رئیس اداره محیط زیست کازرون از آبگیری 50 هکتار دریاچه بین‌المللی پریشان این شهرستان بر اثر بارندگی‌های بسیار اخیر خبر داد.
کد خبر: ۶۳۸۵۷۹
آبگیری 50 هکتار از دریاچه پریشان

 

جمال خداپرست امروز در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: بارش‌های خوب اخیر در این شهرستان موجب فعال شدن چشمه‌های بسیار در دریاچه پریشان شده که در مقایسه با سال گذشته در همین ماه وضعیت بسیار خوب و امیدوارکننده‌ای دارد.

وی افزود: با فعال شدن چشمه‌ها انتظار می‌رود امسال نسبت به سال پیش درصد بیشتری از بستر دریاچه پریشان آبگیری شود در صورتی که تا احیای کامل آن فاصله بسیاری وجود دارد.

رئیس اداره محیط زیست کازرون در ادامه لایروبی مسیل‌های سیلاب، توسعه حوضچه بنگ برای نگهداری گونه‌های باقی‌مانده تالاب و تعیین اراضی ملی از مستثنیات در حاشیه این تالاب و سنددار کردن اراضی آن را از جمله اقدامات در راستای احیا و حفظ تالاب بین‌المللی پریشان برشمرد.

خداپرست تصریح کرد: با احداث کمربند حفاظتی و تعیین مستثنیات اراضی ملی در حاشیه تالاب پریشان امسال هیچ‌گونه کشت و زراعتی در آن صورت نگرفته است.

این مسئول کمک و مساعدت مسئولان به ویژه نماینده این شهرستان در جذب اعتبارات ملی برای رساندن حقابه تالاب پریشان از سد نرگسی را درخواست کرد و گفت: بر اساس کارشناسی اداره کل منابع آب استان فارس پیش از احداث این سد می‌توان آب را به تالاب رساند.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان کازرون از مهاجرت تعداد فراوان گونه‌های مختلف پرندگان به این دریاچه در سال جاری خبر داد و اذعان داشت: امسال حدود یک‌هزار پرنده مهاجر از گونه‌های مختلف از جمله انواع مرغابی‌ها در این تالاب شناسایی شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
كازرون
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۵
۰
۰
سد نرگسی؟ لطفا مواظب باشید. آیا آوردن آبی با خصوصیات متفاوت به دریاچه شیرین پریشان درسته؟
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها