بر اساس اعلام رسمی سازمان جهانی والیبال معلولین، تیم ملی والیبال نشسته ایران در جایگاه نخست رنکینگ جهانی قرار گرفت.
کد خبر: ۶۳۵۶۶۲
تیم ملی والیبال نشسته ایران در صدر رنکینگ جهان

فدراسیون جانبازان و معلولان؛ در جدول رنکینگ جهانی والیبال نشسته، تیم ملی ایران با کسب 4800 امتیاز از سقف 5000 امتیاز در جایگاه اول قرار دارد و پس از آن تیم‌های بوسنی و هرزگوین و روسیه به ترتیب با امتیازات 4350 و 4261 در جایگاه دوم و سوم قرار دارند.

 

آلمان با 4043 امتیاز، برزیل با 3620 امتیاز و مصر با 3547 امتیاز جایگاه‌های چهارم تا ششم را به خود اختصاص داده‌اند.

 

در بخش والیبال نشسته بانوان نیز تیم‌های چین، اوکراین و آمریکا در جایگاه اول تا سوم قرار دارند و تیم والیبال نشسته بانوان ایران نیز با امتیاز 405 در جایگاه 15 قرار گرفته است.

 

همچنین تیم ملی والیبال نشسته ایران، صدر‌نشین جدول رنکینگ جهانی و نایب قهرمان پارالمپیک لندن، برای حضور در مسابقات قهرمانی جهان دعوت شد.

 

این دعوت از سوی سازمان جهانی والیبال معلولین که به تازگی به سازمان جهانی پاراوالیبال تغییر نام داده است، انجام شده است.

 

در رقابت‌های جهانی لهستان و در بخش مردان 16 تیم حضور دارند که تاکنون تیم‌هایی از کشورهای لهستان، ایران، بوسنی، آلمان، روسیه، هلند، برزیل، آمریکا، مصر، چین و انگلستان در آن حضور قطعی دارند و تیم‌های باقی مانده برای کسب سهمیه حضور در مسابقات جهانی در تلاش هستند.

 

در بخش بانوان نیز 12 تیم شرکت می‌کنند که تاکنون تیم‌های لهستان، چین، آمریکا، اوکراین، هلند، روسیه، برزیل، اسلوونی، انگلستان و ژاپن در آن حضور قطعی دارند و تیم های باقی مانده نیز مشخص خواهند شد.

 

این مسابقات از 21 خرداد تا یکم تیر ماه سال 93 در کشور لهستان برگزار خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها