پزشک هماهنگ‌کننده برنامه سل و جذام دانشگاه علوم‌پزشکی کرمانشاه با اشاره به ثبت 11هزار و 755 مورد جذام در 30 سال گذشته در سطح کشور گفت: اکنون 31 بیماری جذامی تحت درمان در سطح کشور وجود دارد.
کد خبر: ۶۴۰۳۱۰
شناسایی 3 جذامی در کرمانشاه

دکتر طاهره دارابی با اشاره به شناسایی 35 بیمار جذامی در 21 سال اخیر در استان افزود: در اجرای طرح که سال گذشته تنها در سه دانشگاه علوم‌پزشکی کرمانشاه، اردبیل و کردستان برای شناسایی موارد جدید بیماری جذام انجام شد، چهار شهرستان ثلاث باباجانی، جوانرود، کرمانشاه و روانسر که دارای بیشترین موارد مبتلایان به این بیماری بودند به عنوان پایلوت اجرای این طرح در استان انتخاب شدند.

به گفته دارابی، در این طرح که از پانزدهم شهریور تا سی‌ام دی‌ماه سال گذشته به طول انجامید، 175 نفر از اطرافیان بیماران جذامی در 21 سال اخیر مورد بررسی قرار گرفتند که در بررسی‌ها دو مورد بیمار جدید جذامی شناسایی شدند.

وی از اجرای برنامه‌های آموزشی در رابطه با چگونگی روش‌های تشخیص این بیماری در تمامی شهرستان‌های استان در سال گذشته خبر داد و گفت: یک مورد دیگر این بیماری نیز در همان سال از سوی مسئولان بهداشت شهرستان صحنه شناسایی شد.

به گفته دارابی، در مجموع در اجرای این طرح در سطح کشور در سال گذشته 26 مورد جدید جذام شناسایی شد که سه مورد آن مربوط به استان کرمانشاه است.

پزشک هماهنگ‌کننده برنامه سل و جذام دانشگاه علوم‌پزشکی کرمانشاه خاطرنشان کرد: این طرح در جهت حذف بیماری جذام از سطح کشور در سال گذشته اجرا شد.‌ (‌ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها