سارق 110 جفت قناری گرانقیمت به دام افتاد

فردی که شیفته خرید قناری‌های خارجی یک مرد تهرانی بود، وقتی موفق به این کار نشد، نقشه دزدیدن 110 جفت قناری را با همدستانش اجرا کرده، اما تنها چند روز پس از سرقت، دستگیر شد.
کد خبر: ۶۲۰۱۸۷
سارق 110 جفت قناری گرانقیمت به دام افتاد

به گزارش جام‌جم، هفته گذشته مردی با حضور در شعبه چهاردهم بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه 2 تهران، از سرقت 110جفت قناری که ارزش چند میلیونی داشت، از طبقه دوم محل کارش خبر داد.

شاکی گفت: مدتی بود در یک طبقه از ساختمان دوطبقه قدیمی‌ام، 110 جفت قناری را که از نژاد اسپانیایی و ایتالیایی بود، نگهداری می‌کردم و به دلیل علاقه به قناری‌ها حاضر به فروش آنها نبودم.

وی اضافه کرد: روز حادثه وقتی وارد ساختمان قدیمی‌مان شدم، از کارگرم خبری نبود، اما همه‌چیز به هم ریخته بود و 110 جفت قناری خارجی به سرقت رفته بود.

شاکی یادآور شد: با بررسی طبقات ساختمان، کارگرم را در حالی که با دست و پای بسته در سرویس بهداشتی محبوس شده بود، پیدا کردم که او گفت شب گذشته چند نفر به زور وارد ساختمان شده و وی را کتک زده و قناری‌ها را دزدیده‌اند.

با تشکیل پرونده و به دستور بازپرس شاهنگیان، تحقیقات کار‌آگاهان پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران برای کشف قناری‌های سرقتی و دستگیری سارقان آغاز شد.

در ادامه تحقیقات، ماموران با توجه به اظهارات ضد و نقیض کارگر شاکی به تحقیق دوباره از وی پرداختند تا سرانجام او راز دزدی قناری‌های کارفرمایش را توسط سه مرد برملا کرد.

متهم گفت: مدت‌ها بود نزد شاکی کار می‌کردم و چند بار هم می‌خواستم تعدادی از قناری‌ها را بدزدم، اما می‌ترسیدم تا این‌که از چند هفته پیش مردی که شیفته پرندگان بود، به ملاقات کارفرمایم آمد و تصمیم داشت قناری‌ها را به قیمت مناسبی بخرد، اما کارفرمایم حاضر به فروش آنها نبود.

ردپای خریدار قناری در سرقت

وی یادآور شد: در ادامه مرد خریدار به من گفت اگر کمکش کنم او فقط پنج تا از قناری‌ها را بدزدد، پنج میلیون تومان به من می‌دهد که وسوسه شدم و به وی کمک کردم.

متهم افزود: طبق نقشه، شب حادثه مرد خریدار همراه دو مرد دیگر به محل نگهداری قناری‌ها آمدند. من در را برایشان باز کردم، قرار بود همان موقع پول را بدهند و منتظر بمانند من پنج قناری‌ را برایشان بیاورم، اما به وعده‌شان عمل نکردند.

متهم یادآور شد: هر سه وقتی وارد حیاط شدند، به من حمله کرده و بشدت کتکم زدند و به زور کلید طبقه دوم را از من گرفتند و پس از آن‌که دست و پایم را بسته و در سرویس بهداشتی محبوسم کردند، هر 110 جفت قناری را دزدیده و متواری شدند.

در پی اعتراف متهم، همدستان وی تحت تعقیب قرار گرفتند و یکی از آنها ـ که همان مشتری قناری‌ها بود ـ شامگاه سه‌شنبه در مخفیگاهش دستگیر شد.

متهم با انتقال به پایگاه دوم پلیس آگاهی، به جرمش اعتراف و عنوان کرد: شیفته قناری‌های شاکی بودم، اما او حاضر به فروش آنها نبود. بنابراین تصمیم به دزدیدن آنها گرفتم و کارگر شاکی را فریب دادم و همه قناری‌ها را دزدیدم و اکنون قناری‌ها را دو همدست دیگرم نگهداری می‌کنند.

بنا بر این گزارش، برای دو متهم پرونده از سوی بازپرس شاهنگیان، رئیس شعبه چهاردهم بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه 2 تهران، قرار قانونی صادر شد.

تحقیقات پلیس برای دستگیری دو سارق فراری و کشف قناری‌های گرانقیمت ادامه دارد.

انواع قناری‌ها

در چند سال اخیر خرید و فروش قناری در میان ایرانیان باب شده است و آنها به خرید انواع قناری‌ها -که عمدتا ایرانی یا از نژادهای مشترک است- تمایل نشان می‌دهند.

با این حال چون قناری‌هایی که نژاد خارجی دارند، قیمتشان بالاست، این پرندگان بیشتر به صورت قاچاق وارد کشور می‌شود و افرادی به خرید و فروش آن می‌پردازند که کلکسیونی از پرندگان دارند و می خواهند در مجموعه‌های خود قناری‌های جدید داشته باشند بنابراین بیشترین قناری‌هایی که ایرانیان تمایل به داشتن آن دارند به نام‌‌های رسمی بلند، واتر اسلگر، تیم برادو اسپانیایی، رولر، لانکشایر، نورویچی، فری پاریسی، فری شمال هلند، فری پادوآیی و جیبر ایتالیایی معروفند. برخی از آنها آواز خوانند که عمدتا از نژاد‌های ایتالیایی، هلندی، انگلیسی و بلژیکی هستند.

معصومه ملکی - گروه حوادث

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
علی اكبر
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۷
۰
۰
به جان خودم من فرق بین گنجشك وكلاغ رو نمیدونم !!!! بعد میفرمائید قیمتشون میلیونیه ؟؟؟؟ اگه یه روزی یه دونه از این گنجشكهائی كه اسمشونو گفتید دیدم باید چیكار كنم ؟؟؟؟؟
دوستدار قناری
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۷
۰
۰
این سارق باید اعدام بشه.

نیازمندی ها