دستور جدید ابوبکرالبغدادی به تروریستهای داعش

سر ببرید ولی تصاویرش را منتشر نکنید

عناصر القاعده و تکفیری در سوریه پس از یورش به شهر «عدرا» سر دهها تن از شهروندان را از تن جدا کردند.
کد خبر: ۶۲۷۳۰۲
بریدن سر شهروندان سوری در خیابان های عدرا

به گزارش العالم، گروه های مسلح تکفیری حمله خشونت باری را علیه ساکنان مناطق حاشیه‌ای شهر صنعتی کارگری "عدرا" در حومه شمال شرقی دمشق آغاز و پس از کشتار و تک تکه کردن اجساد ده ها تن از ساکنان این منطقه، بازماندگانشان را از منازلشان اخراج کردند.

همچنین گزارش های رسیده حاکی از آن است که به دنبال افشا شدن موضوع و اخراج گروه های مسلح از این منطقه، خبرها حاکی از آن است که در جریان این کشتار بیش از یکصد نفر کشته شده‌اند.
پایگاه "الحقیقه" در گزارشی جزئیاتی از این جنایت را از زبان افراد نجات یافته و کسانی که از صحنه جنایت گریخته بودند روایت کرده اند.
 
براساس این روایات، حدود 1000 تا 1500 نفر از تروریست های "الجبهه الاسلامیه" به ویژه شاخه"جیش الاسلام" به فرماندهی "زهران علوش" و "جبهه النصره" اقدام به این جنایت کردند. علاوه بر این تروریست ها، صدها فرد مسلح دیگر که با تظاهر به آوارگی در این مناطق سکونت کرده بودند، بامداد چهارشنبه 11 دسامبر (20 آذر) به مناطق مسکونی شهر "عدرا" و اطراف آن به ویژه درمانگاه، پاسگاه پلیس و نانوایی آن حمله کردند و با گلوله و سلاح سرد به جان ساکنان و کارمندان شاغل در بخش دولتی پرداختند و سرهای افراد کشته شده را پس از جدا کردن از تن، بر ستون هایی در میدان بازار این شهر آویزان نمودند.

شاهدان عینی این اقدام تروریست ها را یک جنایت واقعی دانستند که به باور آنها تاکنون در نوع خود بی سابقه بوده است.

یکی از این شاهدان در این باره گفت: بامداد با صدای تیراندازی گسترده از خواب پریدیم، افرادی پرچم های مشکی "ارتش اسلام" به عنوان گروه اصلی تشکیل دهنده "جبهه اسلامی" و پرچم های جبهه النصره را با خود حمل می کردند. این در حالی بود که شماری از آنها سرود "بالذبح جیناکم یا نصیریه" (ای علوی‌ها برای بریدن سر شما آمده‌ایم) را تکرار می کردند و این همان سرودی بود که برای اولین بار پس از آغاز جنگ در سوریه، در استان ادلب خوانده شد. در این هنگام از دست آنها فرار کرده و در زیر زمین ها مخفی شدیم. شماری از همسایگانمان نیز توانستند از شهر خارج شوند.

وی افزود: ده‌ها تروریست به سوی درمانگاه منطقه رفته و کارمندی را که در آن زمان مشغول به کار بود کشتند و پس از جدا کردن سر از تنش، سر وی را در بازار به دیوار آویختند.

یک شاهد عینی دیگر در این باره گفت: ده‌ها تن از ساکنان این منطقه را در چند منزل جمع کردند و شمار زیادی از آنها را با مسلسل و بمب های دستی به قتل رساندند.

شاهد دیگری که در زمان کشتار مذکور در عدرا حضور داشت گفت: در صحنه‌ای در مقابل نانوایی شهرک 11 نفر اعم از زن، مرد و نوجوان که در صف خرید نان ایستاده بودند کشته شدند همچنین هفت نفر به گروگان گرفته شده بودند که تروریست ها آنها را با چاقو سر بریدند و سرهای آنها را آویزان کردند. همچنین همه نیروهای حاضر در پاسگاه پلیس کشته و جسدشان در شهرک گردانده شد.

یکی دیگر از نجات یافتگان از این جنایت تعریف کرد که تروریست ها فقط به دلیل اینکه ساکنان این شهرک کارمند دولت و در نتیجه به زعم آنها، "شبه نظامی طرفدار نظام" هستند درصدد به آتش کشیدن کامل آن بودند.

پایگاه "الحقیقه" به نقل از منابع محلی نوشت که شمار کل نیروهای مدافع شهر "عدرا" حدود 100 نفر بود که در دو پست به نگهبانی مشغول بودند. علاوه بر این یک پاسگاه پلیس نیز در این شهر بود که شمار نیروهای آن از بیست نفر تجاوز نمی کرد. از این رو تروریست ها توانستند در مدت کمتر از یک ساعت این منطقه را غارت و ساکنان آن را به خاک و خون بکشند.

براساس اطلاعاتی که به دست آمد، عملیات کشتار و سر بریدن دسته جمعی ساکنان این شهر تا شب ادامه یافت و در جریان این کشتار بیش از 47 نفر به دلایل مذهبی و فرقه ای سر بریده شدند همچنین صدها نفر دیگر نیز زخمی شدند که همه کشته ها و زخمی های این جنایت تروریست ها را شهروندان عادی شاغل در نهادهای خدماتی و دستگاه های دولتی تشکیل می دادند. افزون بر این در جریان جنایت مذکور، دویست نفر به گروگان گرفته شدند که از سرنوشت آنها خبری در دست نیست. همچنین اطلاعات بعدی هنوز صحت اخبار منتشر شده درباره سر بریده شدن کلیه گروگان ها و تقسیم آنها براساس مذهب و فرقه را تأیید نکرده اند. به طوری که گفته می شود تروریست ها گروگان های علوی، مسیحی، دروزی و پیروان سایر مذاهب را به قتل رسانده اند.

یک شهروند سوری تصریح کرد: به زودی مشخص خواهد شد که این جنایت، بزرگترین کشتار شهروندان از آغاز بحران سوریه در سال 2011 بوده است.

یک شهروند دیگر از ساکنان این منطقه که توانسته است به دمشق بگریزد تأکید کرد که ده‌ها تن از آوارگان مناطق مجاور به ویژه از ساکنان دوما و حرستا که از مدت ها پیش در عدرا سکونت داشتند، تروریست های وهابی را به سوی منازل پیروان سایر مذاهب و ادیان که به باور آنها "طرفدار و مزدور نظام هستند" در این منطقه راهنمایی می کردند. تروریست ها نیز این شهروندان را از اتاق خوابشان بیرون کشیده و در خیابان تیرباران می کردند.

در این میان شماری از ساکنان سنی مذهب این شهرک تلاش کردند تا شمار هر چه بیشتری از همسایگان علوی شان را در منازلشان مخفی کنند تا به دست تروریست های وهابی نیفتند.

همزمان با این جنایت، تروریست ها از بلندگوهای مساجدی که به اشغال درآورده بودند از علوی ها می‌خواستند خودشان را به آنها تسلیم کنند. این در حالی بود که شهروندان اهل سنت این منطقه همچنان به مخفی کردن علوی ها در خانه‌هایشان با هدف در امان نگه داشتن آنها از کشتار به دست تروریست ها ادامه می دادند.

شهر صنعتی کارگری عدرا (در شمال شرقی دمشق و در مسیر اتوبان دمشق – حمص) محل سکونت کارمندان و کارگرانی است که در بیش از 600 پروژه صنعتی و شمار زیادی از سیلوهای غلات کار می‌کنند. علاوه بر ساکنان اصلی این منطقه، حدود یکصد هزار نفر از آوارگان مناطق دیگر حومه دمشق به ویژه مناطق مجاور "دوما"، "حرستا" و "عربین" در عدرا زندگی می کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱۷
عمواوغلی
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
۰
۰
خدالعنت كنداین ظالمین وحامیان ازخدابی خبرشان را.
صمد
Germany
۰۹:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
۰
۰
خدا لعنت كند امریكا و عربستان و تركیه و قطر را كه اینگونه با كمكهای خود مردم بیچاره سوریه را قتل عام میكنند انشالله روزی برسد كه این بلا بر سر خودشان بیاید
mehdi
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
۰
۰
خجالت بكشین این عكس ها چیه میزارین خیلی مردم اعصاب دارن من كه دیگه نمیام تو این سایت
ssasi1979
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
۰
۰
تاریخ دوباره تكرار شد
1400 سال پیش سر مولایمان امام حسین(ع) را بر سردار كردند و سر صخاب او را تا شام در بازارها چرخانیدند امروز دقیقاً همین كار را با پیروان آنها انجام می دهند.
الهم العن اول ظالم ظلم حق محمد و آل محمد
علیرضا
Australia
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
۰
۰
در زلف چون كمندش ای دل مپیچ كانجا سرها بریده بینی بی جرم و بی جنایت یا زینب كبری ببین چگونه با شیعیان پدرت امیر المومنین رفتار میكنند اینان بازماندگان همان قومی هستند كه بی پروا به نام اسلام سر فرزندان پیامبر را از تن جدا كردند با عرض تسلیت به پیشگاه ولی عصر روحی فدا
بیژن
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
۰
۰
مرگ بر وهابیت-كجاست حقوق بشر-عذاب خداوند منان بر حاكمان عربستان وتركیه وقطر و اسراییل وامریكا باد
رها
Spain
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
۰
۰
خدا لعنتتون كنه قوم ظالممممممممممم خدا لعنتتون كنه بحق علی
یك شهروند ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
۰
۰
آنهایی كه امروز از دیدن این عكسها ناراحت می شوند و می گویند این چه عكسهایی است ........... بدانند كه اگر فردا ایران هم ضعیف شد و دودستگی درآن پیدا شدن همین بلای سوریه امروز را بر سر ایران درخواهند آورد ..... آن وقت هم دیگران در اینترنت می نشیند و می گویند لطفا سرهای بریده شده ایرانی ها را از سایتتان حذف كنید...... به نظر شما با این منطق شما ظالمان ظالمتر نمی شوند و شاید با پاك كردن صورت مسئله فكر می كنید خود سوال را حل نموده اید؟؟؟؟؟ به وجدانتان نگاه كنید ... شما دیگر چرا ؟؟؟
سالار
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
۰
۰
لعنت خدا بر آنها باد
ابراهیم
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
۰
۰
اهای نامردها.اهای مزدوران عربستان و وهابی های یزیدی.من یك علوی هستم مطمئن باش تقاص خون بی گناهان را از شما خواهیم گرفت.اگر دین ندارید لااقل مردم بی سلاح را نكشید؟مهدی جان بیا و بداد پیروانت برس
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
۰
۰
حیوانیت و وحشیگری تا چه حد ؟ آنهم به اسم اسلام. خداوند دین را فرستاد كه همه مردم برای وحدت و دوستی دور آن جمع شوند . اما این حماقتها و فرقه بندیهای قومی و مذهبی دین را به چه روزی در آورده؟ خدایا خودت فرجامی برسان .
فاطمه
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
۰
۰
خدا لعنت كند این وهابیون ملعون رو،انشاء ا...این بلاها كه سر انسان های بیگناه می آورند توسط خودشون سر خودشون بیاد .به شما چه مربوط كه دیگران چه دینی دارن ای ملعونین
فرهاد
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
۰
۰
چه چیزها كه با چشم می بینیم و چه ادعاهای كه از حقوق بشر می شنویم خدا لعنتشان كند خدامردم بی دفاع سوریه را نجات دهد با دیدن این صحنه ها نمیدانم چه باید بگویم عرض تسلیت دارم محضرمبارك حضرت ولیعصر امام زمان علیه سلام
دوست
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
۰
۰
خداوندا هر چه زودتر منتقم آل محمد را برسان
عادل
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
۰
۰
سازمان ملل هم چشماشو بسته تا هر چه بیشتر مسلمانان بمیرند در حقیقت مشكل اصلی مسلمانیه .
فردوس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
۰
۰
با سلام خیلی متاثر كننده بود تمامی حس و حال رو ازم گرفت. ببینید از جهالت مردم برای منافع خودشون چگونه استفاده می كنن، اینها دنبال چی هستن خداشون رو گرفتن دینشون رو گرفتن یا اینا كفار واجد شرایط كشته شدن یا دنیا محل اول و آخر زندگیست!!! ببینید مردم بی گناه رو چطور می كشن واقعا به گفته قرآن حكیم اكثر آنها نمی فهمند... خدایا به تمامی انسان ها بینش بده
تایماز
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
۰
۰
من یك سنی هستم و از وهابیت متنفرم.این را هم بدانید هیچ انسان سنی فرقه وهابیت را قبول ندارد.

نیازمندی ها