یک خودروی بمب گذاری شده در شهرک صدر بغداد منفجر شد

یک خودروی بمب گذاری شده امروز یکشنبه در شهرک صدر واقع در شرق بغداد پایتخت عراق منفجر و سبب کشته شدن 3 نفر شد.
کد خبر: ۶۴۴۵۰۶
یک خودروی بمب گذاری شده در شهرک صدر بغداد منفجر شد

شبکه المیادین روز یکشنبه اعلام کرد: در انفجار خودروی بمب گذاری شده در شهرک صدر 3 نفر کشته و 17 نفر مجروح شدند.

منابع امنیتی در عراق اعلام کردند هم چنین 14 فرد مسلح بر اثر انفجار کامیون بمب گذاری شده که سوار بر آن بودند در شهر الرمادی مرکز استان الانبار کشته شدند.

به گفته این منابع، نیروی هوایی ارتش عراق این کامیون را که قصد داشت از شهر خارج و عازم مناطق صحرایی شود هدف قرار داد.

در همین حال، منابع عراقی از هلاکت 11 نفر از عناصر تروریستی گروه موسوم به ˈدولت اسلامی در عراق و شامˈ ( داعش) و بازداشت 3 نفر دیگر از اعضای این گروه و انهدام یک ستون متشکل از 7 خودروی آنها در غرب الانبار خبر دادند.

یک منبع امنیتی در مصاحبه با خبرگزاری عراقی ˈالیوم الثامنˈ در این باره گفت : شماری از نیروهای ارتش جمعی فرماندهی عملیات الجزیره و البادیه موفق شدند طرح کمک رسانی به گروه داعش در الرمادی را ناکام بگذارند.

در این عملیات، نیروهای ارتش، ستونی متشکل از 7 خودروی داعش را تعقیب کردند و با آنها در منطقه ˈالودیانˈ درگیر شدند و توانستند این ستون را به طور کامل نابود کنند و 11 نفر از اعضای داعش را به هلاکت برسانند و 3 نفر را بازداشت کنند.

این منبع امنیتی گفت افراد گروه مسلح یاد شده سعی داشتند به الرمادی نزدیک شوند و سلاح و موشک برای اعضای داعش در داخل الرمادی ارسال کنند. آنان سعی می کردند توجه نیروهای امنیتی خارج شهر را به خود جلب کنند تا بتوانند حلقه محاصره نیروهای امنیتی علیه اعضای داعش در داخل شهر را بشکنند.

بر پایه این گزارش ، بر اثر انفجار یک بسته انفجاری در منطقه ˈالثیلهˈ در مرکز شهر الرمادی 4 سرباز عراقی کشته و 2 نفر دیگر زخمی شدند.

از سوی دیگر، منابع امنیتی در استان صلاح الدین عراق اعلام کردند افراد مسلحی که از منطقه ˈسلیمان بیکˈ به این استان نفوذ کرده بودند، یک ایستگاه امنیتی را تصرف و 6 نیروی امنیتی را در این محل اعدام کردند.

پس از آنکه نیروهای امنیتی عراقی برای سرکوب این گروه عازم منطقه شدند، افراد مسلح از محل متواری شدند.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها