معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت اعلام کرد:

تولید داروی جدید برای درمان سریع هپاتیت C

معاون وزیر بهداشت، ایران را پاکترین کشور منطقه از نظر هپاتیت C عنوان کرد و گفت: تعداد مبتلایان در ایران بیش از 300هزار نفر نیست که بیماران مبتلا به تالاسمی، هموفیلی و بیماران معتاد از گروه بزرگ مبتلایان به هپاتیتC هستند.
کد خبر: ۶۳۸۴۴۴
تولید داروی جدید برای درمان سریع هپاتیت C

رضا ملک‌زاده معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، در نشست تخصصی خط‌ مشی درمان هپاتیتC، پاسخ درمانی موثر در بالین گفت: در بین شبکه‌های تحقیقات متعددی که در کشور وجود دارد موفق‌ترین شبکه، شبکه هپاتیت است چرا که همه اعضاء با هم کار می‌کنند و حتی می‌توانند کارهای مشترک را چاپ کنند و این نشان‌دهنده آن است که جامعه گوارش و کبد در حال پیشرفت است.

وی افزود: باید جوان‌ها تلاش کنند تا این همکاری را در سطح کشور تقویت کنند تا انشاءلله در زمینه بیماری‌های گوارش و کبد در سطح کشور سطح سلامت افزایش یابد و مردم از خدمات بهتری برخوردار شوند.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت یکی از نمونه‌های روشن پیشرفت علمی و تحقیقات روی سلامت را بیماری هپاتیت عنوان کرد و افزود: هپاتیتB یک روز مشکل مهم ما بود اما امروزه حتی سیروز کبد تا 80درصد خوب می‌شود و در افرادی که چاق نیستند تا 90 درصد نیز اتفاق می‌افتد.

ملک‌زاده به درمان ساده و راحت برای هپاتیت B و واکسیناسیون در نوزادان اشاره کرد و گفت: کمتر از دو میلیون مبتلا به هپاتیت B داریم که تشخیص آن با درمان مؤثر و بدون ضرر و با داروهای تولید داخل و هزینه‌ای که با بیمه انجام می‌شود به راحتی انجام‌پذیر است.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت تصریح کرد: خوشبختانه با کشف داروی جدیدی که در درمان هپاتیتC مؤثر است این امید را داریم که بتوان هپاتیتC را ظرف چند هفته درمان کرد و ان شاءلله با تولید داخلی آن دارو ظرف پنج - شش ماه آینده با قیمت مناسب در داخل کشور می‌توان به معالجه سریع هپاتیتC نیز امیدوار بود.

ملک‌زاده افزود: همه اینها نشان‌دهنده تأثیر پیشرفت علمی در سلامت است و ما به عنوان افراد جامعه هپاتیت باید بر اساس گایدلاین صحیح بار مالی این بیماری را برای بیمه و بیمار کم کنیم.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، به شیوع هپاتیتC در کشور مصر پرداخت و گفت: همه شما جریان واکسن آلوده و هپاتیتC در مصر را می‌دانید و می‌توان گفت بعد از مصر کشور پاکستان و سپس آذربایجان بیشتر مبتلایان به هپاتیتC را دارا هستند.

ملک‌زاده ایران را پاک‌ترین کشور در موضوع هپاتیت C عنوان کرد و گفت: تعداد مبتلایان در ایران از 300هزار نفر بیشتر نیست که بخش عمده‌ای از این آمار را افرادی که به بیماری‌های خاص از جمله تالاسمی و هموفیلی هستند، تشکیل می‌دهند؛ همچنین بیماران معتاد از گروه بزرگ مبتلایان به هپاتیتC هستند.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، تصریح کرد: به دلیل تغییر شکل اعتیاد از خوراکی به تزریقی یک اپیدمی کوچک از هپاتیتC داشته‌ایم که متأسفانه افرادی که به آن مبتلا شده‌اند افراد جوانی هستند و مسئله اصلی قبل از درمان این بیماری، این است که این افراد معتاد را از اعتیاد نجات دهیم که این خود امری سخت است.

وی درمان هپاتیتC را با شیوه جدید بسیار مؤثر در کنترل این ایپدمی دانست و گفت: معتاد مخزنی از ویروس است و باعث انتقال بیماری می‌شود و یک باری است که در کشور وجود دارد و ما باید یک نقشه برای کنترل این افراد بکشیم.

ملک‌زاده استفاده از ابزارهایی مثل فیبرواسکن در پیشگیری و درمان را مؤثر ارزیابی کرد و افزود: ما می‌توانیم در شرایط خیلی خوب، هپاتیتC را درمان کنیم و در کنترل آن نیز گام برداریم.(فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۳
خباز قانع
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۲
۰
۰
مدت یك سال است كه متوجه شدم ودر سال ٦٦مجروح شدم كه چند واحد خون بهم زدند كه تا به حال خوب نشدم كمك میخواهم كه اینشا ءلله سریع خوب شوم
اهورا
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۴
۰
۰
سلام خواستم ببینم این دارو سیروز كبدی هم درمان میكنه؟لطفا جواب بدید. ممنون
قاسم
Hong Kong
۲۰:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۵
۰
۰
با سلام من بسیار خوشحال شدم از كشف این دارو امید وارم خیلی طول نكشد یا برای خیلی از بیماران از جمله خودمن كه از سال 85متوجع شدم هپاتیت دارم با ویروس بالای یك میلیون ودر ضمن دارای پیوند كلیه هم هستم به هر صورت امیدوارم بیماران گرامی براشون دور نشود و دارو هر چه زودتر به ایران برسد / حبیبی از یزد
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها