بزرگداشت گرافیست مریخی ایران

مراسم بزرگداشت قباد شیوا، طراح و گرافیستی که جواد بختیاری دوست نقاش و خطاطش وی را فردی فرازمینی و مریخی دانست، همزمان با هفتاد و سه سالگی‌اش به میزبانی موزه هنرهای دینی امام علی(ع) برپا شد.
کد خبر: ۶۳۸۶۴۹
بزرگداشت گرافیست مریخی ایران

به گزارش مهر، شامگاه پنجشنبه هنرمندان حوزه‌های مختلف هنرهای تجسمی گرد هم آمدند و در این مراسم ابتدا فرزاد ادیبی از مدیران انجمن طراحان گرافیک پشت تریبون رفت و با یادآوری این که شیوا برای انجمن طراحان گرافیک ایران چه زحماتی کشیده است به بیان برخی خاطرات خود از دیدارهایش با شیوا پرداخت.
در ادامه بهزاد شیشه‌گران، هنرمند نقاش هم در مورد ویژگی‌های شخصیتی شیوا گفت: او هنرمندی تاثیرگذار در جامعه تجسمی ماست اما باید اقرار کنیم که وی فردی است که بسیار صراحت لهجه دارد و این خصلت خوب اوست.
جواد بختیاری نقاش، خوشنویس و هنرمند عرصه نقاشیخط هم درباره جایگاه قباد شیوا توضیح داد: یکی از مواردی که در بین هنرمندان ما بندرت یافت می‌شود این است که هنرمند شخصیتش با کارش یکسان باشد اما شیوا از معدود هنرمندانی است که شخصیتش مانند کار اوست.
وی با لحنی طنز افزود: سال‌ها پیش جمعی از دانشمندان ثابت کردند که آدم‌هایی در کره خاکی هستند که بیشتر از سن خود کار کرده‌اند. اسپیلبرگ، اسکورسیزی، ممیز، دهخدا، ادیسون، فردوسی و چند نفر دیگر در این بررسی‌ها مشخص شدند و معلوم شد این افراد فرازمینی هستند، قباد شیوا نیز یکی از این افراد است. من نمی‌دانم چگونه می‌شود فردی که 73 سال دارد این همه کار کرده باشد! مطمئنم که شیوا یا مریخی است یا اورانوسی! خود شیوا هم به‌عنوان سخنران پایانی این مراسم به شوخی گفت دوست دارد همان پایین بنشیند و همه بیایند و بگویند که وی چقدر آدم خوبی است.
در این مراسم هدیه‌هایی از سوی برخی نهادها و سازمان‌ها از جمله موزه هنرهای معاصر تهران و سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به شیوا اهدا شد. قباد شیوا دانش‌آموخته رشته نقاشی از دانشگاه تهران است و طی چند دهه فعالیت هنری، با خلق آثار بدیع توانست به نوعی گرافیک با ویژگی ایرانی دست یابد و آن را به دنیا معرفی کند، به‌دلیل همین ویژگی برخی از آثارش در موزه‌های مختلف جهان و مجموعه‌داران بین‌المللی جای گرفته‌است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها