«یوسف لطیف»، برنده جایزه گرمی سال 1987 بود

موسیقیدان مسلمان آمریکایی درگذشت

«یوسف لطیف»، آهنگساز و موسیقیدان سرشناس آمریکایی برنده جایزه گرمی روز چهارشنبه در سن 93 سالگی درگذشت.
کد خبر: ۶۲۹۹۶۸
موسیقیدان مسلمان آمریکایی درگذشت

«ویلیام امانوئل هادلستون» متولد 9 اکتبر 1920 که بعدها نام «یوسف لطیف» را برخود گذاشت، نوازنده فلوت و ساکسفون اهل آمریکا بود که در سال 1950 به دین اسلام مشرف شد و نام خود را عوض کرد.
«یوسف لطیف» که دارای مدرک دکترا در رشته موسیقی بود، بیشتر به جهت کارهایش در ترکیب جاز با موسیقی شرقی و نواختن سازهایی مانند "ابوا" و "شوفار" شهرت داشت.
به گزارش روزنامه لس‌آنجلس تایمز، وی یکی از اولین نوازندگان جاز بود که به آموزه‌های اسلام رو آورد و در سال 1987 موفق به دریافت جایزه موسیقی "گرمی" شد.
وی که علاقه زیادی به یادگیری و آشنایی با آلات موسیقی داشت، توانست با سفر به کشورهای مختلف با ابزار موسیقی محلی مناطق مختلف آشنا شود که از آن جمله "شنای" در هند، "آرگول" اعراب، "شوفار" عبری و "فلوت "فولانی" در غرب آفریقا بودند.
«یوسف لطیف» که اولین آهنگ‌های خود را در اواسط دهه 50 میلادی وارد بازار کرد، در جشنواره‌های موسیقی، کالج‌ها و کنسرت‌های کشورهایی چون روسیه، ژاپن، آمریکا و خاورمیانه، اروپا و آفریقا اجراهای موفقی داشت و کارگاه‌های آموزشی متعددی در نقاط مختلف دنیا درباره سبک جدید خود برگزار کرد.
وی در سال 1969 مدرک کارشناس موسیقی و در سال 1970 مدرک استاد آموزش موسیقی را از دانشکده موسیقی منهتن دریافت کرد و در سال 1975 از سوی دانشگاه ماساچوست مدرک دکترای موسیقی به وی اعطا شد.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها