نتیجه یک تحقیق ایرانی نشان داد:

ترک اعتیاد اثربخش با ورزش

وزیر کشور با بیان اینکه 1200سازمان مردم نهاد در امر مبارزه با مواد مخدر فعالیت می کنند، افزود: بیش از 80 درصد فعالیت های درمانی، کاهش آسیب و اقدامات پیشگیرانه را در حوزه مواد مخدر، سازمان های مردم نهاد انجام می دهند.
کد خبر: ۶۴۷۰۶۲
80درصد بار درمان اعتیاد روی دوش سازمان های مردم نهاد

عبدالرضا رحمانی فضلی امروز در دومین همایش منطقه ای شبکه سازی سازمان های غیردولتی فعال در کاهش آسیب ها و تقاضای مواد مخدر گفت: ضرورت کمک به معتادان و مقابله با قاچاق، موجب تشکیل سمن ها(سازمان های مردم نهاد) شده که این امر مبادله اطلاعات و هم افزایی را برای ارتقای توانمندی ها در جهت شبکه سازی می طلبد.

وی با بیان اینکه برگزاری این همایش پاسخی به یک نیاز منطقه ای است که ضرورت آن از مدتها احساس می شد، ادامه داد: ایران با صرف هزینه های مالی سرسام آور و جبران ناپذیر

به عنوان یکی از کشورهای خط مقدم مبارزه با مواد مخدر، همواره فعال بوده است.

رحمانی فضلی افزود: امروز ایران با اتخاذ راهبرد متوازن مقابله با عرضه و کاهش تقاضا توانسته است در برنامه های کاهش تقاضا، موفق عمل کند اما همچنان باید از سازمان های مردم نهاد حمایت ویژه کرد.

به گفته وزیر کشور، ایران در سال 1389 نخستین کنفرانس سازمان های مردم نهاد کشورهای عضو اکو را برگزار کرد که در همان نشست هیات های شرکت کننده با تاسیس دبیرخانه شبکه و شبکه سازی سازمان های مردم نهاد در منطقه موافقت کردند تا بتوانند در آینده محملی برای همکاری بیشتر سازمان های مردم نهاد فعال در حوزه کاهش تقاضا را فراهم آورند.

وی با بیان اینکه اکنون بهترین فضا برای برگزاری چنین نشست هایی است، تاکید کرد: همه حاضران از برگزاری انتخابات اخیر در ایران و تشکیل دولت امید و اعتدال مطلع هستیم؛ در این دولت اعتقاد راسخ داریم که برای رسیدن به مردم سالاری دینی و تشکیل و دوام جامعه مدنی نیازمند مشارکت مردم در قالب سازمان های مردم نهاد هستیم.

رحمانی فضلی تصریح کرد، به عنوان وزیر کشور حمایت و تقویت سازمان های مردم نهاد را جزو برنامه های خود قرار داده و از هر فرصتی برای تقویت این نهادها استفاده می کنم.

وی، انجمن های غیردولتی را برخاسته از مردم دانست و گفت: این انجمن ها، موانعی را که مقامات دولتی برای ارتباط با مردم با آنها مواجه هستند، ندارند بلکه آنها وسیله همزبانی و ارتباط صریح با مردم هستند که با کمترین هزینه، اطلاعات مورد نظر را کسب می کنند. (ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
حمیدرضا نصرتی
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۷
۰
۰
بنام ایران
ضمن اینكه نزدیك 5 ماه از درج خبر فوق میگذرد و در جهان سیاست رویدادهای تازه ای را شاهد بوده ایم باز مایلم نظرم را اجمالاُاینطور بیان كنم كه آیا وزیر محترم كشور میپذیرند اگر دست سازمانهای مردم نهاد ومشابه را بیش از حد خصوصاُ در مورد مواد مخدر باز بگذارند و آزادی عمل آنها را در برپایی جلسات در فضای باز و عمومی تامین كنند و این باعث خارج شدن كنترلها و از دست دادن مركزیت لازم در كار مسئولین دولتی نمیشود؟
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها