بازی سختی با سپاهان خواهیم داشت

صادقی: فقط استقلال نیست که زیبا بازی نمی کند

امیر حسین صادقی مدافع ملی پوش استقلال ، بازی تیمش با سپاهان در هفته هفدم را سخت و تعیین کننده می داند .
کد خبر: ۶۲۱۹۸۸
صادقی: فقط استقلال نیست که زیبا بازی نمی کند

سایت جام جم ورزشی /در دقیقه 39 بازی ایران لبنان تیم ملی مزد بازی برتر خود را در نیمه اول با گل امیرحسین صادقی گرفت. صادقی روی ضربه کرنر ارسالی شجاعی با ضربه سری زیبا دروازه لبنان را باز کرد تا به این ترتیب کلید صعود قطعی تیم ملی ایران به جام ملتهای آسیا در سرزمین کانگوروها در جیب ملی پوشان قرار بگیرد. صادقی پس از آن بازی در استقلال هم درخشید و به نظر می رسد که اهداف بزرگی در سر دارد تا در آستانه حضور تیم ملی ایران در جام جهانیا جزو نفرات اصلی ایران برای آن مسابقات باشد. او نگاه ویژه ای هم به لیگ برتر و بازی پنجشنبه برابر سپاهان دارد.

 

استقلال با وجود کسب نتایج لازم، زیبا بازی نمی کند، چرا ؟

این دیگر مشکل استقلال نیست و همه تیم ها اینگونه شده اند.

چطور؟

شرایط لیگ و حساسیت بازی ها طوری شده که همه با چینش دفاعی وارد میدان می شوند و بیشتر از آنکه به فکر گل زدن باشند به گل نخوردن می اندیشند.

فکر می کنی دلیلش چیست؟

واضح است، شاید اگر من هم روزی در این شرایط بخواهم مربیگری کنم با این سیستم راحت تر و مطمئن تر کار کنم. الان طوری شده که همه باشگاهها به نتیجه بیش از هر چیزی اهمیت می دهند و با دو باخت روی مربی شان  برای نتیجه گیری فشار وارد می کنند .طبیعتا این مسئله منجر به این می شود که یک مربی نخواهد ریسک کند و منتظر فرصت ها توسط شاگردانش می نشیند تا در عین گل نخوردن ، شاید به گل برسد.

یعنی امیر قلعه نویی هم این طرز فکر را دارد که تیمش زیبا بازی نمی کند؟

نمی دانم اما اینکه گفته می شود استقلال زیبا بازی نمی کند، فکر کنم به تمام تیم های دیگر هم مربوط می شود. آقای قلعه نویی هم با وجود این همه مشکلات ، به دلیل تجربه بالایش است که توانسته استقلال را کورس صدرنشینی حفظ کند.

قلعه نویی در بازی با گسترش فولاد به هیچ وجه از شاگردانش راضی نبود و می گفت فقط لباس استقلال را بر تن داشتید. آیا واقعا چنین بود؟

دقیقا ، با این وجود من مطمئن هستم تیم درست می‌شود. من نحوه کار کردن کادر فنی را می‌بینم و ان‌شاءالله از این هفته شرایط به شکلی دیگر رقم خواهد خورد.

عمده ضعف استقلال را در چه می بینی؟

این را باید از کادر فنی بپرسید نه من...

...به عنوان یک بیننده مسابقات استقلال چطور؟

ما در این فصل برخلاف سال های قبل در گلزنی چندان موفقیتی نداشته ایم و این را باید بررسی کرد که چرا این مشکل بوجود آمده است.

می توان این مشکل را به جدایی مجتبی جباری ربط داد؟

قطعا وجود جباری می توانست همچنان برای استقلال مثمرثمر باشد، اما بهتر است در این باره کادر فنی صحبت کند نه من.

عملکرد خط دفاع استقلال را چطور ارزیابی می کنی؟

ما در خط دفاعی کار را در این فصل بد آغاز کردیم، اما رفته رفته به شرایط فصل پیش مان بازگشتیم و توانستیم تاحد زیادی مانند قبل با برنامه کار کنیم یا به قول کادر فنی سازمان دفاعی مان را سرو شکل بدهیم اما فکر کنم این شرایط باز هم بهتر خواهد شد.

 

فکر می‌کنی استقلال در این فصل می‌تواند از عنوان قهرمانی‌اش دفاع کند؟

شک نکنید که استقلال توانایی این کار را دارد و تمام هدف ‌ما قهرمانی مجدد در لیگ برتر است. ما نسبت به فصل پیش تقویت شده ایم و تجربیات بیشتری هم داریم.

امسال باید باز هم در سه تورنمنت حضور داشته باشید، چه تجربه‌ای از سال گذشته به دست آوردید؟

امسال ما لیگ را در شرایطی شروع کردیم که درگیر مسابقه های لیگ قهرمانان آسیا بودیم و از این حیث درواقع در چهار جبهه جنگیدیم. ما به دنبال قهرمانی در آسیا بودیم که متأسفانه به آن نرسیدیم، چون تجربه‌اش را نداشتیم. امسال با تجربه‌تر شده‌ایم ولی هدف‌ اول مان بازی‌های داخل کشور است و سپس آسیا. ما باید باز هم این فصل یک جام بگیریم حالا چه در جام حذفی و چه لیگ برتر.

اما روند کند و آهسته ای که درپیش گرفته اید اینگونه نشان نمی دهد، اینطور نیست؟

گفتم که این به واسطه حساسیت بالای مسابقات است. با این همه ما در ادامه رقابت ها و در نیم فصل دوم بهتر ظاهر خواهیم شد، شک نکنید .

روز پنجشنبه بازی سنگینی برابر جدی ترین رقیبتان، سپاهان دارید. آن بازی را چطور پیش بینی می کنی؟

کار سختی داریم. بازی برابر سپاهان همواره از مهمترین بازی های استقلال در این سالها بوده است. سپاهان همیشه سپاهان است. این تیم جزو تیم‌های خوب و سازمان یافته ایران است ، چه به لحاظ تجربه بالا و چه داشتن بازیکنان خوب. باید قبول کنیم که ما هم استقلالیم و قهرمان فصل گذشته هستیم، از این حیث مطمئن هستم مصاف دو تیم بازی زیبایی از آب درخواهد آمد.

فکر می کنی استقلال بتواند سپاهان را در خانه اش شکست دهد؟

متأسفانه ما در هفته گذشته دو امتیاز خوب و ارزشمند را از دست دادیم ، آن هم در شرایطی که سپاهان و فولاد و پرسپولیس امتیاز از دست داده بودند و اگر ما از گسترش  تبریز در آزادی 3 امتیاز می گرفتیم، حالا وضعیت مان در جدول بهتر بودو با روحیه بهتر و بالاتری به مصاف سپاهان در فولادشهر اصفهان می رفتیم . با این همه برای ما که مدافع عنوان قهرمانی هستیم نباید تفاوتی داشته باشد با سپاهان بازی می کنیم یا مس کرمان... ما باید برای کسب هر سه امتیاز به میدان برویم و این کار را هم خواهیم کرد. چون از اینجا به بعد دیگر نیم فصل سومی در کار نیست که بتوان در آن نتیجه ای را جبران کرد و باید با دست پر از اصفهان به تهران برگردیم.

کدام تیم ها را مدعی قهرمانی می بینی؟

مسلما از حالا نمی توان در این باره حرف زد اما بی شک تیم های فولاد، تراکتورسازی و پرسپولیس برای این که به عنوان قهرمانی برسند رقبای اصلی ما هستند، البته نباید از تجربه و سابقه سپاهان هم غافل شد.

نفت تهران هم الان دوم جدول است، چرا کسی روی این تیم حساب نمی کند؟

بعید است که کسی روی نفت حساب نکرده باشد. ممکن است همین تیم پدیده این فصل باشد اما خب براساس تجربه ثابت شده که در 4، 5 هفته پایانی لیگ است که مشخص می شود کت قهرمانی باید بر تن کدام تیم پرو شود . از این رو و با اینکه نفت تهران هم تاکنون در لیگ برتر عنوانی کسب نکرده ،کسی به آنصورت روی این تیم حساب باز نمی کند. البته همه تیم ها قابل احترام هستند و نباید در فوتبال، تیمی را دست کم گرفت.

جواد نکونام هم از رسیدن به عنوان بهترین بازیکن آسیا بازماند. به نظرت امسال استقلال می‌تواند بازیکن دیگری تحت این عنوان داشته باشد؟

البته باید بگویم که امسال این عنوان شایسته جواد نکونام بود و بس . اما یکسری مسایل در ای.اف.سی باعث شد که او مرد سال فوتبال قاره نشود. جواد با تیم ملی به جام جهانی و جام ملتهای آسیا راه یافت و تیم باشگاهی اش هم تا نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا پیش رفت، اما به ناحق این جایزه را به او ندادند. از این گذشته باید گفت نه نکونام و نه دیگر بازیکنان استقلال برای دستیابی به این قبیل عناوین پیراهن استقلال را برتن نمی کنند و ما فقط به موفقیت تیم مان فکر می کنیم. چون هر زمان استقلال موفق باشد ما نیز با آن و در کنارش موفق هستیم.

این موفقیت در حضورت در تیم ملی هم تأثیر دارد؟

صددرصد تأثیر دارد. من اگر بتوانم برای استقلال مفید باشم و به گونه ای نمایش دهم که تیم در لیگ موفق عمل کند ، بازی  من هم به چشم خواهد آمد و کارلوس کرش نیز دوباره مرا به اردوی تیم ملی فرا خواهد خواند.

آیا به بازی در جام جهانی هم فکر می کنی؟

پیش از هر چیز به بازی برای استقلال فکر می کنم. من با بازی برای استقلال بوده که توانستم به تیم ملی راه پیدا کنم و اگر بتوانم برای تیم باشگاهی ام خوب کار کنم آن وقت است که می توانم شانس دعوت شدن به تیم ملی را هم برای خود زنده نگه دارم. من در این مدت با تمام توان در تمرینات شرکت کرده ام و می خواهم همراه تیم ایران در برزیل باشم.

برابر لبنان هم گل زیبایی زدی؟ درباره اش صحبت می کنی؟

آن گل با ارسال زیبای مسعود(شجاعی) پایه ریزی شد و خیلی خوشحالم که توانستم در آن شرایط که تیم با توجه به انفجارهای بیروت و مقابل سفارت جمهوری اسلامی ایران، از شرایط روحی مساعدی برخوردار نبود و فضا نیز بسیار امنیتی شده بود ، با این گلم اوضاع را تا حدی تغییر داده و آرامش را به اردوی تیم ملی کشورم باز گردانم .

قبول داری که گل تو تیم ایران را راه انداخت؟

امیدوارم که اینگونه بوده باشد. من در آن روز بخصوص سعی داشتم وظایفی که  کارلوس کرش از من خواسته بود انجام دهم و به همین خاطر روی ضربه ارسالی کرنر جلو کشیدم و توانستم گل بزنم که اولین گل ملی ام هم بود.

قبل بازی چه اوضاعی داشتید؟

ما از بین تانکهای اطراف ورزشگاه وارد استادیوم شدیم و فضا به شدت امنیتی بود. تیم از شوک خبر انفجار در سفارت ایران تا حد زیادی تحت فشار بود اما شکر خدا توانستیم بازی را با نتیجه خوبی به سود خودمان تمام کنیم و از این حیث خدا را شکر می کنم که گل اول را من زدم و تیم روحیه اش را دوباره بدست آورد.

دوست داری ایران در قرعه کشی جام جهانی با کدام تیم ها همگروه شود؟

هرچه آسان تر بهتر. گرچه در جام جهانی چیزی به نام  تیم و گروه آسان وجود ندارد اما معتقدم که اگر در قرعه کشی شانس با ما یار باشد با این تیم و این کادر فنی می توانیم به دور دوم راه یابیم. خوشبختانه کارلوس کرش همه چیز را به دقت زیر نظر دارد و بارها نیز خطاب به ما گفته که هدفش از حضور در جام جهانی برزیل ، بردن تیم ایران به مرحله دوم مسابقات جام جهانی است . من که به شخصه به صحبت های کرش ایمان دارم و معتقدم که تیم ملی از این امکان و استعداد تیمی و انفرادی برخوردار است که از کوچکترین فرصت هایش نهایت بهره برداری را بعمل آورد . این نکته را نیز از نظر نباید دور داشت که ما چیز خاصی را برای از دست دادن نداریم و بنابراین با همه وجود به میدان خواهیم رفت تا در میدان عمل خیلی چیزها را در مقابل مدعیان ثابت کنیم .

خیلی به نتیجه کار امیدواری که اینقدر مطمئن صحبت می کنی ؟

وقتی کارلوس کرش را بعنوان مربی یی زبده و آشنا به مسائل روز دنیای فوتبال در اختیار داریم ، چرا نباید با اطمینان از موفقیت صحبت به میان آوریم . این مربی پرتغالی انگیزه زیادی برای نتیجه گیری با تیم ملی در برزیل دارد و با این رویکرد می خواهد از فرصت ها نهایت بهره برداری را بعمل آورد . البته در حال حاضر عمده مشکل ما کمبود نبود دیدارهای تدارکاتی دوستانه با تیم های خوب و مطرح فوتبال جهان است که امیدوارم ،دراسیون فوتبال ، این مسئله را بطور جدی مورد پیگیری قرار دهد .

گفت و گو : محمدرضا مدنی / جام جم

 

 

 

 

 

 

 

 

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها