فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه اگر وی چت دارای ویژگیهای خوبی است، نباید کل سرویس را از دسترس خارج کرد، گفت: کارگروه نوسازی مصادیق مجرمانه و نوسازی فیلترینگ با روشهای نوین به پیشنهاد ناجا، نسبت به شناسایی مضرات برنامه‌ها اقدام کرده تا تنها بخشهای مضر این برنامه ها حذف ‌شوند.
کد خبر: ۶۳۰۱۲۴
حذف بخشهای مضر وی چت

سردار اسماعیل احمدی مقدم در حاشیه دهمین جشنواره نظم و امنیت عمومی در جمع خبرنگاران در خصوص شایعات اجرای دائمی طرح زوج و فرد تا آخر سال جاری، اظهار داشت: ما مخالف اقدامات محدود کننده هستیم و ستاد اضطرار آلودگی هوا نیز نمی‌تواند برای مواقع غیراضطرار دستورالعملی داشته باشد و اگر بنا به دائمی شدن این طرح باشد باید به تصویب شورای عالی ترافیک برسد.

وی با بیان اینکه باید به فکر روشهای دیگری به جای اینگونه درمانهای مقطعی، باشیم، گفت: طرح زوج و فرد مشکلات زیادی را برای مردم به وجود می‌آورد و دائمی بودن آن سبب می‌شود که مردم به خریدن دو خودرو با پلاک‌های متفاوت، روی آورند.

احمدی مقدم با اشاره به اینکه برای حل معضل آلودگی هوا روشهای بهتری نیز وجود دارد،‌ اظهار داشت: امسال شاهد کاهش 80 درصدی خروج خودروهای فرسوده از ناوگان حمل و نقل بوده‌ایم که این مسئله نشان می‌دهد اگر 500 هزار خودروی فرسوده از رده خارج شوند از اجرای طرح زوج و فرد بیشتر می تواند موثر باشد.

وی با تاکید بر اینکه ارتقا کیفیت خودروها، سوخت و افزایش سرعت خروج خودروهای فرسوده از ناوگان، ظرف یکی دو سال آینده، ما را بهتر به اهداف خود در زمینه کاهش آلودگی هوا می‌رساند، خاطرنشان کرد: طرح زوج و فرد 15 سال پیش اجرایی شد و این در حالی بود که تعداد خودرو در آن زمان یک سوم حال حاضر بودند و این نشان می‌دهد که این روش چاره ساز نیست، اما در هر صورت نیروی انتظامی مجری قانون است و در مواقع بحران اجرای آن را تایید می‌کنیم.

احمدی مقدم همچنین در مورد شماره‌گذاری اسکانیا، گفت: زمانی برای رفع عیوب این خودرو تعیین شده است، در صورت عدم رفع ما آن را شماره‌گذاری نمی‌کنیم و من توصیه می‌کنم خودروسازان به جای مقاومت و تکذیب عیب خودرو، آن را قبول کنند، چرا که در گذشته آتش‌سوزی و عیب پژو نیز تکذیب می‌شد اما نهایتا آنرا قبول کردند .

وی با بیان اینکه نیروی انتظامی موافق به مخاطره انداختن تولید و بیکاری کارگران نیست، گفت: خودروی اسکانیا دومین خودرویی است که میزان تلفات جاده ای آن دو برابر است.

احمدی مقدم همچنین در مورد فیلترشدن نرم‌افزار وی‌چت نیز اذعان داشت: شورای عالی فضای مجازی سه‌شنبه در حضور رئیس‌جمهور تشکیل جلسه داد و در این جلسه به پیشنهاد نیروی انتظامی و حمایت وزیر ارتباطات مقرر شد کارگروهی در رابطه با نوسازی مصادیق مجرمانه و نوسازی فیلترینگ با روش های نوین ایجاد شود.

وی با بیان اینکه اگر وی‌چت دارای ویژگی های خوبی است، نباید کل سرویس را از دسترس خارج کرد، گفت: این کارگروه نسبت به شناسایی مضرات برنامه‌ها اقدام کرده و تنها بخش‌های مضر حذف می‌شوند.

احمدی مقدم افزود: در سال آینده، در پست‌هایی که دوربین‌ می‌تواند جایگزین افراد شود، این پست‌ها حذف می‌شوند.

این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه نیروی انتظامی سال آینده بطور جدی در بحث پژوهش وارد می‌شود، گفت: ناجا از روش‌های علمی که موجب کاهش نیروی انسانی در پست‌های می‌شود استقبال می‌کند.

فرمانده ناجا همچنین در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اعدام چند ایرانی در مالزی به جرم حمل مواد مخدر، گفت: این موارد عمدتا مربوط به گذشته است و در حال حاضر کشف مواد مخدر از ایرانیان در خارج از کشور به شدت کاهش یافته است.

مقدم با بیان اینکه اگر این افراد در کشور خودمان نیز دستگیر می‌شدند، شامل مجازات می شدند، گفت: ما خواستار این هستیم که این مجرمان در کشور خود، مجازات شوند.

احمدی مقدم با بیان اینکه وکلای این مجرمان به آنها یاد داده‌اند که خود را فریب خورده معرفی کنند، اذعان داشت: البته در دو سال اخیر روند دستگیری‌ها کاهش یافته اما افراد نباید در قبال دریافت وجه، ریسک کرده و بدون اطلاع و توجه از مجازات و نوع ماده نسبت به انتقال آن اقدام کنند چرا که هر فردی در قبال عملکردش مسئول است و باید مراقب اعمال خود باشد.

احمدی مقدم تاکید کرد: در حال حاضر میزان دستگیری ایرانیان در این نوع جرم کاهش چشمگیری یافته است. وی با اشاره به پخش مصاحبه‌اش از برنامه مناظره که مربوط به قبل از اصلاح قانون مواد مخدر بود، اظهار داشت: در گذشته ما دوگانگی قانون داشتیم به گونه‌ای که با اصلاح قانون و کنترل تشدید در فرودگاه و گمرک کشور انتقال مواد مخدر توسط ایرانیان به شدت کاهش یافت و در حال حاضر نیز تعداد پرونده‌های جدید بسیار اندک است.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها