ادامه اختلاف میان گروه‌های مخالف سوریه

گروه‌های مخالف سوریه همچنان اختلاف داشته و نمی‌توانند به توافقی مشخص دست یابند. خبرهای رسیده از استانبول حاکی از آن است که دیروز ائتلاف مخالفان سوریه نشستی را در ترکیه با هدف بررسی مساله مشارکت در کنفرانس صلح ژنو2 برگزار کرد. این در حالی است که شورای مخالفان سوریه نشست ژنو 2 را تحریم کرده، اما ائتلاف مخالفان گفته است در ژنو 2 شرکت می‌کند.
کد خبر: ۶۳۲۴۵۷

بر همین اساس، یک منبع دیپلماتیک روسی اظهار کرد: در روزهای آینده سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه با جان کری،‌ همتای آمریکایی خود نشستی را در پاریس برگزار خواهد کرد تا در آن مساله مشارکت ایران در نشست ژنو 2 را بررسی کنند. نشست ژنو 2 قرار است بیست‌ودوم ژانویه(دوم بهمن) با هدف رسیدن به توافق همه جانبه برسرتشکیل یک دولت انتقالی با اختیارات کامل و پایان دادن به‌بحران سوریه برگزار شود.

دولت سوریه اعلام کرده است، در این نشست شرکت خواهد کرد. همچنین قرار است بیش از 33 کشور در ژنو2 مشارکت داشته باشند. حضور ایران در این کنفرانس مشخص نیست و بویژه دولت عربستان با این حضور مخالفت می‌کند. آمریکا نیز گرچه تاکنون با حضور ایران مخالف بوده است، اما طی روزهای گذشته تا حدودی لحن واشنگتن تغییر کرده است؛ به طوری که اخیرا جان کری وزیر امور خارجه آمریکا گفته است حضور ایران در حاشیه نشست ژنو 2 می‌تواند مفید باشد.

به گزارش مهر و به نقل از المیادین، جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا در جریان سفر به منطقه با بیان این مطلب افزود: ایران هنوز می‌تواند نقش کمک کننده‌ای برای یافتن راه حلی به‌منظور پایان دادن به بحران سوریه ایفا کند، حتی اگر حضور ایران در حاشیه نشست ژنو 2 باشد.

این خبرها درحالی منتشر می‌شود که درگیری‌های نظامی بین گروه‌های مخالف سوریه نیز همچنان ادامه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها