یونسی: امنیت با زور اسلحه پرهزینه است

دستیار ویژه رئیس‌جمهور در امور اقوام و اقلیت‌ها با بیان این‌که رسالت حفظ امنیت بر عهده علماست، گفت: امنیت نشات گرفته از مردم، پایدار، کم‌هزینه و شیرین است و در نقطه مقابل، امنیتی که با زور گلوله و اسلحه باشد پراسترس، پرهزینه و سخت است.
کد خبر: ۶۳۲۱۲۷

به گزارش ایسنا، علی یونسی در دیدار با روحانیون شیعه و اهل‌ سنت گفت: امروز ایران اسلامی در بحث وحدت تا جایی پیش رفته که دیگر نیازمند ایجاد وحدت نیست، بلکه وحدت وجود دارد و باید آن را هر روز بیشتر از قبل مستحکم بدارد.

یونسی با اشاره به در پیش بودن میلاد پیامبراکرم(ص) و امام‌صادق(ع) و گرامیداشت هفته وحدت اظهار کرد: اکثریت شاگردان امام‌صادق(ع) از مذهب اهل‌سنت بودند.

وی با بیان این‌که در زمان امام‌صادق(ع)، برای اهل‌ سنت عادی بود که پای درس امام ‌شیعه بنشینند و مشکلی نداشتند، گفت: علما و بزرگان شیعه و اهل ‌سنت با هم برادر بودند و این بهترین الگوی وحدت است. یونسی با بیان این‌که ریشه همزیستی مسالمت‌آمیز مذاهب اسلامی در ایران، اسلام و فرهنگ بردباری ایرانیان است، گفت: قبل از ورود اسلام به ایران، ایرانیان از فرهنگ غنی بردباری و مهارت‌های زندگی برخوردار بودند.

دستیار ویژه رئیس‌جمهور با اشاره به ویژگی‌های کورش، بنیانگذار امپراتوری ایران، گفت: کورش بعد از شکست بخت‌النصر اعلام کرد هرکسی با هر گرایشی می‌تواند آزادانه زندگی کند و بنی‌اسرائیل بعد از آن به سه بخش تقسیم شدند؛ انبیای آنها آمدند به ایران، تاجران در عراق ماندند و فقیهان بنی‌اسرائیل به فلسطین رفتند.وی با بیان این‌که احساس تبعیض توسط قشری از جامعه یک مساله خطرناک و خطرساز است، افزود: دشمن می‌خواهد القا کند که در جامعه تبعیض وجود دارد و ما نباید کاری کنیم که شخص در جامعه احساس تبعیض کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها