لاریجانی در دیدار با اعضای خانه مطبوعات قم:

مطبوعات نباید افسردگی کاری داشته باشند

لاریجانی اعلام کرد:

مجلس مصمم به افزایش سهم بودجه عمرانی استانها

رییس مجلس شورای اسلامی بااشاره به تلاش مجلس برای آبادانی و افزایش سهم بودجه عمرانی استانها گفت :مجلس با اصلاحات اقتصادی درکشور مخالفتی ندارد اما باید این اصلاحات به صورت عقلانی باشد تا به پشتوانه ای برای مردم تبدیل شود.
کد خبر: ۶۲۹۹۵۱
مجلس مصمم به افزایش سهم بودجه عمرانی استانها

به گزارش واحد مرکزی خبررییس مجلس شورای اسلامی درمراسم پنجمین سالگرد درگذشت حجت الاسلام والمسلمین جمی امام جمعه سابق آبادان به شخصیت برجسته و تاثیرگذار حجت الاسلام و المسلمین جمی در دوران دفاع مقدس پرداخت وگفت:این روحانی درهشت سال دفاع مقدس هیچ‌گاه آبادان را ترک نکرد وهمواره حتی در دوران محاصره آبادان به همراه رزمندگان نمازجمعه اقامه کرد.

علی لاریجانی افزود : اگر در آن دوران حجت الاسلام و المسلمین جمی روحیه مجاهدت و ایثار  نداشت امروز ما نمی توانستیم به راحتی در این منطقه حضور داشته باشیم و ما نباید این مسئله را فراموش کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین با بیان اینکه خیلی از کشورهای همسایه با وجود داشتن نفت و گاز استقلال ندارند افزود :  این کشورها به دلیل اینکه روحیه ایستادگی و مجاهدت را کنار گذاشته اند نمی توانند استقلال سیاسی داشته باشند.

لاریجانی ایثار و مجاهدت را از دلایل سرافرازی ایران در منطقه دانست و افزود:  برخی کشورها نظیر آمریکا سخنهای گزافی در خصوص ایران می گویند و به جای بکار بردن عقل به زور خود متکی هستند در حالیکه آنان از روحیه ایثارگری ایرانیان در هراسند.

وی گفت : برخی کشورها با وجود داشتن جمعیت زیاد نمی توانند در برابر زورگویی دشمنان ایستادگی کنند اما گروه حزب الله با جمعیت اندک چنان سیلی به دشمنان زد که تاکنون تجربه نکرده بودند.

رییس مجلس افزود :  کشورهای عربی در این زمینه نه تنها به گروه حزب الله کمک نکردند بلکه بر علیه آنان عمل کردند اما حزب الله توانست با تکیه بر مجاهدت مقابل  آنان ایستادگی کند.

علی لاریجانی با بیان اینکه امروز در مذاکرات 1+5 باید توجه خاصی با خارج و داخل کشور داشته باشیم افزود :  اگر ما امروز پای میز مذاکره هستیم به این معنا نیست که آمریکاییها در گفتمان خود زیاده روی کنند چرا که در ایران چشمهای زیادی شاهد عهد شکنی آنان در توافقات اخیر بوده است.

وی در ادامه گفت: کنفرانس ژنو 2 برای حل بحران سوریه در حال برگزاری است اما ایران اصراری برای حضور در این مذاکرات ندارد چون معتقد است فتنه ای که در سوریه برپا کرده اند با این مذاکرات حل نمی شود.

لاریجانی نقش ایران در امنیت منطقه را بسیار تاثیرگذار دانست و افزود : ما مخالف هستیم که با سوریه مقابله شود.

وی همچنین گفت :برای تحقق عدالت در کشور باید توازن عمرانی بین استانها برقرار باشد و مسئولان فقط شعار ندهند و به وعده های خود عمل کنند.

لاریجانی نیروی متخصص انسانی و بسترهای غنی معدنی را از جمله سرمایه های کشور دانست و افزود: برای رشد تولید داخلی و رونق اقتصادی کشور سیاستهای اقتصاد مقاومتی در مجمع تشخیص مصلحت نظام به تصویب نهایی رسیده و در مجلس نیز برنامه پنج ساله توسعه مدون شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها