مدیر کنترل و هماهنگی عملیات سازمان امداد و نجات هلال احمر گفت: با شدت گرفتن برف و کولاک در ۴ استان کشور ۲۰۰ نفر از هموطنان که در راه مانده بودند امدادرسانی شدند اما کار امدادی در برخی گردنه‌های این استان‌ها هنوز ادامه دارد.
کد خبر: ۶۳۶۷۷۵
شلوغ کاری برف در گردنه های 4 استان

مرتضی مرادی‌پور اظهار داشت: طی دو روز گذشته با شدت گرفتن برف و کولاک در استانهای ایلام، چهار‌محال و بختیاری، کرمانشاه و لرستان برخی جاده‌ها و مناطق صعب‌العبور با مشکل مواجه شده بود.

وی ادامه داد: 200 نفر از هموطنانمان به دلیل حجم زیاد برف و کولاک در راه‌ها گرفتار شدند که با کمک 100 امدادگر همگی نجات یافتند.

به گفته این مسئول در سازمان امداد و نجات هلال احمر به کمک دستگاه و تجهیزات 30 دستگاه خودرویی که در برف گیر کرده بود رها شدند و در عین حال 20 نفر نیز در مساجد و پایگاه‌های امدادی بین راهی اسکان اضطراری داده شدند.

مرادی‌پور با اشاره به اینکه هنوز هم امداد‌رسانی در برخی جاده‌های این 4 استان ادامه دارد افزود: با توجه به شدت برف و کولاک امدادرسانی هنوز در گردنه قلاجه و گردنه کبیر در استان ایلام، گردنه گاماسیاب و گردنه کشور در استان لرستان و گردنه شلمزار در استان چهارمحال و بختیاری ادامه دارد.

وی گفت: همچنین امدادگران برای تردد خودروها در محور دالاهو به سر پل ذهاب، روانسر به پاوه و گردنه‌های ملماس، حسن‌آباد و مرصاد در استان کرمانشاه در حال امداد‌رسانی هستند. (فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها