاورده‌اید یا این‌که اعتبار حساب‌تان کمتر از میزان کل خرید است. شاید بتوانید با خون‌تان هزینه خریدهای خود را بپردازید!
کد خبر: ۶۴۸۳۰۱

به گزارش msn شرکت ژاپنی فوجیتسو شیوه جدیدی برای انجام پرداخت‌های الکترونیکی طراحی کرده است. در این فناوری که پالس‌والت (PulseWallet) نام دارد رگ‌های خونی کف دست انسان توسط حسگرهایی ویژه بررسی شده تا به این ترتیب هویت اوتعیین شود. برای این کار ابتدا تابش فروسرخ ساختار رگ‌های خونی دست را اسکن کرده و سپس نتایج را در قالب یک مجموعه کد با شماره تلفن‌همراه فرد ترکیب می‌کند تا به این ترتیب مشخصات وی با دقت بالایی تعیین شود.

شرکت سازنده این فناوری ادعا می‌کند دقت این شیوه 99.99992 درصد است. در حقیقت ترکیب نتایج بررسی رگ‌های کف دست با شماره تلفن‌همراه موجب شکل‌گیری یک رشته کد منحصر به فرد می‌شود و امکان خطای آن به طور قابل توجهی کاهش می‌یابد.

خوشبختانه این روش هیچ‌گونه تأثیر نامطلوبی بر دست نمی‌گذارد، اما برای این‌که بتواند بدرستی عمل کند، نیازمند فشار خون کافی در دست است. بنابراین به سیاق فیلم‌های جنایی دیگر کسی هوس نخواهد کرد با بریدن دست شما، هویت‌تان رابه سرقت ببرد. به‌طورکلی این شیوه می‌تواند جایگزینی مطمئن برای پرداخت صورت حساب‌های فروشگاهی باشد و نیاز به حمل کارت‌های مختلف بانکی را از بین ببرد.

همچنین امکان هک‌شدن اطلاعات حساب بانکی و سوء‌استفاده‌های احتمالی که در سیستم‌های فعلی امکان‌پذیر است با این فناوری جدید به حداقل می‌رسد. این سامانه فقط برای کشورهایی که بانک اطلاعاتی کاملی از شهروندان خود در اختیار دارد و حساب‌های بانکی افراد تحت نظارت است، کاربرد دارد. به این ترتیب اگر فردی پول کافی در حساب بانکی خود نداشته باشد، پس از احراز هویت وی توسط این سامانه، بدهی وی در یک سیستم مرکزی ثبت شده و بعدها از حسابش برداشـــت می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها