وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خبر داد

سیاست جدید دولت برای فیلترینگ اعلام شد

فرمانده نیروی انتظامی خبر داد:

حذف بخش‌های مضر وی‌چت برای رفع فیلتر

فرمانده نیروی انتظامی با بیان این‌که اگر وی‌چت دارای ویژگی‌های خوبی است، نباید کل سرویس را از دسترس خارج کرد، گفت: کارگروه نوسازی مصادیق مجرمانه و نوسازی فیلترینگ با روش‌های نوین به پیشنهاد ناجا، نسبت به شناسایی مضرات برنامه‌ها اقدام کرده تا فقط بخش‌های مضر این برنامه‌ها حذف ‌شود.
کد خبر: ۶۳۰۲۴۳

به گزارش مهر، اسماعیل احمدی‌مقدم افزود: شورای عالی فضای مجازی سه‌شنبه در حضور رئیس‌جمهور تشکیل جلسه داد و در این جلسه به پیشنهاد نیروی انتظامی و حمایت وزیر ارتباطات مقرر شد کارگروهی در رابطه با نوسازی مصادیق مجرمانه و نوسازی فیلترینگ با روش‌های نوین ایجاد شود.

شرط دائم شدن طرح زوج و فرد

فرمانده نیروی انتظامی درباره شایعات اجرای دائم طرح زوج و فرد تا آخر امسال، اظهار کرد: ما مخالف اقدامات محدودکننده هستیم و ستاد اضطرار آلودگی هوا نیز نمی‌تواند برای مواقع غیراضطرار دستورالعملی داشته باشد و اگر بنا به دائم شدن این طرح باشد، باید به تصویب شورای‌عالی ترافیک برسد.

وی با بیان این‌که باید به فکر روش‌های دیگری به جای این‌گونه درمان‌های مقطعی، باشیم، عنوان کرد: طرح زوج و فرد مشکلات زیادی را برای مردم به وجود می‌آورد و دائم بودن آن سبب می‌شود که مردم به خریدن دو خودرو با پلاک‌های متفاوت، روی آورند. احمدی‌مقدم با اشاره به این‌که برای حل معضل آلودگی هوا روش‌های بهتری نیز وجود دارد،‌ اظهار کرد: امسال شاهد کاهش 80 درصدی خروج خودروهای فرسوده از ناوگان حمل و نقل بوده‌ایم که این مساله نشان می‌دهد اگر 500‌هزار خودروی فرسوده از رده خارج شود، از اجرای طرح زوج و فرد بیشتر می‌تواند موثر باشد.

وی با تاکید بر این‌که ارتقای کیفیت خودروها، سوخت و افزایش سرعت خروج خودروهای فرسوده از ناوگان، ظرف یکی دو سال آینده، ما را بهتر به اهداف خود در زمینه کاهش آلودگی هوا می‌رساند، خاطرنشان کرد: طرح زوج و فرد 15 سال پیش اجرایی شد و این در حالی بود که تعداد خودرو در آن زمان یک‌سوم اکنون بود و این نشان می‌دهد که این روش چاره‌ساز نیست، اما در هر صورت نیروی انتظامی مجری قانون است و در مواقع بحران اجرای آن را تائید می‌کنیم.احمدی‌مقدم همچنین در مورد شماره‌گذاری اسکانیا نیز یادآور شد: زمانی برای رفع‌عیوب این خودرو تعیین شده است و در صورت رفع نشدن ما آن را شماره‌گذاری نمی‌کنیم. توصیه می‌کنم خودروسازان به جای مقاومت و تکذیب عیب خودرو، آن را قبول کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها