بازی هفته

کونگ‌فوی چوب کبریتی

عنوان انگلیسی بازی: One Finger Death Punch پلتفرم: PC سبک: اکشن امتیاز: 0‌‌/‌‌7 ناشر: Chinese Dance Machine سازنده: Silver Dollar Games
کد خبر: ۶۲۶۱۷۱

این روزها اصلا از بازی تازه خبری نیست. به همین دلیل این هفته نیز طبق روال هفته‌های گذشته، می‌خواهیم به معرفی یک بازی کوچک و سرگرم‌کننده بپردازیم. اگر از طرفداران ورزش‌های رزمی و بخصوص کونگ‌فو هستید، توصیه می‌کنیم حتما One Finger Death Punch (به اختصار OFDP) را تجربه کنید. بازی هیچ داستان خاصی ندارد جز این‌که شما یک کونگ‌فو کار هستید که باید دشمنان خود را شکست دهید.

ابتدای بازی دو انتخاب پیش رو دارید؛ این‌که وارد بخش «مرحله‌ای» شوید یا قسمت «بقا» را تجربه کنید. همان‌طور که از اسم‌ها پیداست تنها تفاوت میان این دو در ادامه پیدا کردن مبارزه تا کشته شدن شما در قسمت «بقا» است. OFDP گرافیک عجیبی ندارد، کاراکتر و تمام دشمن‌ها ظاهری چوب کبریتی داشته و چند تصویر برای پس‌زمینه طراحی شده است که در مراحل زیاد بازی آنقدر تکرار می‌شود که دیگر جذابیتی برایتان ندارد. بجز اینها تعداد اشیا نیز با توجه به موقعیت مرحله مثل صحنه‌ تئاتر، از بالا به صحنه اضافه می‌شوند که می‌توان با ضربات مرگبار دشمنان را به این اشیا کوبید و با خراب کردن آنها امتیاز بیشتر به دست آورد. البته ساختار بعضی از مراحل نیز چنین درخواستی از شما دارد؛ یعنی به جای ساختار رایج شکست دادن تعداد مشخصی دشمن، از شما می‌خواهد تعداد مشخصی از اشیای موجود در مرحله را خرد کنید. کنترل بازی به نوبه‌ خود جالب است و اتفاقا یکی از اصلی‌ترین دلایلی است که فکر می‌کنم خیلی از شما خوانندگان می‌توانید آن را تجربه کنید.

کاراکتر در مرکز تصویر قرار دارد و دشمنان از دو طرف به او نزدیک می‌شوند، فقط کافی است با کلیک‌های راست و چپ ماوس دشمن‌هایی را که از آن سمت به طرف‌تان می‌آیند نابود کنید. دشمن‌ها انواع متفاوتی دارند، بیشتر آنها با یک ضربه می‌میرند، اما بعضی نیاز به دو، سه و حتی چهار ضربه دارند. چیزی مثل تاج روی سر بعضی دشمنان است که آنها در واقع مینی‌باس محسوب می‌شوند و مبارزه با آنها با توجه به سختی‌ای که دارند، طی یک سکانس دکمه‌زنی صورت می‌گیرد که باید به موقع از کلیک‌های چپ و راست ماوس استفاده کنید. دشمن‌هایی هم هستند که می‌توانند جای خود را از سمت چپ به راست و برعکس صفحه تغییر دهند. مثلا وقتی سمت چپ هستند باید دو بار با کلیک چپ به آنها ضربه زد و هنگامی که به سمت راست آمدند با کلیک راست کارشان را تمام کرد. چند بخش و سلاح مثل خنجر، تیر و کمان، شمشیر، نانچیکو و سایر تجهیزات رزمی نیز در بازی وجود دارد که می‌توانید با آنها کار دشمنان را بسازید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها