تغذیه صحیح: هر هفته چغندر بخورید

به عقیده یک کار‌شناس تغذیه، چغندر قند را به عنوان میان وعده باید به رژیم غذایی خود وارد کرد و برای حفظ سلامت بدن، خوردن آن یک یا دوبار در هفته توصیه می‌شود.
کد خبر: ۶۳۲۶۵۸
تغذیه صحیح: هر هفته چغندر بخورید

به گزارش جام جم سرا، مریم شیرمستی در گفت‌و‌گو با ایسنا این سبزی فصل زمستان را دارای خواص فراوان دانست و ضمن تاکید بر استفاده از آن و اشاره به مقادیر بالای فیبر موجود در این سبزی، خاطرنشان کرد: فیبر و آنتی اکسیدان موجود در چغندر قند در پیشگیری از انواع سرطان‌ها مفید است.
این کار‌شناس تغذیه در خصوص محتوای بالای ویتامین B و بتاکاروتن چغندر قند، یادآوری کرد: این ویتامین نقش بسزایی در تقویت سیستم ایمنی و شادابی پوست و مو دارد.
به گفته شیرمستی، مصرف چغندر قند برای کودکان در حال رشد، خانم‌های جوان و افرادی که می‌خواهند رژیم چاقی بگیرند بسیار مفید است. چغندر قند به دلیل قند و محتوای کالری بالایی که دارد برای افراد مبتلا به دیابت، افرادی که تری گلیسرید بالا دارند و همچنین افرادی که رژیم لاغری می‌گیرند، توصیه نمی‌شود.
این کار‌شناس تغذیه افزود: زیاده روی در مصرف چفندر قند برای هیچ گروهی مناسب نیست و مصرف آن تنها برای یک یا دو بار در هفته توصیه می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها