با اجرای قانون جدید مبارزه با قاچاق کالا؛

پلیس، سال 93 عرصه را بر قاچاقچیان تنگ می کند

جانشین فرمانده نیروی انتظامی از مجلس و دولت درخواست کرد تا پایان سال، هرچه سریع تر قانون جدید مبارزه با قاچاق را ابلاغ کنند، افزود: قطعاً با اجرای این قانون در سال 93، قاچاقچیان سال سختی را می گذرانند.
کد خبر: ۶۳۵۷۵۴
پلیس، سال 93 عرصه را بر قاچاقچیان تنگ می کند

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس، سردار احمدرضا رادان عصر امروز در همایش روسای پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی ناجا، ضمن تبریک به مناسبت ایام ربیع و میلاد رسول اکرم (ص) و همچنین هفته وحدت، گفت: از تمامی مدیران این پلیس به دلیل تلاش فراوان در امر مبارزه با قاچاق کالا و ارز تشکر می کنم، بدانید که شما از اثر گذار ترین افراد در نیروی انتظامی هستید.

وی افزود: در سال های گذشته انتظار ما از روسای این پلیس کشف پروندهای بالای یک میلیون تومان و سپس 100 میلیون تومان بود که امسال تمرکز شما بر روی پرونده های با ارزش 500 میلیون تومان رسیده که این اقدام، بسیار نتیجه بخش بود .

جانشین فرمانده نیروی انتظامی یادآور شد: کشف قاچاق دارو به ارزش 30 میلیارد تومان، یکی از پرونده های پلیس در سالجاری بود که از ارزش ریالی بالایی برخوردار است.

سردار رادان یکی از اقدامات انجام شده پلیس را انسداد فیزیکی مرزها دانست و افزود: تنها اقدام فیزیکی نمی تواند منجر به یک مبارزه موفق شود زیرا در مرزها که با این پدیده های شوم سرکار داریم، واقعیت دیگری به نام مردم و مرزنشینان مطرح است چرا که تمامی زحمتهای مرز به لحاظ جغرافیایی، زمین، آب و هوا و امکانات متوجه مرزنشینان است بنابراین هر نوع ساماندهی در مرز باید به نفع آنان باشد.

به گفته این مقام انتظامی، از زمانی که ساماندهی مرزنشینان آغاز شد تا برای تامین معاش خود اجناس را به صورت کنترل شده وارد کنند ، مشکلات ناشی از برخورد با مرز نشینان حل شد.

مرزنشینان نباید تابع صاحبان ثروت شوند

وی با تاکید بر اینکه مرزنشینان نباید تابع صاحبان ثروت شوند افزود: اگر توجه به مرزنشین و ساماندهی آنان انجام نمی شد، امروز نمی توانسیم به این موفقیت ها در حوزه قاچاق دست یابیم.

سردار رادان اقدامات فیزیکی پلیس و ساماندهی مرزنشینان را دو عامل مهم در کنترل صحیح مرزها دانست.

جانشین فرمانده ناجا با اشاره به اینکه پدیده قاچاق موضوع چند وجهی است، خاطر نشان کرد: اولین موضوعی که باید به آن توجه کرد هزینه هایی است که در امر قاچاق به کشور تحمیل می شود چرا که قاچاق منجر به بیکاری جوانان، لطمه زدن به اقتصاد کشور، صدمه های اقتصادی و اجتماعی فراوان به خانواده ها و خروج بخش اعظمی ارز و سرمایه های ملی کشور مانند سوخت می شود بنابراین اگر این هزینه ها را حساب کنیم قطعا درمی یابیم که قاچاق پدیده شومی است که به کشور ضربه وارد می کند.

وی یادآور شد: در سال 83 ستاد مبارزه با مواد مخدر تحقیقی در خصوص هزینه های ناشی از قاچاق مواد مخدر در طول یک سال در کشور انجام داد که این رقم 12 میلیون دلار برآورد شد، براساس قیمت ارز در آن زمان که زیر هزار تومان بود این رقم به 10 هزار میلیارد تومان می رسید و اگر این رقم براساس قیمت ارز امسال محاسبه شود 30 هزار میلیارد تومان می شود؛ این رقم تنها هزینه های ناشی از قاچاق مواد مخدر است که باید هزینه قاچاق کالا را نیز به آن اضافه کرد که به نظر من بیشتر از هزینه های قاچاق مواد مخدر است.

سردار رادان با اشاره به افزایش 17 درصدی پرونده هایی که ارزش ریالی آنان بیش از یکصد میلیون تومان بود، افزود: این رقم نسبت به 68 هزار پرونده ای که امسال در موضوع قاچاق تشکیل شده، راضی کننده نیست.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی بر اقدامات اطلاعاتی پلیس تاکید کرد و گفت: تمرکز شما بر روی پرونده های کلان منجر به شناسایی و از بین رفتن عناصر اصلی قاچاق می شود.

وی با اشاره به اینکه قانون مبارزه با قاچاق به سال 1321 برمی گردد، افزود: این قانون امسال 80 ساله شد و به این معنی است که قاچاق هنوز به نفع قاچاقچیان است.

پلیس در سال 93 عرصه را بر قاچاقچیان تنگ می کند

سردار رادان از مجلس و دولت درخواست کرد تا پایان سال، هرچه سریع تر قانون جدید مبارزه با قاچاق را ابلاغ کنند، افزود: قطعاً با اجرای این قانون در سال 93، قاچاقچیان سال سختی را می گذرانند؛ چرا که با اجرای این قانون هزینه های قاچاق افزایش می یابد و در نتیجه قاچاق به صرف قاچاقچی نیز نمی باشد.

تاکید سردار رادان بر کنترل پلیس نسبت به ترانزیت کالا

این مقام انتظامی همچنین از روسای پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز خواست تا بر روی ترانزیت کالا توجه و کنترل بیشتری داشته باشند البته ما با انجام ترانزیت موافقیم چرا که منبع اقتصادی برای کشور محسوب می شود اما اگر پلیس و دستگاه های مسئول به این امر توجه کافی نداشته باشند، منجر می شود تا قاچاق توسط این ترانزیت ها دو بار انجام شود یعنی کالا یک بار به کشور وارد و باردیگر توسط همان ترانزیت از کشور خارج شوند.

وی همچنین بر انجام مهندسی معکوس اطلاعاتی تاکید کرد و افزود: با کشف کالای قاچاق،کار پلیس تازه آغاز می شود چرا که یکی از شاخص های ارزش گذاری ما بر اقدامات شما انجام مهندسی معکوس اطلاعاتی در خصوص اینکه کالای فوق از کجا ارسال شده؟ در کجا باراندازی شده؟ چه کسی سفارش آن را داده، و به کجا حمل می شده؛ در واقع با بررسی مسیر ترانزیت از ابتدا تا پایان منجر می شود تا میزان پرونده ها با ارزش ریالی بالا افزایش یابد.

سردار رادان در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: به هر میزان صاحبان اصلی سرمایه های قاچاق صدمه ببینند موضوع قاچاق کالا به کنترل در آمده و هزینه های حاصل از این معضل کاهش می یابد.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به اینکه چرخش چرخ های صنعت کشور به دست پلیس مبارزه با قاچاق کالا است، خاطرنشان کرد: خدمت پلیس خدمتی مقدس است اما خدمت شما د ر این حوزه، حساس تر می باشد.

سردار رادان همچنین با اشاره به اینکه هدف گذاری دشمنان برای ضربه به نظام جمهوری اسلامی ایران از طریق موضوعات اقتصادی و تهاجم فرهنگی است، گفت: با کنترل قاچاق، دشمنان به این هدف خود نخواهند رسید و قطعا این موضوعات نیز به کنترل در خواهد آمد.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: امیدوارم با اجرای قانون جدید مبارزه با قاچاق کالا، پلیس بتواند عرصه را بر قاچاقچیان تنگ کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها