وزیر آموزش و پرورش، جعل اسناد در آموزش و پرورش را نسبت به سال‌های قبل بیشتر دانست و ضمن ابراز نگرانی از وجود چنین مشکلی در جامعه، دستیابی به راه حل مناسب برای برطرف کردن این معضل را ضروری برشمرد.
کد خبر: ۶۴۲۴۵۸
افزایش جعل اسناد در آموزش و پرورش

به گزارش فارس، علی‌اصغر فانی هدف‌های رفتاری کتاب های درسی را از جمله اهم نکات قابل توجه برشمرد و گفت: تعیین و مشخص شدن اهداف کتاب‌های درسی قبل از تألیف از جمله مسائل بسیار ضروری و قابل توجه به شمار می‌آید.

فانی هر کدام از واحدهای آموزشی را دارای هدف‌های خاص خود دانست و ادامه داد: اهداف، ابتدا کلی هستند سپس با عملیاتی شدن هدف‌ها، محتوی و برنامه و تمرین نیز مشخص می‌شود.

وی عملی نشدن این امر در آموزش و پرورش را یک خلأ جدی دانست و از مسئولان وزارتی خواست با تنظیم نامه‌ای برای سازمان پژوهش، خواستار مشخص شدن اهداف کتاب‌های درسی طی دوره‌های مشخص شده و سپس متخصصان مرکز سنجش با حساسیت خاص خود، سؤال‌های خوبی را طراحی کنند.

 اصلاح روش تدریس

وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر اصلاح روش تدریس، جایگزینی خلاقیت محوری بر حافظه محوری را از جمله خواسته‌های مهم مقام معظم رهبری عنوان کرد و اظهار داشت: درک مفاهیم درسی و تحقیق و بررسی مطالب توسط دانش‌آموز امری حائز اهمیت است، چرا که فهم مفاهیم ماندگارتر از حفظ مطالب است.

وی سوق دادن دانش‌آموز به سمت طراحی و تحلیل سؤال برای رسیدن به پاسخ صحیح را فرایند مهم آموزشی بیان کرد و گفت: برگزاری امتحانات به روش کتبی باعث از بین رفتن مهارت‌های کلامی و کند شدن سرعت انتقال افکار به یکدیگر در جامعه شده است.

وزیر آموزش و پرورش طراحی سؤال‌های استاندارد را گامی موثر برای معلمان جهت حرکت به سمت تدریس خلاق و در نتیجه تحولی عظیم در روش تدریس عنوان کرد.

فانی هدف اصلی را مقابله با سؤال‌های تستی یا چهار جوابی بیان کرد و خواستار ترویج سؤال‌های استاندارد در بدنه آموزش و پرورش شد.

وی تصریح کرد: طراحی سؤالات استاندارد باعث پیشرفت فرایند یاددهی یادگیری در آموزش و پرورش شده و عملاَ تدریس معلمان را متحول می سازد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها