هنرمندان روزهای سخت

تقریبا بیشتر هنرمندانی که امروز در عرصه تولید آثار مستند و نمایشی در سینما، رسانه‌های تصویری و حتی تئاتر مشغول به کار هستند، زمانی دور یا نزدیک با تلویزیون همکاری کرده‌اند.
کد خبر: ۶۳۵۱۶۹
هنرمندان روزهای سخت

تلویزیون برای بسیاری از این هنرمندان حکم خانه اول را دارد و این خانه همیشه با حضور اهالی‌اش رونق گرفته است.

خاطرات خوب همه ما از تلویزیون و برنامه‌هایش به هنرمندانی برمی‌گردد که تلویزیون را خانه خود می‌دانند و به آن رونق داده‌اند.

این هنرمندان که در طول سال‌های متمادی با تلویزیون همکاری کرده‌اند، حتی در روزهای سخت تنگنای مالی نیز در کنار تلویزیون بوده‌اند و برای این رسانه آثار دیدنی و شنیدنی ساخته‌اند.

کسری بودجه دولت دهم و در پی آن کاهش بودجه سازمان صدا و سیما، مشکلات زیادی را برای هنرمندان این عرصه به‌دنبال داشت، اما آنها بدون چشمداشت، گلایه و شکایت به همکاری با رادیو و تلویزیون ادامه داده‌اند؛ چرا که بسیاری از آنها معتقد بوده و هستند که این رسانه رکن اصلی جریان‌سازی فرهنگی است.

نامه‌ای که روز گذشته با امضای 200 نفر از هنرمندان خطاب به مسئولان کشور در رسانه‌ها منتشر شده، گویای دیدگاه هنرمندان درباره تلویزیون است و گام دیگری از سوی آنها برای همراهی با رسانه‌ ملی.

نامه هنرمندان به مسئولان کشور و هشدار آنها درباره کاهش بودجه صدا و سیما اقدامی است در ادامه تلاش و صبوری‌ هنرمندان در سال‌های مضیقه و نبود بودجه کافی.

بسیاری از هنرمندانی که در یکی دو سال اخیر با وجود مشکلات مالی ناشی از کمبود بودجه در سازمان صدا و سیما به همکاری خود با این رسانه ادامه داده‌اند به دلیل اطلاع از اهمیت رسانه‌ ملی به عنوان یک رسانه استراتژیک و تاثیری که بر فرهنگ، هنر و آگاهی مردم دارد، از همکاری با آن مضایقه نکرده‌اند و بسیاری از هنرمندان نیز بارها گفته‌اند که به احترام سال‌ها همکاری با رسانه ملی و در پاسخ به حمایت این رسانه از هنرمندان در طول تمام سال‌های گذشته، در روزهای سخت هم کنار تلویزیون خواهند ماند.

نگاهی به اسامی امضاکنندگان نامه‌ای که هنرمندان به مسئولان نوشته‌اند کافی است تا روشن شود حتی هنرمندانی که در عرصه تولید فیلم و سریال و برنامه‌های نمایشی و ترکیبی با تلویزیون همکاری داشته‌اند و به دلیل هزینه‌بر بودن این نوع برنامه‌ها با مضیقه و تنگنای بیشتری مواجه شده‌اند، از جمله همراهان همیشگی تلویزیون هستند.

همچنین متن این نامه نیز از نگاه هوشیارانه هنرمندان به رسانه ملی، جایگاه و قابلیت‌های آن حکایت دارد. چنین هنرمندانی حکم سرمایه را دارند؛ سرمایه‌هایی برای روزهای خوشی و سختی.

آذر مهاجر - گروه رادیو و تلویزیون

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها