تخریب کلی 824 واحد مسکونی در زلزله بستک

مدیرکل بنیاد مسکن استان هرمزگان با اشاره به اینکه 824 واحد در جریان زلزله بستک آسیب جدی دیده است، گفت: به انتظار مصوبه دولت برای تعیین وام هستیم تا کار آواربرداری و بازسازی را آغاز کنیم.
کد خبر: ۶۳۲۰۲۹
تخریب کلی 824 واحد مسکونی در زلزله بستک

حامد ذاکری در گفت‌وگو با مهر در خصوص زلزله روز پنجشنبه در بستک، اظهار داشت: تاکنون بازدید از 2500 واحد مسکونی در این شهر انجام گرفت که از این تعداد 824 واحد آسیب جدی دیده است و نیاز به احداث دوباره بنا است.

وی با بیان اینکه 498 واحد هم نیاز به تعمیر دارد، گفت: هنوز کارکارشناسی ما بر روی واحدها به اتمام نرسیده است و بطور حتم تعداد این واحدها به خصوص در بخش تعمیراتی افزایش پیدا می‌کند.

مدیرکل بنیاد مسکن استان هرمزگان با اشاره به اینکه برای تعیین وام و شروع ساخت و ساز نیاز به مصوبه هیئت دولت داریم، افزود: کار را با شناسایی واحدها شروع کردیم و منتظر مصوبه دولت برای آوار برداری و بازسازی واحدها هستیم.

ذاکری تصریح کرد: در این شهر بین 30 تا 35 درصد از خانه ها بافت فرسوده، تاریخی و قدیمی هستند و عمده مصالح بکار رفته در خانه‌ها خشت و گل و سنگ است بنابراین اغلب خانه‌ها تخریب شد.

وی با بیان اینکه مساحت خانه‌ها در این شهر زیاد است، گفت: عمده آسیب متوجه شهر بستک شده است و روستاهای اطراف با زیان مواجه نشدند به همین جهت پس از زلزله همکاران بنیاد مسکن در شهر مستقر شدند تا آسیب‌ها را شناسایی کنند.

مدیرکل بنیاد مسکن استان هرمزگان خاطر نشان کرد: برای عملیات عمرانی شهر به 12 محله تبدیل شد و شناسایی و کار کارشناسی برای برآورد میزان خسارات انجام گرفت.

پایان عملیات امدادرسانی در بستک

عملیات امدادرسانی و اسکان اضطراری زلزله زدگان هرمزگانی با برپایی ۳ هزار و ۹۱۸ چادر امدادی شب گذشته پایان یافت.

پیرحسین کولیوند رئیس سازمان امداد و نجات از برپایی ۳ هزار و ۹۱۸ چادر در مناطق زلزله زده بستک خبر داد و گفت: با برپایی این چادرها در قالب  ۱۴ اردوگاه‏، عملیات امدادرسانی در مرحله اولیه و اسکان اضطراری مردم زلزله زده استان هرمزگان شب گذشته به پایان رسید.

وی به فعالیت گسترده امداد هوایی در دو روز گذشته در مناطق زلزله زده بستک اشاره کرد و افزود: دو فروند بالگرد حاضر در منطقه با بیش از ۱۰ ساعت پرواز‏‏‏ ، ۵۴ نیروی امدادی و ۶ تن محموله ارسالی را جابجا کردند.

کولیوند خاطر نشان کرد: تا شب گذشته‏، ۱۵ پس لرزه در منطقه بستک به وقوع پیوست که بزرگترین آن به بزرگی ۴٫۵ ریشتر بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها