برخی منابع خبری دیروز مدعی شدند هیات وزیران در مصوبه‌‌ای به ‌173 بدهکار بزرگ بانکی امتیازات و تسهیلات ویژه‌ای برای بازپرداخت بدهی خود اعطا کرده است.
کد خبر: ۶۴۱۶۸۲

پیشتر بانک مرکزی اعلام کرده بود که بدهکاران بالای 500 میلیارد ریال 173 نفر و جمعا مبلغ بدهی آنها 229.7 هزار میلیارد ریال بوده که 28.5 درصد از کل مطالبات غیرجاری شبکه بانکی را شامل می‎شود. به گفته بانک مرکزی، عمده بدهکاران دانه‌درشت را اشخاص حقوقی و بنگاه‌های اقتصادی تشکیل می‌دهند. پس از این اعلام، دولت از دستگیری برخی از این بدهکاران خبر داده بود اما قوه قضاییه اقدامات دولت را در این زمینه ناکافی دانسته و مدعی مماشات با این بدهکاران است.

مطالبات معوق بانکی هم‌اکنون به 84 هزار میلیارد تومان رسیده است.

در همین حال دیروز تصویر بخشنامه‌ای در فضای مجازی منتشر شده که خبر از مصوبه جدید هیات وزیران برای بخشش برخی جرایم دیرکرد بدهی این افراد و اعطای مهلت جدید پنج‌ساله برای بازپرداخت بدهی آنان به صورت قسطی دارد. هرچند در تصویر منتشره، این مصوبه فاقد مهر و امضا و حتی سربرگ است اما از آنجا که بانک مرکزی درباره صحت و سقم آن سکوت کرده است اکثر منابع خبری معتبر آن را انعکاس داده‌اند.

خبرنگار ما نیز دراین باره با بانک مرکزی تماس گرفت و خواستار توضیحاتی در این خصوص شد که تا لحظه انتشار خبر توضیح مشخص یا اطلاعیه رسمی دریافت نشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها